پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۴۱۸
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴
معاون وزیر نیرو با تاکید بر اینکه تداوم وضعیت کنونی بحران آب در کشور به معنای ایجاد بحران‌های اجتماعی در آینده خواهد بود، گفت: همه باید برای حل بحران آب بسیج شوند.

شعار سال: رحیم میدانی امروز در نخستین کنفرانس ملی اقتصاد آب با اشاره به وضعیت اقلیمی ایران اظهارداشت: ایران در منطقه خشک و نیمه خشک جهان قرار گرفته و از نظر پراکندگی بارش وضعیت نامنظمی دارد؛ طوری که ۷۵ درصد بارش‌ها در ۲۵ درصد کشور اتفاق می‌افتد.

معاون آب و آبفای وزارت نیرو افزود: هم اکنون آب قابل تنظیم کشور ۸۰ میلیارد مترمکعب است که در مقایسه با جمعیت ۸۰ میلیونی کشور رقم سرانه‌ای معادل ۱۰۰۰ مترمکعب می‌شود که در مقایسه با متوسط جهانی بسیار پایین است.

وی گفت: براساس پیش بینی‌ها جمعیت کشور تا سال ۲۰۲۵ به ۱۰۵ میلیون نفر می‌رسد و این عدد نشان می‌دهد که اگر وضعیت کنونی بحران آب تداوم یابد ما در این سال حتی با وجود راندمان بسیار بالا قادر به برون رفت از وضعیت تنش آبی نخواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه تداوم وضعیت کنونی بحران آب در کشور و همزمان با آن گرم شدن کره زمین و تغییرات اقلیمی به معنای ایجاد بحران‌های اجتماعی در آینده خواهد بود، تصریح کرد: این مساله نشان می‌دهد که حل بحران آب در گرو همکاری و هماهنگی میان تمامی متخصیین و اندیشمندان حوزه‌های فنی و علوم انسانی است.

معاون وزیر نیرو با اشاره به نواقص موجود در بحث قیمت گذاری آب اظهارداشت: نظام قیمت گذاری کنونی آب برآمده از قوانین دهه ۵۰ و عرضه و تقاضای موجود در آن زمان است، حال آن که امروز وضعیت عرضه و تقاضا در بخش‌های مختلف شرب، کشاورزی و صنعت بسیار فرق کرده و ما با انباشت تقاضا در این بخش‌ها روبرو هستیم.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از تجربیات کشورهای دیگر به‌ویژه کشورهایی که اقلیمی مشابه کشور ما دارند بسیار می‌تواند راهگشا باشد و ما نباید دوباره خود را اسیر آزمون و خطاهای دوباره کنیم. استفاده از تجربیات کشورهای دیگر به‌ویژه کشورهایی که اقلیمی مشابه کشور ما دارند بسیار می‌تواند راهگشا باشد و ما نباید دوباره خود را اسیر آزمون و خطاهای دوباره کنیم.

معاون آب و آبفای وزارت نیرو گفت: حل بحران آب در گرو همکاری و هماهنگی میان تمامی متخصصین و اندیشمندان حوزه‌های فنی و علوم انسانی است و همه باید برای حل بحران آب بسیج شوند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 5 مرداد 95 ، کد مطلب: 3724091: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین