پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۶۷۹۳
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۸
آمازون به‌تازگی از دو محصول جذاب با نام Echo Frames و Echo Loop رونمایی کرده که در واقع یک عینک و یک حلقه هوشمند هستند. این دستگاه‌ها از زمان معرفی سوالات زیادی را در ذهن کاربران به وجود آورده‌اند. در این مطلب می‌خواهیم پاسخ بخشی از این سوالات را با هم بررسی کنیم.
شعارسال: آمازون هفته پیش از مجموعه تازه‌ای از محصولات خود از جمله ۵ بلندگوی هوشمند Echoرونمایی کرد، اما در این میان دو محصول بیش از همه توجه کاربران را به خود جلب نمود: عینک هوشمند Echo Framesبا قیمت ۱۸۰ دلار و حلقه هوشمند Echo Loopبا قیمت ۱۳۰ دلار.

این دستگاه‌های پوشیدنی دستیار دیجیتال الکسا را در اختیار شما قرار می‌دهند تا به شکلی متفاوت بتوانید از آن استفاده کنید. آمازون با آوردن الکسا به سر و دست شما قصد دارد رابطه این دستیار هوشمند را بیشتر از قبل با شما نزدیک و خصوصی کند.

با این حال، از لحظه معرفی Echo Frames و Echo Loop سوالات زیادی در ذهن علاقه‌مندان به وجود آمده است. کاربران می‌پرسند کاربرد این دستگاه چیست، چه قابلیت‌هایی برای شخصی‌سازی آن‌ها وجود دارد و اصلا چطور باید آن‌ها را خرید. خرید حلقه و عینک هوشمند به اندازه خرید موبایل راحت نیست. در ادامه مطلب با جی‌اس‌ام همراه باشید تا به بخشی از سوالات احتمالی شما درباره Echo Frames و Echo Loop پاسخ دهیم.

چرا آمازون Echo Frames و Echo Loop را ساخته است؟

محصولات پوشیدنی گستره وسیعی از حوزه فناوری را پوشش می‌دهند، اما در حال حاضر فقط ساعت‌های هوشمند و دستبندهای سلامتی در این راه با موفقیت روبرو شده‌اند. در گذشته شرکت‌هایی مثل گوگل و حتی همین آمازون دست به معرفی عینک‌های هوشمند زدند، اما این محصولات موفق به ورود به جریان اصلی نشدند.

اکو فریمز و اکو لوپ با قیمت ۱۸۰ و ۱۳۰ دلاری خود امکان استفاده از دستیار صوتی الکسا و قابلیت‌های بی‌شمار آن را به شکلی متفاوت و در هر مکان برای شما فراهم می‌کنند. اگر این دستگاه‌ها موفق باشند، آمازون می‌تواند الکسا را به خارج از خانه‌های کاربران منتقل کند. این همان کاری است که گوگل با کمک گوگل اسیستنت و اندروید موفق به انجام آن شده است.

اکو فریمز عینکی با قابلیت اتصال به اینترنت است که می‌‌تواند از طریق الکسا فرمان بگیرد و دستورات شما را انجام دهد. با این دستگاه می‌توانید موسیقی گوش کنید و در حالی که با دست پر در حال راه رفتن در کوچه هستید از الکسا بخواهید که سیستم تهویه هوای خانه شما را روشن کند.

اکو فریمز ۳۱ گرم وزن دارد، بنابراین از عینک‌های عادی سنگین‌تر نیست، اما دسته آن بزرگ‌تر از معمول به نظر می‌رسد. شما می‌توانید با سوایپ کردن روی قسمت انتهایی دسته به برخی قابلیت‌های این دستگاه دسترسی داشته باشید. میکروفون فریمز به فرمان‌های شما گوش می‌دهد و اگر بخواهید با دو بار لمس دسته عینک می‌توانید آن را غیرفعال کنید. به‌علاوه، چهار بلندگوی کوچک روی بخش انتهایی دسته قرار گرفته که پاسخ‌های الکسا را به گوش شما می‌رساند.

Echo Frames فعلا فقط با گوشی‌های اندروید کار می‌کند

آمازون می‌گوید اکو فریمز وسیله‌ای جانبی برای موبایل اندرویدی شماست که اجازه می‌دهد به هشدارها گوش کنید یا حتی با سایر دستیارهای صوتی از جمله گوگل اسیستنت حرف بزنید. این دستگاه بخشی به نام VIP Filter Setting دارد که امکان انتخاب نوتیفیکیشن‌های دلخواه شما را برایتان فراهم می‌کند تا لازم نباشد به تمام پیام‌ها و هشدارهای موبایل خود گوش دهید.

اکو فریمز در حال حاضر از iOS پشتیبانی نمی‌کند و آمازون هم فعلا درباره این که در آینده از محصولات اپل پشتیبانی خواهد کرد یا نه چیزی نگفته است.

می‌توانید روی Echo Frames از لنزهای طبی استفاده کنید

دِیو لیمپ، معاون ارشد دستگاه‌ها و خدمات آمازون، در جریان رونمایی از محصولات جدید این شرکت گفت در اکو فریمز امکان استفاده از لنزهای طبی وجود دارد. لنزهای طبی قابلیت قرار گرفتن در این محصول را دارند و عینک‌سازی‌ها هم می‌توانند این لنزها را به طور اختصاصی برای اکو فریمز بسازند.

Echo Frames نمایشگر ندارد

اکو فریمز برخلاف گوگل گلس نمایشگر ندارد. این یعنی اطلاعاتی توسط این دستگاه روی شیشه عینک نشان داده نمی‌شود و خبری از واقعیت افزوده نیست. شیشه عینک این دستگاه درست مثل عینک‌های عادی خواهد بود، چون هدف اصلی این دستگاه استفاده از الکساست.

Echo Loop به چه دردی می‌خورد؟

اکو لوپ اولین حلقه هوشمند مجهز به الکساست. روی بدنه این دستگاه دکمه‌ای قرار گرفته که می‌توانید آن را فشار داده و الکسا را برای گوش دادن به فرمان‌هایتان آماده کنید. اکو لوپ دو میکروفون و یک بلندگوی کوچک دارد که پاسخ‌های دستیار صوتی آمازون را پخش می‌کند. علاوه بر این، یک موتور لرزش‌دهنده هم در این دستگاه قرار گرفته که نوتیفیکیشن‌ها را به اطلاع شما می‌رساند. در اکو لوپ خبری از نمایشگر نیست، اما با کمک اپلیکیشن همراه آن می‌توانید به قابلیت‌های این محصول دسترسی داشته باشید.

اکو لوپ با بلوتوث به موبایل شما وصل می‌شود و از الکسا استفاده می‌کند. این دستگاه برخلاف اکو فریمز از هر دو پلتفرم اندروید و iOS پشتیبانی می‌کند، و با لمس طولانی مدت دکمه اکو لوپ می‌توانید از گوگل اسیستنت و سیری نیز استفاده کنید.

Echo Loop ضدآب است

آمازون می‌گوید اکو لوپ ضدآب است و با خیال راحت می‌توانید در حالی که این حلقه را در دست دارید، دست خود را بشویید. البته حمام کردن و شنا با این دستگاه توصیه نمی‌شود.

Echo Frames و Echo Loop قادر به برقراری تماس هستند

اکو فریمز و لوپ می‌توانند با هر کسی از مخاطبان شما تماس بگیرند. علاوه بر این، در اکو لوپ این امکان وجود دارد که یکی از مخاطبان خود را روی دستگاه تنظیم کنید تا با فشار دادن دکمه روی بدنه بتوانید به آن زنگ بزنید.

برقراری تماس با اکو لوپ به شیوه بسیار عجیبی انجام می‌شود، چون دائما باید انگشت خود را بین دهان و گوش خود جابجا کنید تا بتوانید حرف بزنید و صدای طرف مقابل را بشنوید. به همین خاطر است که آمازون می‌گوید این روش فقط برای تماس‌های کوتاه مناسب است.

Echo Frames و Echo Loop دوربین ندارند

بر روی هیچ‌کدام از این دو دستگاه دوربینی قرار نگرفته است، بنابراین چه خودتان یکی از این دستگاه‌ها را دارید، چه یکی از دوستانتان آن‌ها را تهیه کرده، لازم نیست نگران حریم خصوصی خود باشید.

برای شارژ Frames و Loop به شارژرهای آمازون نیاز دارید

اکو فریمز در عرض ۷۵ دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود. آمازون می‌گوید این دستگاه با استفاده متناوب می‌تواند در تمام طول روز دوام بیاورد؛ این استفاده متناوب به‌زعم آمازون شامل ۴۰ بار ارتباط با الکسا، ۴۵ دقیقه پخش موسیقی، ۲۰ دقیقه تماس تلفنی و ۹۰ نوتیفیکیشن در یک بازه زمانی ۱۴ ساعته و با سطح صدای ۶۰ درصد است. اگر از عاشقان موسیقی هستید، آمازون می‌گوید احتمالا با صدای ۶۰ درصد می‌توانید حدود ۳ ساعت به طور مداوم آهنگ گوش کنید.

این شرکت همچنین می‌گوید شارژ کامل اکو لوپ با استند همراه این دستگاه ۹۰ دقیقه طول می‌کشد و دوام آن برای استفاده متناوب یک روز کامل خواهد بود. البته مدت زمان دقیق عمر باتری به شکل مصرف کاربر بستگی دارد.

این دستگاه‌ها چطور به شما گوش می‌دهند؟

در اکو لوپ الکسا فقط زمانی به شما گوش می‌کند که دکمه روی بدنه را فشار دهید. ولی در اکو فریمز شیوه کار دستگاه شباهت بیشتری به Amazon Echo دارد؛ یعنی الکسا دائما در حال گوش دادن به فرمان فراخوانی یا همان عبارت Alexa است (این فرمان قابل شخصی‌سازی است). وقتی فرمان فراخوانی شنیده شد، سیستم ضبط صدای آمازون فعال و صدای شما برای سرورهای این شرکت فرستاده می‌شود تا پاسخ مربوطه به فریمز برگردد.

چگونه بفهمیم Frames و Loop چه زمانی در حال ضبط صدای ما هستند؟

وقتی فرمان Alexa را برای اکو فریمز ارسال کردید بوق کوچکی پخش می‌شود و می‌توانید چراغی به رنگ آبی را روی دستگاه ببینید. این چراغ نشان می‌دهد که الکسا در حال گوش دادن به شماست.

اکو لوپ با فشار دادن دکمه مربوط به الکسا به شما گوش می‌دهد. در این دستگاه هیچ شاخصی وجود ندارد که نشان دهد الکسا در حال گوش دادن به صدای شماست.

آیا آمازون گفتگوهای ما را ذخیره می‌کند؟

درست مثل اتفاقی که برای دستگاه‌های Amazon Echo می‌افتد، در این‌جا هم تمام تعاملات شما با الکسا ذخیره می‌شود. این شرکت می‌گوید بخش بسیار کوچکی از صداها به صورت دستی بررسی می‌شود، در نتیجه افراد گاهی اوقات ممکن است برای توسعه این پلتفرم به صداهای شما گوش کنند.

در دوره‌ای که مباحث زیادی پیرامون نقض حریم خصوصی وجود دارد، ظاهرا آمازون یک گام جلوتر از رقباست و وبسایتی ساخته که با مراجعه به آن می‌توانید نحوه استفاده از اطلاعات شخصی خود را مشخص کنید. در این وبسایت می‌توانید تعیین کنید که آمازون هیچ یک از گفتگوهای شما را بررسی یا گردآوری نکند و یا اساسا سیستم آمازون را طوری تنظیم کنید که صداهای شما را پس از ۳ یا ۱۸ ماه حذف نماید.

برای خرید Frames و Loop دعوت‌نامه لازم است

آمازون هنوز اطلاعات کاملی درباره تاریخ عرضه یا وضعیت فروش این محصول در فصل تعطیلات ارائه نکرده است، اما می‌دانیم که برای خرید آن به دعوت‌نامه نیاز دارید. البته می‌توانید به منظور دریافت این دعوت‌نامه برای اکو فریمز به این لینک و برای اکو لوپ به این لینک بروید. پس از دریافت ایمیل دعوت‌نامه ۳۰ روز وقت دارید که سفارش خود را بر روی وبسایت آمازون تکمیل کنید. این دو محصول به صورت محدود به فروش خواهد رسید.

Frames و Loop چه اندازه‌هایی دارند؟

اکو فریمز فعلا فقط در رنگ مشکی و با اندازه ۵۴ در ۱۸ در ۱۴۵ میلی متر تولید شده است. آمازون در وبسایت خود راهنمایی قرار داده که با کمک آن می‌توانید ببینید این دستگاه با صورت شما مطابقت دارد یا نه.

اکو لوپ هم یک رنگ سیاه تیتانیومی دارد اما در چهار اندازه عرضه می‌شود: کوچک، متوسط، بزرگ و خیلی بزرگ. این اندازه‌ها با مقیاس ۹، ۱۰، ۱۱ و ۱۲ در سیستم اندازه‌گیری انگشترها برابر است. البته آمازون توصیه می‌کند که حتی اگر اندازه انگشت خود را می‌دانید، بهتر است پس از دریافت دعوت‌نامه «کیت اندازه‌گیری» رایگان این شرکت را دریافت کنید تا از اندازه حلقه و انگشت خود اطمینان یابید.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت جی اس ام ، تاریخ انتشار: 9 مهر 1398 ، کدخبر: 48255 ، www.gsm.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین