پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۷۰۱۵
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳
چند روزی است که از تبلیغات مکرر صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام دامپزشکی برای ترغیب دامپزشکان به ثبت‌نام در پروژه‌ برج مسکونی قصر رویان در شهر رویان می‌گذرد ...

شعار سال: چند سال است که از تاسیس صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام دامپزشکی با هدف کمک به رفع مشکلات رفاهی و معیشتی اعضای این سازمان، بخصوص اعضای کم درآمدتر، می گذرد.


واقعیت این است که رشد روزافزون و بی رویه پذیرش دانشجو در مقاطع مختلف رشته دامپزشکی، کاهش جمعیت دامی کشور، عدم افزایش تعرفه های خدمات دامپزشکی متناسب با تورم و عدم اجرای دقیق مواد ۱۸ و ۱۹ آیین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی، همگی موجب گردیده است که وضعیت معیشتی اعضای این سازمان از وضعیت چندان مناسبی برخوردار نباشد و اغلب اعضای این سازمان از نظر مالی جزو اقشار متوسط به پایین جامعه محسوب شوند.

عملکرد صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام دامپزشکی در چند سال اخیر نشان می دهد که متاسفانه مدیران این صندوق از درک وضعیت نابسامان معیشتی اعضای سازمان نظام دامپزشکی کم اطلاع و یا بی اطلاع هستند. انجام تبلیغات برای فروش خودروهای لوکس و گران­قیمت، فروش ویلا در کیش و شمال، تور گردشگری دور اروپا و... ویژه اعضای سازمان نظام دامپزشکی که برای تهیه معیشت اولیه خود در زندگی درمانده اند، بهترین دلیل در این باره محسوب می شود.




چند روزی است که از تبلیغات مکرر صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام دامپزشکی برای ترغیب دامپزشکان به ثبت نام در پروژه‌ برج مسکونی قصر رویان در شهر رویایی رویان می گذرد و در روز جاری نیز هزاران پیامک در این خصوص به اعضای سازمان نظام دامپزشکی ارسال شده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در کانال صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام دامپزشکی، این پروژه قرار است در ۲۴ طبقه ساخته شده و در حال حاضر برای ثبت نام اولیه از متقاضیان مبلغ ۲۰ میلیون تومان درخواست شده است.

بنا به اطلاعات واصله به حکیم مهر، تنها برای خرید زمین این پروژه و پروانه ساختمانی، مبلغ ۵۵ میلیارد تومان پیش بینی شده است که در ادامه هزینه ساخت نیز به آن اضافه خواهد شد! به عبارت دیگر، بنا است که هزینه خرید زمین این پروژه (۵۵ میلیارد تومان) با آورده اولیه اعضا در هنگام ثبت نام پرداخت گردد.

حکیم مهر بنا به وظیفه رسانه ای خود نکاتی را متذکر می گردد:

1. فلسفه وجودی صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام دامپزشکی، کمک به رفع مشکلات رفاهی اعضای کم درآمد و آسیب دیده می باشد. با توجه به وضعیت معیشتی نامناسب اغلب اعضای این سازمان، آیا اجرای چنین پروژه هایی در اولویت اعضا قرار دارد؟

2. آیا صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام دامپزشکی مجوزی در خصوص انبوه سازی و پیش فروش مسکن دارد؟ سوابق مدیران این صندوق در زمینه ساخت و ساز و تولید انبوه مسکن چیست؟

3. آیا پرداخت بیش از ۵۵ میلیارد تومان برای پروژه ای در شمال کشور، آن هم تنها برای زمین و پروانه ساختمانی به تصویب شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی رسیده است؟

4. آیا پروژه قبلی صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام دامپزشکی در خیابان شاهین شمالی به سرانجام روشنی رسیده است که پیش فروش پروژه بعدی صندوق در شمال کشور آغاز گردیده است؟ آیا در خصوص مسکونی نبودن کاربری این زمین به ثبت نام کنندگان اطلاع رسانی شده است؟

5. با توجه به نزدیک بودن زمان اتمام دوره فعلی مسئولیت اعضای شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی و ریاست این سازمان و احتمال ایجاد تغییرات در مسئولیت ها، چه کسی پاسخگوی نزدیک به۱۰۰ میلیارد تومان وجوه اخذ شده در دوپروژه شاهین شمالی و قصر رویان و تعهدات داده شده در این پروژه ها خواهد بود؟ در صورت تغییر مدیران صندوق و اجرا نشدن تعهدات داده شده به ثبت نام کنندگان در این پروژه ها، مسئولیت سرنوشت میلیاردها تومان وجوه اخذ شده از اعضا و خسارات و زیان و ضرر احتمالی در این خصوص با چه کسی خواهد بود و چه کسی تحویل واحدهای ساخته شده را برعهده خواهد داشت؟

 در پایان از ریاست محترم سازمان نظام دامپزشکی و اعضای محترم شورای مرکزی این سازمان تقاضا می شود که با ورود سریع و قاطعانه به این موضوع پیش از ورود دستگاه های نظارتی، ضمن جلوگیری از اخذ وجوه مالی از اعضای سازمان نظام دامپزشکی برای ثبت نام در این پروژه و تعیین تکلیف پروژه شاهین شمالی، ترتیبی اتخاذ نمایند که صندوق تعاون و رفاه این سازمان را به ماموریت واقعی خود که همانا کمک به رفع مشکلات رفاهی و معیشتی اعضای کم درآمد این سازمان است، بازگردانند.

حکیم مهر آمادگی دارد توضیحات احتمالی مسئولین سازمان نظام دامپزشکی و صندوق تعاون و رفاه این سازمان را درخصوص موضوعات مطرح شده منتشر نماید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر، تاریخ 11 مهر 98، کد مطلب: 52405: www.hakimemehr.ir



اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین