پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۲۴۰۱۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۵
نماینده مردم فریدونشهر و چادگان در مجلس گفت: روابط ارزی امارات با ایران بهبود یافته و این کشور ۷۰۰ میلیون دلار از پول‌های بلوکه شده ایران را آزاد کرده است.
شعارسال: اکبر ترکی در خصوص تغییر رفتار کشورهای غربی و عربی با ایران، اظهار داشت: فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی که اینستکس را مطرح کردند به دنبال این بودند تا کمبود نفت خود را از این طریق جبران کنند، زیرا با تحریم ایران نیاز به نفت در بازار جهانی احساس می‌شود و غربی ها برای جبران این خلأ به ساز و کار اینستکس روی آوردند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شوری اسلامی بیان کرد: اروپایی ها می‌دانند اگر روزانه ۷۰۰ هزار تا ۱.۵ میلیون بشکه نفت مورد نیاز خود را از ایران خریداری کنند مشکلاتشان رفع می شود و هدف آن‌ها نفع رساندن به ایران نیست بلکه برای رفع گرفتاری خود تلاش می کنند.

وی افزود: هر بشکه نفت را اکنون بین ۶۰ تا ۷۰ دلار پیش بینی می کنند، در صورتی که بطور میانگین هر بشکه نفت بصورت متوسط با قیمت ۱۱۰ دلار به دست اروپایی‌ها می رسد.

ترکی ادامه داد: تامین امنیت نفتکش ها، بیمه و مشکلات نقل و انتقالاتی از جمله عواملی هستند که قیمت نفت برای اروپایی ها را افزایش می دهد؛ به دلیل ناامنی‌های ایجاد شده، اروپایی‌ها مجبور هستند نفت را گرانتر خریداری کنند. در این شرایط که اروپایی ها تلاش می کنند نفت ایران را خریداری کنند، اماراتی ها نیز سعی می کنند رابطه خود را با ایران بهبود بخشند.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: اماراتی ها نیز فهمیده اند که دراین مقطع غربی ها و عربستان نمی توانند امنیت این کشور را تامین کنند.

وی افزود: امارات خود را سوئیس خاورمیانه معرفی می کند اما تجارت، بانکداری، انرژی و هواپیمایی این کشور وابسته به امنیت است و می داند در صورت نبود امنیت نمی تواند کاری کند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: امارات از عربستان و آمریکا دوری کرده و روابط خود را با ایران اصلاح و ۷۰۰ میلیون دلار از پول های بلوکه شده ایران را آزاد کرده است.

ترکی ادامه داد: روابط ارزی امارات با ایران بهبود یافته و صرافی‌های بسته شده ایرانی در دوبی دوباره فعال شده اند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 28 مهر 1398 ، کدخبر: 83524009 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
0
0
بادی به فکر این روزاشون هم بودن وقتی برا ایران قلدری میکردن... روزی به ایران محتاج میشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین