پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۰۱۷۸
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۰
مدیرکل حقوقی و امور مجلس دیوان عدالت اداری گفت: مدیرانی که از اجرای آرای دیوان عدالت اداری استنکاف کنند از کار برکنار می‌شوند.
شعار سال:مدیرکل حقوقی و امور مجلس دیوان عدالت اداری گفت: مدیرانی که از اجرای آرای دیوان عدالت اداری استنکاف کنند از کار برکنار می‌شوند.

محمد حسن پیرزاده مدیرکل حقوقی و امور مجلس دیوان عدالت اداری ، اظهار کرد: روز دوشنبه (۲۲ مهر ماه) کلیات قانون  تشکلات هیات‌های عمومی و تخصصی و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری در مجلس شورای اسلامی با رای قاطع نمایندگان به تصویب رسید.

وی گفت: اگر تمام مواد این قانون در مجلس و شورای نگهبان به تصویب برسد، آثار خوبی به همراه خواهد داشت.

مدیرکل حقوقی و امور مجلس دیوان عدالت اداری بیان کرد: جلوگیری از اطاله دادرسی و کاهش زمان رسیدگی به پرونده ها، الکترونیکی طرح شکایات در دیوان، سرعت رسیدگی به پرونده‌ها در هیات عمومی دیوان با تفکیک مصوبات مراجع دولتی که جنبه ملی و محلی دارد و تقویت ضمانت اجرای آرای دیوان عدالت اداری در این قانون پیش بینی شده است.

پیرزاده در پاسخ به این سوال که در قانون برای اجرای آرای دیوان عدالت اداری چه ضمانت‌های اجرایی در نظر گرفته شده است؟، گفت: در قانون دیوان عدالت اداری مجازات‌هایی برای افرادی که آرای دیوان را اجرا نمی‌کنند، در نظر گفته شده که در قانون جدیدی که در مجلس در دست بررسی است، این ضمانت های اجرای  تقویت شده است.

وی ادامه داد: طرف اجرای آرای دیوان عدالت اداری دستگاه‌ها و مدیران دولتی هستند و اگر مدیر و مسئولی در برابر رای قطعی و لازم الاجرای دیوان استنکاف کند، موجب انفصال از خدمت و برخورد قضایی او با ایجاد می‌شود.

مدیرکل حقوقی و امور مجلس دیوان عدالت اداری در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون رای انفصال از خدمتی برای مدیر دولتی صادر شده است، گفت: بله، پرونده‌های متعددی وجود دارد که مدیران دولتی با رای دیوان عدالت اداری به دلیل عدم تمکین از اجرای آرای صادره از کار برکنار شده‌اند.

شعار سال،با اندکی تخلیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان،تاریخ انتشار:28مهر1398،کد خبر:۹۳۱۳۴۹،www.yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین