پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۰۲۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵
حمید گرمابی نماینده مجلس دهم گفت: تولید و خلوص افزودنی‌های صنایع غذایی برخلاف وزن و حجم کمی که دارند نیاز به تکنولوژی بالا دارند و اگر زیرساخت‌ و دانش آن موجود نباشد، صنایع غذایی با مشکلات جدی روبرو خواهد شد.چندی پیش، مهدی صادقی نیارکی سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت در نشست مشترک خود با انجمن واردکنندگان مواد اولیه صنایع غذایی گفت که واردات صِرف به هیچ عنوان منطقی نیست و اعلام کرد که رویکرد اصلی وزارتخانه متبوعش، مدیریت واردات است، زیرا نوسان‌های ارزی و محدودیت‌های بین‌المللی، واردات محصولات مشابه خارجی و مواد اولیه با محدودیت‌هایی روبرو شده و این محدودیت‌ها فیلتری برای صیانت از تولید ملی است.

شعار سال: چندی پیش، مهدی صادقی نیارکی سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت در نشست مشترک خود با انجمن واردکنندگان مواد اولیه صنایع غذایی گفت که واردات صِرف به هیچ عنوان منطقی نیست و اعلام کرد که رویکرد اصلی وزارتخانه متبوعش، مدیریت واردات است، زیرا نوسان‌های ارزی و محدودیت‌های بین‌المللی، واردات محصولات مشابه خارجی و مواد اولیه با محدودیت‌هایی روبرو شده و این محدودیت‌ها فیلتری برای صیانت از تولید ملی است.

سرپرست معاونت امور صنایع از آمادگی وزارت صمت برای همکاری در جهت تدوین برنامه کاهش واردات مواد افزودنی و اولیه صنایع غذایی با همکاری تشکل‌های تخصصی خبر داد و تصریح کرد: تشکل واردکنندگان مواد اولیه صنایع غذایی با همکاری واحدهای صنعتی باید به سمت برنامه‌ریزی برای داخلی‌سازی تولید مواد اولیه و انتقال دانش فنی به کشور حرکت کنند.

او گفته سیاست‌های دولت بر حمایت از توسعه عمق ساخت داخل و صیانت صنعت ملی متمرکز شده است و با توجه به واردات حدود ۷۰۰ میلیون دلاری مواد اولیه و افزودنی صنایع غذایی به کشور، ضروری است که استراتژی منسجمی برای کاهش ارزبری در این بخش پیش‌بینی شود.

در همین خصوص حمید گرمابی عضو کمیسیون صنایع به رویداد۲۴ می‌گوید: توجه به واردات نیاز مبرم این روزهای کشور است و می‌طلبد که این نظارت در صنایع غذایی، قوی و جدی‌تر باشد، زیرا که این موضوع با سلامت مردم سر و کار دارد.

وی افزود: ماه‌هاست که کشور در بخش‌های مختلف به سمت خودکفایی حرکت کرده و یکی از موضوعاتی که نیاز به مهیا کردن زیرساخت‌ها و افزایش دانش فنی دارد، مواد اولیه و افزودنی‌های صنایع غذایی است. هرچند در این سال‌ها تلاش‌های خوبی در این راستا صورت گرفته، اما با شرایط مطلوب فاصه داریم و ضرورت دارد که از این به بعد سنجیده و حساب‌شده‌تر تصمیم بگیریم و سپس روی به عمل بیاوریم، چون واردات این افزودنی‌ها تاکنون ارز زیادی را از کشور خارج کرده است.

نماینده نیشابور تصریح کرد: تولید و خلوص افزودنی‌های صنایع غذایی برخلاف وزن و حجم کمی که دارند نیاز به تکنولوژی بالا دارند و اگر زیرساخت‌ و دانش آن موجود نباشد، صنایع غذایی با مشکلات جدی روبرو خواهد شد.

او در پایان خاطرنشان کرد: اگر بنا داریم که در این حوزه به پیشرفت و خودکفایی برسیم چاره‌ای جز حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش داروسازی، شیمی و صنایع غذایی نداریم. در طول همه این سال‌ها واردات زیادی در این بخش از اروپا و پس از تحریم‌ها از هند و چین داشتیم و لازم و ضروری است که با حمایت مراکز تحقیقاتی و پژوهشی و فعالان این حوزه با سرعت بیشتر، مسیر خودکفایی و جلوگیری از ارزبری را دنبال کنیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری رویداد 24 ، تاریخ انتشار 28 مهر 98، کد خبر: 192013، www.rouydad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
0
0
چی میشه مگه افزودنی نباشه سرطان کمتر بشه بیماری کمتر بشه مگه ایراد داره ؟!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین