پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۱۱۲۴
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳
در طرح جدید که "سامانه رای سنجی اصلاح طلبان" (مخفف "سرا") نام دارد، نامزدهای لیست‌های اصلاح‌طلب با سازوکار رای‌گیری آنلاین و از سوی اعضاء احزاب و گروه‌های اصلاح طلب عضو شده در سامانه رای‌گیری آنلاین (سرا)، برگزیده می‌شوند.

شعارسال: اصلاح طلبان در نظر دارند سازوکار انتخابات مقدماتی آنلاین را برای تعیین نامزدهای خود به مورد اجرا گذارند.

"شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان" طرح جدیدی برای انتخاب لیست نامزدهای انتخاباتی اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس یازدهم طراحی کرده است.

در طرح جدید که "سامانه رای سنجی اصلاح طلبان" (مخفف "سرا") نام دارد، نامزدهای لیست‌های اصلاح‌طلب با سازوکار رای‌گیری آنلاین و از سوی اعضاء احزاب و گروه‌های اصلاح طلب عضو شده در سامانه رای‌گیری آنلاین (سرا)، برگزیده می‌شوند.

این طرح اولیه که در جلسه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان با موافقت و مخالفت‌های احزاب مواجه شده، برای تعیین تکلیف نهایی به احزاب " جبهه اصلاحات" فرستاده شده تا نظر خود را درباره آن اعلام کنند.

در مقدمه این طرح آمده است:" طرح سرا گام بعدی به سوی انتخاب دموکراتیک‌تر، شفاف‌تر و مردمی‌تر نامزدهای جبهه اصلاح طلبان در انتخابات مجلس و نوعی انتخابات مقدماتی نیمه باز است که با یک پلتفرم سبک آنلاین قابل برگزاری است و نیازمند تغییرات سازمانی- تشکیلاتی زمان‌بَر نیست. در سده گذشته در احزاب و جریان‌های سیاسی دهها کشور جهان آزموده و پرورده شده است؛ فساد سیاسی و نقش لابی‌های ناسالم در برآمدن نامزدها را می‌کاهد، به شکل‌گیری فضای انتخاباتی و بسیج رای و استفاده از فرصت انتخابات برای آگاهی افزایی کمک می‌کند."

در این سامانه آنلاین نخست نامزدهایی که خود را از طیف اصلاح‌طلبان می‌دانند و قصد کاندیداتوری در انتخابات مجلس یازدهم را دارند، ثبت نام کرده و برای هر نامزد یک پروفایل اختصاصی شامل عکس و مشخصات نامزد، رزومه و سوابق، فهرست حامیان حقیقی و حقوقی (احزاب و نهادهای اصلاح طلب)، شعارها و برنامه‌ها، لینک صفحات نامزد در فضای مجازی و نیز یک ویدئوی کوتاه شخصی از معرفی نامزد برای اعضای رای دهنده، قرار داده می‌شود.

در این طرح شرایطی برای حصول اطمینان از کیفیت نامزدهای برگزیده شده از طریق سامانه "سرا" در نظر گرفته شده است که از جمله آنها امضای منشور اصلاحات و پذیرش میثاق و تعهد به کناره‌گیری به نفع نامزدهای فهرست نهایی برآمده از انتخابات مقدماتی و جلب حمایت حداقل یک سوم اعضای شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان در هر استان.

در این طرح نیمه آخر دی ماه رای‌گیری آنلاین از اعضای اصلاح‌طلبی که به عضویت سامانه "سرا" درآمده‌اند، انجام خواهد شد و نامزدهای نهایی هر حوزه انتخابیه انتخاب خواهند شد.

شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در طرح مقدماتی، سامانه "سرا" را یک وب سایت اینترنتی "امن" توصیف کرده که اصلاح‌طلبان (اعضا و فعالان احزاب و تشکل‌های اصلاح‌طلب در سراسر کشور)کشور به عنوان انتخاب کننده به عضویت آن در می‌آیند و در یک رای گیری شفاف و دموکراتیک از میان نامزدهای واجد شرایط در تهران و دیگر استان‌ها، انتخاب می‌کنند.

برای عضویت اعضای انتخاب کننده در این سامانه هم شرایطی در نظر گرفته شده است از جمله اعضای شورای عالی سیاست گذاری استان‌ها به عنوان لایه اول اعضا در نظر گرفته شده و یا دریافت لینک دعوت از طریق یکی از اعضای سامانه با شرایط خاص و مندرج در طرح است.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی عصر ایران ،تاریخ انتشار:2  آیان 1398،کدخبر: 695128،www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین