پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۱۹۰۸
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸
محمد مهاجری فعال سیاسی اصولگرا با انتشار توئیتی نسبت به توقیف فیلم خانه پدری واکنش نشان داد و نوشت: همان جریان سیاسی که در دوره های آقایان یزدی،شاهرودی و آملی پوست خربزه زیر پای ‎قوه قضاییه می انداخت، می خواهد اصلاحات آقای رئیسی را به بن بست بکشاند.
شعار سال:محمد مهاجری فعال سیاسی اصولگرا با انتشار توئیتی نسبت به توقیف فیلم خانه پدری واکنش نشان داد و نوشت: همان جریان سیاسی که در دوره های آقایان یزدی،شاهرودی و آملی پوست خربزه زیر پای ‎قوه قضاییه می انداخت، می خواهد اصلاحات آقای رئیسی را به بن بست بکشاند.

محمد مهاجری، فعال اصولگرا، در حساب توییتری خود نوشت:

«‌فیلم ‎خانه پدری را نه دیده ام و نه از سینما چیز زیادی می فهمم.اما شم سیاسی ام می گوید همان جریان سیاسی که در دوره های آقایان یزدی،شاهرودی و آملی پوست خربزه زیر پای ‎قوه قضاییه می انداخت، می خواهد اصلاحات آقای رئیسی را به بن بست بکشاند.

فیلم خانه پدری بهانه است، ‎رئیسی نشانه است.»

واکنش محمد رضا زائری به توقیف فیلم خانه پدری:

یک جریان سیاسی می‌خواهد اصلاحات رئیسی را به بن بست بکشاند

واکنش سخنگوی کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران به توقیف فیلم خانه‌پدری

حجت نظری، سخنگوی کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با انتقاد از توقیف فیلم خانه پدری در توئیتر نوشت:

یک جریان سیاسی می‌خواهد اصلاحات رئیسی را به بن بست بکشاند





توییت معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر درباره توقیف همزمان فیلم خانه پدری و پخش صحنه دخترکشی در شبکه سه


یک جریان سیاسی می‌خواهد اصلاحات رئیسی را به بن بست بکشاند

یک جریان سیاسی می‌خواهد اصلاحات رئیسی را به بن بست بکشاند


توییت علیرضا رحیمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره توقیف فیلم «خانه پدری»

یک جریان سیاسی می‌خواهد اصلاحات رئیسی را به بن بست بکشاند


یک روزنامه‌نگار ،حجت‌الاسلام رئیسی، را به دیدن فیلم «خانه پدری» دعوت کرد

یک جریان سیاسی می‌خواهد اصلاحات رئیسی را به بن بست بکشاند


روزنامه فرهیختگان هم با انتشار متن زیر به این اتفاق واکنش نشان داد:

درباره توقیف، رفع توقیف و توقیف مجدد "خانه پدری"

فیلم "خانه پدری" که پس از سال‌ها رفع توقیف شده بود دوباره با ورود دادستانی توقیف شد!
قوه قضاییه دلیل توقیف مجدد این فیلم را عدم اصلاح صحنه‌های خشن که عوامل فیلم متعهد شده بودند، حذف شود اعلام کرد. اصلاحیه‌هایی که باید وزارت ارشاد بر آن نظارت می‌کرد و حال باید مسئولان این وزارت‌خانه در این باره پاسخ دهند.
حاشیه های اکران "خانه پدری" یک متنی دارد که حول و حوش انتقادها پیرامون این فیلم شکل گرفت. برخی از منتقدان که ظاهرا حرف آنها به کرسی نشسته بر خشونت‌های بکار رفته در فیلم نقد داشتند و برخی دیگر این موضوع را سوتفاهمی دانسته که سمت و سوی آن نه جامعه مذهبی ایران بلکه جامعه سنتی متحجر را نشانه گرفته است. در این میان نگاه سومی وجود داشت که معتقد بود می توان با عیاری‌‌ها وارد گفت‌وگو شد و با حسن نیت از ظرفیت‌های آنان بهره جست.
اما مهمتر از متن یاد شده، توقیف، رفع توقیف و دوباره توقیف "خانه پدری" فرامتنی دارد که کمتر به آن توجه می‌شود و آن اینکه چه کسی برنده توقیف بازی‌های این چنینی است؟
بی‌شک طی سال‌های اخیر علم مخالفت با سیاست‌های انقباضی در فرهنگ و سیاست سود سرشاری نصیب کسانی کرده که در عرصه عملکردی کارنامه قابل قبولی نداشته‌اند و از قِبَل دو قطبی‌های شکل گرفته در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی سبد رای خود را پر کرده‌اند.
کافی است انتخابات‌های اخیر را به یاد بیاوریم که چگونه امثال حسن روحانی با دست تهی در بهبود وضعیت کشور با رقیب هراسی و شعارهایی چون دیوارکشی در پیاده‌روها توانست خود را موضع بد در برابر بدتر قرار دهد!
البته امثال روحانی راه چندان سختی در این مواقع ندارند. کافی است چند نمونه از این دست رفتارها را کنار هم بچینند و افکار عمومی را راضی به امثال خود کنند.


مولاوردی: اجازه بدهیم هنر و سینما در خدمت دنیای بدون خشونت باشد


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایران آنلاین،تاریخ انتشار:7آبان1398،کدخبر:511677،www.ion.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین