پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۲۳۴۲
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸
زهرا ساعی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: تاکنون در 23 استان طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار اجرایی شده است. چند هفته پیش با آقای شریعتمداری به‌ عنوان کمیته اجتماعی فراکسیون زنان جلسه‌ای داشتیم و از ایشان پرسیدم که چرا این طرح به‌ صورت همزمان در کل کشور اجرا نمی‌شود. وزیر عنوان کرد که برای اجرایی کردن این طرح بودجه زیادی نیاز است و ما در تلاش هستیم تا این طرح در کل کشور اجرا شود.

 

 

 

 

شعارسال: زهرا ساعی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: تاکنون در 23 استان طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار اجرایی شده است. چند هفته پیش با آقای شریعتمداری به‌ عنوان کمیته اجتماعی فراکسیون زنان جلسه‌ای داشتیم و از ایشان پرسیدم که چرا این طرح به‌ صورت همزمان در کل کشور اجرا نمی‌شود. وزیر عنوان کرد که برای اجرایی کردن این طرح بودجه زیادی نیاز است و ما در تلاش هستیم تا این طرح در کل کشور اجرا شود.

نماینده تبریز و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین، با اشاره به اظهارات اخیر وزیر کشور مبنی بر وجود سه میلیون زن سرپرست خانوار در کشور، گفت: آمار زنان سرپرست خانوار را از دهه 70 بررسی کردیم و شاهد بودیم که تعداد زنان سرپرست خانوار در حال افزایش است. در اواخر سال 80 آمار رسمی زنان سرپرست خانوار به حدود 2 میلیون نفر رسیده بود. البته آمار غیررسمی بیش از این عدد است.

او ادامه داد: در سال 93 که مدیرکل زنان استان تهران بودم، طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را دادم و این طرح به کمک معاونت زنان ملی اعلام شد.

وی افزود:طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را در شهرستان تهران به شکل پایلوت اجرا کردیم و جواب خوبی گرفتیم.

این نماینده مجلس توضیح داد: در سال 94 هم که با انتخاب مردم به مجلس شورای اسلامی آمدم اقداماتی در راستای حمایت از زنان سرپرست خانوار انجام دادیم. در سال 95 برای اولین بار در قانون پنج‌ساله کشور، متولی زنان سرپرست خانوار را مشخص کردیم. تا زمانی که قانون برنامه ششم را می‌نوشتیم هیچ متولی‌ای برای زنان سرپرست خانوار مشخص نشده بود. البته بهزیستی و کمیته امداد کمک می‌کردند، اما از صفر تا صد از زنان سرپرست خانوار حمایت نمی‌کردند.

ساعی با بیان اینکه وزارت کار متولی زنان سرپرست خانوار است، گفت: در برنامه ششم ما وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی را متولی زنان سرپرست خانوار، بدسرپرست و بی‌سرپرست کردیم و معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری را هم ناظر معرفی کردیم. در بودجه‌های سنواتی نیز بودجه‌ای را به حمایت از زنان اختصاص می‌دهیم.

او با اشاره به اینکه طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در کل کشور اجرا نمی‌شود، ادامه داد: تاکنون در 23 استان طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار اجرایی شده است. چند هفته پیش با آقای شریعتمداری به‌ عنوان کمیته اجتماعی فراکسیون زنان، جلسه‌ای داشتیم و از ایشان پرسیدم که چرا این طرح به‌ صورت همزمان در کل کشور اجرا نمی‌شود. وزیر عنوان کرد که برای اجرایی کردن این طرح بودجه زیادی نیاز است و ما در تلاش هستیم تا این طرح در کل کشور اجرا شود.

به گفته این نماینده مجلس، این نگرش در میان مسئولان پدید آمده که زنان سرپرست خانوار وضعیت خوبی ندارند و جزو زنانی هستند که باید به آنها توجه ویژه شود.

او درباره اقدام مجلس در راستای کمک به زنان سرپرست خانوار گفت: باید در مجلس بر طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار نظارت بیشتری شود و اگر بتوانیم این طرح را به‌ کل کشور تعمیم دهیم، اقدام بسیار خوبی صورت گرفته است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری اعتماد آنلاین ،تاریخ انتشار: 8 آبان 1398،کدخبر:353981 ،www.etemadonline.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین