پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۳۶۱
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: کشورمان در حوزه صنعت گردشگری و هتلداری نسبت به سایر کشورهای جهان از جمله کشورهای آسیایی ضعیف‌تر است.

شعار سال: ابراهیم فیاض در نشست راهبری پیوست فرهنگی و اجتماعی شهرداری که در سالن جلسات تالار شهر برگزار شد، اظهار داشت: با باز تولید گنبد و ضریح حرم مطهر توسط یک معمار خبره در هتل پروژه آفتاب، می‌توان به خوبی از ظرفیت‌های معماری خود مشهد در ساخت بناهای این پروژه استفاده مطلوب کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران به اشاره به قدمت معماری حرم مطهر افزود: سبک معماری این مکان مقدس که به معماری 4 ایوانی دوره ساسانیان برمی‌گردد، از ابتدای شکل‌گیری آن در طول تاریخ و در زمان هر یک از حکومت‌های روی کار آمده، اثری به آن افزوده شده به طوری که آن را به موزه‌ای زنده تبدیل کرده است.

فیاض یادآور شد: با توجه به اینکه مشهد به چنین ظرفیت‌های فرهنگی مجهز است، نیاز است که پیرامون معماری بناهای در حال احداث، در چنین پروژه‌هایی بررسی و تحقیق بیشتری انجام و در مورد آن مفصلاً بحث شود.

وی با اشاره به عقب بودن کشورمان در حوزه صنعت گردشگری و هتلداری نسبت به سایر کشورهای جهان از جمله کشورهای آسیایی اذعان کرد: به لحاظ کمی و کیفی از بسیاری از کشورهای منطقه عقب هستیم؛ در این بین می‌توان به کشورهای آسیایی اشاره کرد که با ساخت هتل‌هایی که معماری آنها کاملاً با معماری شرقی مطابقت دارد، توانسته‌اند با ایجاد زیباترین و باشکوه‌ترین مکان‌های تفریحی در دنیا بدرخشند.

فیاض تصریح کرد: شهر مشهد یکی از مرکز ثقل‌هایی است که در طرح اتحادیه اوراسیا مطرح شده و با توجه به این مسئله و با استفاده از ظرفیت‌های موجود در آن می‌توان آن را به شهری به شدت مهاجرنشین تبدیل کرد که می‌تواند فرهنگ‌ها و اقوام مختلف را به سمت خود جذب کند و خود زمینه‌ای برای رشد اقتصادی و فرهنگی کشور باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران تأکید کرد: در پروژه آفتاب توجه به چند نکته ضروری است؛ ابتدا بحث معماری هتل و خود شهرکی است که قرار است در این مجموعه احداث شود که باید با در نظر گرفتن اقتضائات فرهنگی و اجتماعی همراه باشد؛ دوم اینکه اساساً در این فضا قرار است محله ساخته شود یا شهرک و سوم بحث فاضلاب و ساماندهی به آن است که امری بسیار ضروری است.

هادی وکیلی عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد نیز در ادامه این نشست اظهار داشت: جنس کار فرهنگی توجه به کیفیت و محتوا است، بنابراین هدف اولیه از تشکیل چنین جلساتی در وهله اول باید تأکید روی مباحث کیفی و دور شدن از بحث‌های صوری باشد؛ نکته بعدی تعیین شاخص‌هایی مانند امنیت، عدالت، معنویت و هویت است که در تبیین مسئله ابهامات موجود را برطرف کند.

وکیلی افزود: در میان محورهای مطرح شده، شاخص امنیت باید بسیار مورد توجه قرار گیرد؛ بنابراین ضروری است که مؤلفه‌های مورد بحث مبتنی بر شاخص‌های تعیین شده، گام به گام و به صورت جزئی مورد بررسی قرار گیرند که پرداختن به این موضوع نیاز به برگزاری جلسه‌ای دیگر دارد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 14 مرداد 95 ، کد مطلب: 1148828: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین