پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۴۵۴۵۸
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۲
یک استاد دانشگاه معتقد است: مطالعه باید به عنوان یک فعالیت فردی و اجتماعی در برنامه تحصیلی دانش‌آموزان گنجانده شود، رسانه‌ها می‌توانند در افزایش سرانه مطالعه در میان افراد جامعه مخصوصاً دانش‌آموزان نقش موثری را ایفا کنند.

شعارسال: یک استاد دانشگاه معتقد است: مطالعه باید به عنوان یک فعالیت فردی و اجتماعی در برنامه تحصیلی دانش‌آموزان گنجانده شود، رسانه‌ها می‌توانند در افزایش سرانه مطالعه در میان افراد جامعه مخصوصاً دانش‌آموزان نقش موثری را ایفا کنند.
 
مجید ابهری با اشاره به تاثیر مطالعه بر شکل‌گیری شخصیت افراد اظهار کرد: مطالعه به عنوان یکی از اصلی‌ترین رفتار‌های فرهنگی هر فرد به شمار می‌رود و می‌تواند در رشد و تعالی شخصی و اجتماعی وی در جامعه موثر و مفید واقع شود.
 
وی ادامه داد: متاسفانه در کشور ما به دلیل ضعف و علاقه نداشتن والدین به مطالعه،‌ دانش‌آموزان رغبت چندانی به مطالعه ندارند. همچنین عدم توسعه و تشویق آنان در مدارس یکی از دلایل جدی نگرفتن مطالعه در دانشگاه به‌شمار می‌رود.
 
به گفته این رفتارشناس اجتماعی، در حال حاضر سرانه مطالعه افراد در جامعه به 13 دقیقه در روز می‌رسد،‌ این میزان مطالعه موجب تاسف است.
 
وی با اشاره به علت پایین بودن مطالعه در کشور بیان کرد:‌ علت فقدان فرهنگ مطالعه در جامعه باید در خانواده‌ها مورد بررسی قرار گیرد. زمانی که پدر و مادر پای سریال‌های تلویزیون می‌نشینند یا بیشتر وقت خود را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند، فرزندان گرایش چندانی به مطالعه ندارند.
 
این رفتارشناس با اشاره به تاثیر منفی فضای مجازی بر مطالعه افراد جامعه گفت: در حال حاضر فضای مجازی رقیب اصلی مطالعه کتاب و مجلات در کشور به شمار می‌رود، افراد با حضور در شبکه‌های اجتماعی کمتر فرصت می‌کنند کتاب‌های مختلف را مطالعه کنند؛ در حالی که در کشورهای اروپایی در ایستگاه‌های اتوبوس و مترو، کمتر فردی را می‌توان یافت که مشغول مطالعه کتاب یا روزنامه نباشد.
 
وی افزود: مطالعه باید به عنوان یک فعالیت فردی و اجتماعی در برنامه تحصیلی دانش‌آموزان گنجانده شود، رسانه‌ها می‌توانند در افزایش سرانه مطالعه در میان افراد جامعه مخصوصاً دانش‌آموزان نقش موثری را ایفا کنند. به عنوان مثال صدا و سیما با برنامه‌های متنوع می‌تواند خانواده‌‌ها را به مطالعه بیشتر تشویق کند.
 
این استاد دانشگاه گرانی کتاب را یکی از عوامل کاهش گرایش به مطالعه افراد جامعه دانست و بیان کرد: در برخی موارد یک دانشجو توان خرید برخی از کتاب‌های مفید و ضروری را ندارد، این موضوع شامل حال دانش‌آموزان و حتی کارمندان نیز می‌شود.
 
وی در پایان اظهار کرد: حمایت از کتاب و چاپ آن توسط دولت و پرداخت یارانه به ناشران می‌تواند این کمبود را تا حدودی جبران کند، ناشران می‌توانند با قیمت مناسب کتاب‌های لازم و ضروری را به دست علاقه‌مندان برساند.
 
 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری   ایسکانیوز ،تاریخ انتشار:      27 آبان 1398،کدخبر:   1043304 ،www.iscanews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین