پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۴۶۳۹۹
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۱
مهدی تقوی گفت‌: تا ترامپ سر کار باشد شرایط همین است. شرح این شرایط به ایران این پیام را می‌دهد که باید با سازوکارهایی واقع‌بینانه و کارشناسی‌شده نیازش به درآمد نفتی را روزبه‌روز کمرنگ‌تر کند تا بلکه بتواند تبعات تحرکات ضدایرانی آمریکایی‌ها را کاهش دهد.

شعار سال:مهدی تقوی گفت‌: تا ترامپ سر کار باشد شرایط همین است. شرح این شرایط به ایران این پیام را می‌دهد که باید با سازوکارهایی واقع‌بینانه و کارشناسی‌شده نیازش به درآمد نفتی را روزبه‌روز کمرنگ‌تر کند تا بلکه بتواند تبعات تحرکات ضدایرانی آمریکایی‌ها را کاهش دهد.

 مهدی تقوی، کارشناس اقتصادی، گفت: دولت تصمیم‌های عجیب و غریبی می‌گیرد و به همین خاطر شرایط برای مردم سخت‌تر شده است.


سه برابر شدن قیمت بنزین اوضاع را بدتر کرد

استاد دانشگاه علامه‌طباطبایی ادامه داد: در شرایطی که مردم گرانی و بیکاری را توأمان تحمل می‌کنند، سه برابر شدن قیمت بنزین اوضاع را بدتر کرد. این در حالی است که اگر دولت کارهای عجیب و غریبی نکند،‌ حل بحران‌ها امکان‌پذیر است و می‌توان با تصمیم‌هایی منطقی موانع را از پیش رو برداشت. به همین دلیل وقتی همه می‌دانند حمل و نقل تمام کارها به بنزین احتیاج دارد، سه برابر شدن قیمت به طور طبیعی گرانی را بیشتر از گذشته می‌کند و بالطبع شرایط برای عموم دشوارتر می‌شود.


تا ترامپ سر کار باشد شرایط همین است

این کارشناس اقتصادی با تاکید بر تبعات تحریم توضیح داد: واقعیت هزینه‌ساز برای ایران چهره‌‌ای بی‌منطق و هیاهوگر به نام دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکاست که به همه معیارهای جهانی به راحتی بی‌اعتنایی می‌کند. در واقع باید گفت تا ترامپ سر کار باشد شرایط همین است. شرح این شرایط به ایران این پیام را می‌دهد که باید با سازوکارهایی واقع‌بینانه و کارشناسی‌شده نیازش به درآمد نفتی را روزبه‌روز کمرنگ‌تر کند تا بلکه بتواند تبعات تحرکات ضدایرانی آمریکایی‌ها را کاهش دهد.


ایران به سامان بازار تولید احتیاج دارد

تقوی در همین خصوص ادامه داد: سال، ‌سالِ رونق تولید است و ایران بیشتر از هر مقطع دیگری به سامان بازار تولید احتیاج دارد. به همین دلیل تیم اقتصادی دولت باید تمام توانش را به کار گیرد تا مانع‌های تولید یکی‌یکی برچیده شود. البته رسیدن به این هدف دشوار است، اما چیزی نیست که نتوانیم به آن برسیم و چرخ تولید را نچرخانیم.

تورم را با تنظیم تقاضا در بازار مهار کنیم

او تاکید کرد: لازم است تورم را با تنظیم تقاضا در بازار مهار کنیم؛ یعنی وقتی فروش نفت به دلیل تحریم نفت کمتر شده است باید بتوانیم مقدار زیادی از کالاهای مورد نیاز را در داخل تولید کنیم تا تاثیر تحریم کمرنگ شود.

مهدی تقوی در پایان صحبت‌هایش گفت: با وجود شرایط دشوار و موانعی که فضای اقتصادی پیش روی خود می‌بیند، دولت اگر بنا را بر واقع‌بینی بگذارد، می‌توانیم با بهره‌گیری از پتانسیل‌های داخلی دشواری‌های اقتصادی را تلطیف کنیم تا شاید از این طریق آرامشی نسبی به جامعه تزریق شود.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی اعتمادآنلاین،تاریخ انتشار:4آذر1398،کد خبر:362980،etemadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین