پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۴۶۴۷۷
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۶
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: طبق آخرین بررسی های انجام شده از مجموع ۱۰۰ قلم کالای ضروری موجود در سطح بازار، ۴۳ قلم با کاهش قیمت مواجه بوده، ۳۰ قلم کالا ثبات قیمت داشته و ۲۰ قلم افزایش قیمت در حدود یک تا پنج درصد داشت.

شعار سال: عباس تابش در گفتگو با رادیو تهران اعلام کرد: طبق آخرین بررسی های انجام شده از مجموع ۱۰۰ قلم کالای ضروری موجود در سطح بازار، ۴۳ قلم با کاهش قیمت مواجه بوده، ۳۰ قلم کالا ثبات قیمت داشته و ۲۰ قلم افزایش قیمت در حدود یک تا پنج درصد و فقط هفت قلم کالا بین هفت تا 10 افزایش قیمت دارند. در بررسی های انجام گرفته روی تغییر قیمت این هفت قلم کالا به صورت ویژه علاوه بر شرایط معمول بازار در نوسانات قیمتی که همواره و در طول سال وجود دارد، در برخی بخش ها و کالاها شاهد تخلفات و سوء استفاده افراد هستیم که قطعاً برخورد لازم با آنها صورت می گیرد.

 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ادامه داد: بر اساس مطالعات بانک مرکزی، مرکز مطالعات مجلس شورای اسلامی و همچنین مرکز مطالعات و پژوهش های بازرگانی کشور، اصلاح قیمت بنزین در حدود چهار درصد تغییر قیمت ها تاثیر مستقیم و غیر مستقیم خواهد داشت.

 

تابش تصریح کرد: روزانه 100 به قلم کالا به صورت مستمر مورد رصد قرار می‌گیرد که تاثیر مستقیمی روی سبد مصرفی مردم دارند.

 وی گفت: علاوه بر تلاش های صورت گرفته برای تامین مناسب کالا در شبکه توزیع کشور، ما طرح تشدید بازرسی را همزمان با اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین به اجرا گذاشته ایم و در یک هفته گذشته و در مقایسه با هفته ماقبل آن فقط در تعداد بازرسی بیش از ۳۹ درصد افزایش صورت گرفته است و همچنین در تعداد پرونده‌های تخلف این رقم بالغ بر 45.46 درصد و همچنین ارزش ریالی پرونده‌ها حدود 94.44 درصد رشد داشته است.

 معاون وزیر صمت تاکید کرد: در شرایط حاضر، اولویت ما باید توزیع به هنگام کالاهای مورد نیاز شبکه توزیع و وفور کالا در سطح عرضه است.

 تابش خاطرنشان کرد: در حلقه‌های توزیع به ویژه از حلقه نخست یعنی مرحله قیمت گذاری بخش تولید یا واردات باید جلوی اجحاف در حق مردم گرفته شود و همچنین حتما با فرصت طلبان در سطح بازار برخورد سخت قانونی خواهیم داشت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری شبستان، تاریخ 4 آذر 98، کد مطلب: 859158: www.shabestan.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین