پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۶۵۰
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸
وحید دستجردی با اشاره به مزیت قرارداد بیمه تکمیلی که در سال جاری منعقد شده است گفت: این قرارداد در سه طرح با سه قیمت برای سه تیپ استفاده کننده در نظر گرفته شده است که باعث استقبال بیشتر و در نهایت ایجاد قدرت چانه زنی بیشتر برای مبلغ قرارداد سال آینده می‎شود.

شعار سال: مرکز سیاست گذاری و برنامه ریزی سلامت قوه قضاییه، وظیفه تهیه و تبیین برنامههای بلندمدت و کوتاه مدت نظام سلامت را در راستای حفظ و ارتقای سلامت نیروی شاغل در قوه قضائیه و سراسر کشور بر عهده دارد. این موضوع به قدری اولویت دارد که بهرهوری سازمان به سلامت نیروی انسانی و درجه امید به زندگی افراد بستگی دارد.

شرح وظایف مرکز سیاست گذاری و برنامه ریزی سلامت قوه قضاییه در دی ماه سال گذشته تصویب و ابلاغ شد و تشکیل این مرکز بیانگر توجه ویژه رئیس قوه قضاییه نسبت به سلامت کارکنان، قضات و مدیران دستگاه قضایی است.

براین اساس و در راستای انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی و سوالات متعدد همکاران پیرامون این قرارداد، گفت‌وگویی با "دکتر مرضیه وحید دستجردی" رئیس مرکز سیاست گذاری و برنامه ریزی سلامت قوه قضاییه انجام داده است که در ذیل می آید.

*مزیت قرارداد بیمه تکمیلی که در سال جاری منعقد شده است؛ نسبت به سال های گذشته چیست؟

وحید دستجردی: در سه طرح با سه قیمت برای سه تیپ استفاده کننده در نظر گرفته شده است که باعث استقبال بیشتر و در نهایت ایجاد قدرت چانه زنی بیشتر برای مبلغ قرارداد سال آینده می شود. همچنین افزایش حق بیمه به نسبت سالهای گذشته حداقل بوده است (حق بیمه در سال 1394 نسبت به سال قبل رشد 100 درصدی داشته که در سال جاری رشد آن چیزی حدود 11 درصد بوده است)

*در انعقاد قرارداد با شرکت بیمه چه منافعی برای قوه قضاییه لحاظ شده است؟

وحید دستجردی: البته انعقاد قراداد با شرکت بیمه به تنهایی منافعی برای قوه ندارد ولی انعقاد قرارداد به صورت تجمیع شده (با هر شرکت بیمه ای) با عنایت به بالارفتن جامعه آماری تحت پوشش باعث بالا رفتن قدرت چانه زنی و در نتیجه کاهش قیمت نهایی پرداختی به بیمه می شود و همچنین این موضوع باعث کاهش ضریب خسارت می شود که باز هم موجب دریافت حق بیمه مناسبتر در سال آینده خواهد شد.

*چرا خدمات ویژه مانند دندانپزشکی در انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی لحاظ نشده است درحالیکه مرکز دندانپزشکی قوه قضاییه نیز تعرفه های زیادی از کارمندان دریافت می کند و این مرکز نیز امتیازی برای کارمندان قائل نیست؟

وحید دستجردی: با توجه به نرخ بالای دندانپزشکی حق بیمه آن تقریبا معادل سقف پوشش آن خواهد بود یعنی میزان پرداختی از جیب کارکنان برابر با میزان دریافتی از پوشش بیمه خواهد شد و وقتی به این هزینه در بعد کشوری نگریسته شود باعث ایجاد بار مالی سنگین برای کارمندان و قضات می شود. البته جای کار بیشتر برای سال آتی در این زمینه وجود دارد.

*در راستای تکریم ارباب رجوع چه ضمانت اجرایی از شرکت طرف قرارداد برای پاسخگویی و ارائه خدمات متناسب به بیمه شدگان اخذ شده است؟ و آیا ناظری از سوی قوه قضاییه بر عملکرد شرکت بیمه تعیین شده است؟

وحید دستجردی: ضمانت اجرایی آن موفقیت و رضایت مندی در بیمه گزاران قبلی ست (دانشگاه های طرف قرار داد و صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت و .....) و ضمانتهایی که توسط مرکز سیاستگزاری و برنامه ریزی سلامت قوه قضائیه از این شرکت اخذ شده است. نظارت توسط واحد بیمه مرکز سیاستگزاری و برنامه ریزی سلامت قوه قضائیه در تمام مدت قرارداد در تهران و شهرستان ها همراه با گزارش ماهانه در سراسر کشور وجود دارد و مقرر گردید که پیرو جلسه ای 4 ساعته ای که با معاونین دادگستری ها و مدیران رفاه استانها و نمایندگان سازمان های تابعه و معاونت های قوه قضاییه در تاریخ 1395/05/04 جهت اقدام لازم برای حسن اجرای قرارداد بیمه ای و ضمانت های اجرایی مناسب برگزارگردید. جلسه دیگری در آذر ماه 95 برای پایش و پیگیری اقدامات انجام شده بیمه ای در کل کشور با همین افراد و نمایندگان تشکیل شود.

*با عنایت به برخورد نامناسب شرکت بیمه مستقر در ساختمان مرکزی، آیا مرکزی برای رسیدگی به شکایت قضات و کارمندان در قوه قضاییه در صورت عدم انجام تعهدات توسط شرکت بیمه و پیگیری آن وجود دارد؟

وحید دستجردی: با توجه به شروع قرارداد سال جدید و همچنین نظارت و پایش دقیق مرکز سیاستگزاری و برنامه ریزی سلامت قوه قضائیه و استفاده از نیروی کارآمد و آموزش دیده در تکریم ارباب رجوع این موضوع برطرف خواهد شد. در عین حال مرکز سیاستگزاری و برنامه ریزی سلامت خط مستقیم خود را جهت ارتباط آسان و مستقیم در اختیار همکاران محترم قرارداده است که بر روی سایت مرکز سیاستگزاری موجود می باشد.

*چرا برای استفاده از طرح (ج) به منظور استفاده مالی بیشتر شرکت بیمه اصرار شده است و خدمات ساده مانند هزینه ویزیت پزشکان و دارو و ملزومات دارویی از طرح (ب) حذف شده است در حالیکه بیشتر کارمندان با این دو مقوله درگیر هستند؟

وحید دستجردی:اگر طرح ب ویزیت و دارو داشت هم قیمت طرح ج می گردید. شرکت بیمه هیچگونه اصراری در انتخاب طرح خاصی ندارد و نخواهد داشت و این سه طرح امسال پیشنهاد گردیده و در سال آتی بحول و قوه الهی و با استفاده از بازخورد و نتایج این سه طرح و درجه رضایت مندی خدمت گیرندگان تصمیم گیری مقتضی بعمل خواهد آمد.

*چرا هزینه رفع عیوب انکساری چشم با حداقل درجه نقص بینایی 3 دیوپتر برای هر چشم تعیین شده است؟

وحید دستجردی:در این مورد طبق آیین نامه بیمه مرکزی تصمیم گیری شده است و بازهم برای آینده امکان مذاکرات بیشتر فراهم است.

*آیا در راستای تکریم ارباب رجوع امکان انتشار دفترچه جهت معرفی بیمارستان ها و مراکز درمانی تحت پوشش بیمه وجود ندارد درحالیکه ممکن است تمام افراد به اینترنت دسترسی نداشته باشند؟

وحید دستجردی:بله - این پیش بینی در مرکز سیاست گزاری و برنامه ریزی سلامت قوه قضائیه انجام شده است و به زودی برشورها و پمفلت های مناسبی در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت و به زودی درتهران و همه استانهای سراسر کشور توزیع خواهد شد.

* چرا در مورد داروی بیماری های خاص فقط شرکت بیمه داروی ایرانی را قبول می کند؟

وحید دستجردی:امسال داروهای خارجی تحت پوشش بیمه قرار می گیرد و انشالله مطابق با الحاقیه و زودتر از سنوات قبلی به مورد اجرا گذاشته می شود.

*درخصوص برنامه های آینده مرکز سیاست گذاری و برنامه ریزی سلامت قوه قضاییه توضیح فرمایید؟

وحید دستجردی:برنامه های بلند مدت مرکز سیاستگزاری و برنامه ریزی سلامت قوه قضاییه با توجه به هزینه های بالای درمان عمدتاً بر پیشگیری متمرکز هستند که عبارتند از:

*اجرای و پیاده سازی پرونده الکترونیک سلامت کارکنان محترم قوه قضاییه.

*چکاب دوره ای قضات و کارکنان محترم و زحمتکش قوه قضائیه.

* راه اندازی مراکز سلامت در سایر استان های کشور که هم اکنون در چند استان نیز فعال شده اند.

*ساخت بیمارستان فوق تخصص 160 تختخوابی با محل اقامت و پذیرایی جهت همراهان بیمارانی که از مسیرهای دور تشریف آورده اند. که به حمدالله قراردادهای لازم صورت گرفته و اقدامات اجرایی توسط معاونت محترم اجرایی حوزه ریاست قوه قضاییه آغاز شده است.

*برنامه های ارتقاء سلامت روان و جسم و برنامه های کاهش استرس و مشاوره های روان پزشکی.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ميزان، تاریخ انتشار: 18 مرداد 1395، کد مطلب: 207187:www. mizanonline.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین