پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۴۶۷۵۰
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸
رشته‌های ارائه‌شده در مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه‌های دولتی نشان می‌دهد که ظرفیت رشته‌های بدون‌آزمون این دانشگاه‌ها خالی مانده است و علت آن وجود رشته‌های کم‌متقاضی است.
شعارسال: ثبت‌نام در مرحله تکمیل ظرفیت دوره کارشناسی بدون‌آزمون دانشگاه‌های دولتی آغاز شده است و دانشگاه‌های دولتی هم در این مرحله تعدادی کدرشته ارائه کرده‌اند که همانند مرحله اصلی ثبت‌نام رشته‌هایی که کم‌اقبال هستند ارائه شده است.

محتویات دفترچه راهنمای انتخاب رشته مرحله تکمیل ظرفیت نشان می‌دهد که در گروه علوم ریاضی رشته‌هایی نظیر مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی عمران، مهندسی معدن، آمار، آمار و سنجش آموزشی، ریاضیات و کاردبردها، کاردانی علمی کاربردی برق قدرت، کاردانی فنی عمران، شیمی محض، علوم مهندسی، مهندسی ماشین‌های صنایع غذایی، مهندسی مکانیک بیوسیستم (کشاورزی)، مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی، کاردانی تکنولوژی ماشین‌های کشاورزی، کاردانی تکنولوژی آبیاری، کاردانی تکنولوژی تولیدات دامی، علوم و مهندسی آب، فیزیک و فیزیک مهندسی ارائه شده است.


همچنین بررسی‌ها حاکی از این است که در گروه علوم تجربی رشته‌های زمین شناسی، علوم دامی، علوم و مهندسی باغبانی، علوم و مهندسی خاک، مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی، زمین شناسی، مهندسی فضای سبز، علوم و مهندسی جنگل، علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی)، گیاه پزشکی، مهندسی طبیعت، کاردانی تکنولوژی تولیدات دامی، علوم و مهندسی شیلات، زیست شناسی گیاهی، شیمی کاربردی، اقتصاد کشاورزی، مهندسی انرژی، ترویج و آموزش کشاورزی پایدار و مهندسی صنایع چوب و فرآورده‌های سلولزی در نظر گرفته شده است.

در گروه‌های علوم انسانی، هنر و زبان‌ها خارجی نیز رشته‌های حقوق، گردشگری، علوم قرآن و حدیث، علوم ورزشی، مترجمی زبان انگلیسی و جغرافیا، فرش، باستان شناسی، هنر اسلامی، زبان و ادبیات انگلیسی، زبان روسی نیز ارائه شده است.

این رشته‌ها همان رشته‌هایی هستند که در مرحله اول ثبت‌نام رشته‌های بدون آزمون دوره کارشناسی در برخی از دانشگاه‌های دولتی ارائه شده بود و همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد مورد اقبال داوطلبان قرار نگرفت. به نظر می‌رسد که باید برای رسیدن به هدف، حذف کنکور رشته‌های کاربردی‌تر نیز ارائه شود تا داوطلبان کنکور سراسری دنبال پذیرش در این رشته‌ها نیز باشند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 6 آذر 1398 ، کدخبر:  445765 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین