پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۶۵۸۸۸
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰
برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی طی یک هفته گذشته در حوزه آموزش و پژوهش با ما همراه باشید.

شعار سال: حوزه آموزش و پژوهش در هفته‌ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن‌ها را می‌توانید در ادامه مرور کنید.

 

«حسین توکلی» بازنشسته شد
حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور بازنشسته شد و ابراهیم خدایی رییس سازمان سنجش فاطمه زرین ‌آمیزی را برای سمت مدیرکلی روابط عمومی و سخنگوی سازمان معرفی کرد.

زمان ثبت‌نام در رشته‌های بدون آزمون سال ۹۹ دانشگاه‌ها اعلام شد
مطابق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور جزییات و زمان ثبت‌نام در رشته‌های بدون آزمون دانشگاه‌ها ۱۸ فروردین ماه سال ۹۹ اعلام خواهد شد.

تسهیل در فرآیند کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در دانشگاه آزاد
محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، بخشنامه «تسهیل در فرآیند کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا» را به روسای استان ها، واحدها، مراکز آموزشی و معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرد.

۳۹۱ نفر مجاز به انتخاب رشته در آزمون دستیاری فوق تخصصی بالینی شدند
آبتین حیدرزاده، رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: سی و هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی بالینی پزشکی ۳ بهمن ماه ۹۸ به صورت الکترونیکی برگزار شد. در این آزمون ۵۶۷ داوطلب ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۴۸۷ نفر در جلسه آزمون کتبی حضور یافتند. ۳۹۳ نفر در مرحله کتبی و ۳۹۱ نفر در مرحله شفاهی مجاز شدند.

برگزاری ۲۴۰ کلاس مجازی به صورت همزمان در دانشگاه علامه طباطبایی
شجاع احمدوند، معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی با بیان این که دوره‌های مجازی دانشگاه علامه طباطبایی با استقبال دانشجویان و استادان این دانشگاه مواجه شده است، گفت: این موضوع سبب شد دانشگاه، طی دو مرحله ناگزیر پهنای باند را افزایش دهد. استقبال استادان و دانشجویان در روز دوشنبه ۱۹ اسفند ماه ۹۸ به اوج خود رسید و در یک ساعت به طور همزمان ۲۴۰ کلاس و نزدیک به ۳۰۰۰ نفر لاگین شدند.

بدون کنکور دکتری در دانشگاه صنعتی شریف پذیرش شوید
دانشگاه صنعتی شریف برای نیمسال اول ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در چندین رشته تحصیلی بدون کنکور دانشجوی دکتری می‌پذیرد.

مهلت تکمیل فرم تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور تمدید شد
عزت الله کردمیرزا دبیر هیئت اجرایی جذب اعضای هیات علمی گفت: مهلت تکمیل فرم تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی به منظور اخذ مجوز ماندگاری اعضای هیات علمی پیام نور تا پایان تعطیلات عید تمدید شد.

۱۸۰ دانشجوی پرستاری دانشگاه آزاد، نیروی جهادی مراکز درمانی
محسن نفر معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد گفت: حدود ۸۰۰ نفر از اعضای هیأت علمی، اساتید، دانشجویان و کادر درمانی حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در سامانه ۴۰۳۰ با وزارت بهداشت و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) همکاری دارند که پاسخگوی روزانه ۲۰ هزار تماس تلفنی است. همچنین ۱۸۰ نفر از دانشجویان سال آخر پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی که می‌‎‌توانند در عرصه بالینی فعالیت داشته باشند نیز در استان‌های گیلان، قم و تهران به عنوان نیروی جهادی در مراکز خدمات درمانی دولتی فعالیت می‌‎‌کنند.

مهلت مجدد ثبت‌نام آزمون ارشد پزشکی سال ۹۹ اعلام شد
مرکز سنجش آموزش پزشکی طی اطلاعیه‌ای از مهلت مجدد ثبت نام و ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی متقاضیان شرکت در آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی از ۲۵ تا ۲۷ فروردین ماه سال ۹۹ خبر داد و اعلام کرد این مهلت به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.

بیش از ۶۳۰ هزار دانشجو-درس در سامانه مجازی علوم پزشکی بارگذاری شد
به دنبال گسترش کاربری آموزش مجازی و به منظور جلوگیری حداکثری از حضور دانشجویان در محیط دانشگاه که در راستای دستورالعمل‌‌های معاونت آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای کنترل ویروس کرونا صورت گرفت، تیم نوید معاونت زیر ساخت دانشگاه علوم پزشکی مجازی، اطلاعات ترم جدید شامل دروس، دانشجویان و اعضای هیات علمی کلیه دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور وارد سامانه نوید آن‌ها شد. در مجموع تاکنون ۶۳۰ هزار و ۶۷۷ دانشجو-درس و ۷۹ هزار و ۲۷۹ استاد-درس در ۷۰ سامانه کشور بارگذاری شده است

۱۰۸ استاد دانشگاه از تلاشگران عرصه سلامت برای مقابله با کرونا تقدیر کردند
تعدادی از اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور با صدور بیانیه‌ای از تلاشگران عرصه سلامت برای مقابله با ویروس کرونا تقدیر و تشکر کردند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ 23 اسفند 98، کد مطلب: 834197: www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین