پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۹۲۶۱
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۹
داور پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است اشتباه‌های داوران در لیگ برتر از حد معمول آن خارج شده و کمیته داوران برای رفع این مشکل باید جلسه اضطراری تشکیل و تصمیم‌گیری کند.

شعارسال: «نوید مظفری» در خصوص ضریب خطای داوران در لیگ برتر افزود: بر اساس آمار در مدت زمان مشابه ضریب خطای داوران در فصل جاری به نسبت فصل  گذشته افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: این در حالی است که با افزایش دانش و بهره‌مندی از امکانات بیشتر در داوری ایران و جهان  باید این ضریب روند نزولی به خود می‌گرفت  و یا حداقل ثابت باقی می‌ماند.

این پیشکسوت داوری ادامه داد:‌ البته که اشتباهات داوری فوتبال ایران تنها در لیگ برتر نیست و در سایر لیگ ها نیز به مراتب شرایط بدتری را  شاهد هستیم، وضعیتی که به هیچ وجه شایسته فوتبال ایران نیست.

داوران پشت دروازه چکاره‌اند

مظفری همچنین فلسفه استفاده از داوران  پشت دروازه را زیر سوال برد و افزود: مجموعه فوتبال ایران در اواخر سال گذشته برای استفاده از داوران پشت دروازه به تصمیم رسیده و آن را عملیاتی کرد، اما جامعه فوتبال و لیگ برتر ایران تاکنون چه سودی از اضافه شدن این داوران برده است؟

وی ادامه داد: داوران پشت دروازه به واقع چه کاره‌اند؟ آیا آنان نباید درتصمیم‌گیری به داور کمک کنند؟ چرا در تصمیم‌گیری‌ها به خصوص در صحنه‌هایی که نزدیک هستند اظهار نظر نمی‌کنند؟ در این مدت تنها در سه یا چهار صحنه مشکوک به داور وسط در گرفتن تصمیم درست کمک  کردند که به هیچ وجه آمار قابل قبولی نیست.

مظفری ادامه داد: هدف اصلی از اضافه شدن داوران پشت دروازه، کاهش ضریب خطای داوران به ویژه در محوطه جریمه است  و انتظار می‌رود آنان بیشتر از این در تصمیم‌گیری‌ها به داور وسط مشاوره  داده و به کمک آنان بشتابند. متاسفانه این داوران  به جای تصمیم‌گیری تنها نظاره‌گر هستند که با این شرایط مناسب‌تر است از آنان استفاده نشود.

استفاده از داوران محروم به چه بها و بهانه‌ای

این پیشکسوت داوری فوتبال ایران از استفاده داور محروم بلافاصله در هفته بعد لیگ انتقاد کرد و اظهار داشت: کمیته داوران فدراسیون فوتبال به چه بها و بهانه‌ای از داوری که به علت اشتباهه‌های مکرر محروم شده، درست در هفته بعد استفاده می‌کند؟

وی یادآور شد: مسوولان کمیته داوران آیا نمی‌دانند با این تصمیم‌گیری تفاوت بین داوران پر اشتباه و کم اشتباه را از بین می‌برند؟ و اعتماد به نفس داوران را سلب می‌کنند؟ کمیته داوران فدراسیون فوتبال از بی‌برنامگی رنج می‌برد و تا زمانی که این شرایط را تغییر ندهند این وضعیت در داوری فوتبال ایران پا برجا خواهد بود.

مظفری گفت: در فصل جاری داوران اشتباه‌های عجیب و قریبی مرتکب شده و نکته‌ای را برای آینده باقی نگذاشتند. با تداوم این شرایط، وضعیت ملی و بین‌المللی داوری ایران تضعیف شده و آنچه که سال‌ها برای صیانت از آن تلاش کرده بودیم را از دست خواهیم داد.

مدرس داوری فوتبال ایران تاکید کرد: برای رهایی از این  شرایط، مسوولان ارشد فدراسیون فوتبال به این مساله ورود کرده و آن را ساماندهی کنند. داوران در فصل جاری در هر ۲ بعد شرایط مطلوب جسمی و ذهنی  با سطح قابل قبول فاصله دارند؛ تاکید می‌کنم اگر بپذیریم آنان از نظر جسمانی نیز مشکی ندارند در بعد ذهنی و روحی به هیچ وجه خوب نیستند.

مظفری درباره دیدار تیم‌های شهر خودرو و سپاهان که شب گذشته برگزار شد نیز گفت: داور در این دیدار ۲  پنالتی صد درصد یکی برای شهرخودرو و دیگری برای سپاهان را نگرفت و در دقایق ۶۰ و ۱+۹۰ کاملا اشتباه کرد البته تصمیم اودر دقیقه ۳+۹۰ و نگرفتن پنالتی به سود  شهر خودرو کاملا درست بود.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 19آذر1398 ، کدخبر: 83588116: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین