پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۱۱۶۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶
کوهکن عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: نقشِ آموزش در حوزه صنعت تاکنون بسیار کمرنگ بوده است، چه بسا بسیاری از افراد، تخصص و دانش مدیریت صنعتی را نداشته، اما متاسفانه به این حوزه ورود کرده‌اند. امروز حوزه صنعت بیش از هر زمانی نیازمند ورود افراد متخصص و متعهد است.

شعار سال:کوهکن گفت: نقشِ آموزش در حوزه صنعت تاکنون بسیار کمرنگ بوده است، چه بسا بسیاری از افراد، تخصص و دانش مدیریت صنعتی را نداشته، اما متاسفانه به این حوزه ورود کرده‌اند. امروز حوزه صنعت بیش از هر زمانی نیازمند ورود افراد متخصص و متعهد است.

 ماه‌هاست که پس از اعمال سخت‌ترین تحریم‌های اقتصادی پس از انقلاب، مسیر اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و خودکفایی در بخش‌های مختلف به خصوص صنعت در دستور کار قرار گرفته است، اما به‌نظر می‌رسد تحقق حداکثری این شعارها کاری سخت و البته زمان‌بر باشد.

وضعیت واحدهای تولیدی و کارگران مشغول در آن، گویای اوضاع و احوال اقتصادی کشور است و ضرورت دارد دولت و سیستم اقتصادی‌اش، تلاش و کوشش زیادی را به‌کار گیرد تا واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل دوباره به چرخه صنعت برگردند.

محسن کوهکن عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس  با تاکید بر اهمیت حمایت از واحدهای صنعتی راکد و نیمه‌تعطیل گفت: به‌نظر من وقتی بحرانی رخ می‌دهد اول از همه باید مطالعه و بررسی دقیقی داشت تا دید چرا این اتفاق به‌وقوع پیوسته است. به‌طور مثال مدت‌هاست برخی واحدهای صنعتی به‌دلیل مشکلات اقتصادی تعطیل و نیمه‌تعطیل شده‌اند که ضرورت دارد یک کارِ کارشناسی صورت گیرد تا متوجه شد دقیقاً چه عواملی کار را به اینجا رسانده و چه حمایت‌هایی را می‌توان در دستور کار قرار داد تا آن واحد صنعتی دوباره احیا شود.

وی افزود: رکود صنعتی دلایل متعددی دارد و نمی‌توان تنها یک علت را برای آن بیان داشت. اعزام متخصصین جهت تحقیق و تفحص برای شناسایی عوامل بازدارنده، حتی در واحدهای خصوصی، ضروری است. یکی از اصلی‌ترین عوامل بازدارنده واحدهای صنعتی، مدیریت نادرست است، به این معنا که این واحدها در کاهش هزینه‎های تولید، بازاریابی، توسعه و بسیاری موارد دیگر موفق نیستند. در این زمینه دخالت ارگان‎های دولتی عمدتاً ممکن نیست، اما می‌توان توسط تشکل‌های خصوصی دوره‌های آموزشی متناسبی برای آن‌ها تبیین کرد. به اعتقاد من، آموزش را حتی می‌توان در بسیاری موارد مهم‌تر و موثرتر از نقدینگی دانست.

ضرورت حمایت مالی از تولیدکنندگان صرفه‌جو

نماینده لنجان تصریح کرد: در پی افزایش قیمت مواد اولیه نیاز به نقدینگی برای گردش سرمایه و پرداخت هزینه‌های جانبی مثل برق، آب و گاز به‌مراتب بیشتر شده است. متاسفانه، کمک‌های مالی و بانکی براساس تقاضا به تولیدکنندگان تعلق می‌گیرد که البته ناصحیح است. منابع مالی باید در اختیار کسانی که توانایی مدیریت و بهره‌برداری صحیح از آن را دارند قرار گیرد. اگر کسی منابع را تلف کرده است نباید فرصت اتلاف آن را دوباره برایش فراهم کرد. حداقل انتظاری که می‌توان در این زمینه داشت در اولویت قراردادن تولیدکنندگان صرفه‌جو برای دریافت حمایت‌های مالی است.

کوهکن در ادامه عنوان کرد: آنچه توسط بانک‌ها در اختیار صنایع قرار می‌گیرد تسهیلات است که با مشارکت بانک‌ها در پروژه مربوطه لحاظ می‌شود. کمک مالی زمانی صورت می‌گیرد که دولت با انجام بررسی‌های لازم به این نتیجه می‎رسد که در صورت عدم‌ تزریق بودجه و سرمایه، تولیدکننده از بازار تولید حذف می‌شود و در پی آن عواقب جبران‌ناپذیری مانند بیکاری هزاران کارگر و متخصص را به همراه خواهد داشت.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان خاطرنشان کرد: نقشِ آموزش تاکنون بسیار کمرنگ بوده است، چه بسا بسیاری از افراد، تخصص و دانش مدیریت صنعتی را نداشته، اما متاسفانه به این حوزه ورود کرده‌اند. امروز حوزه صنعت بیش از هر زمانی نیازمند ورود افراد متخصص و متعهد است، زیرا با تکیه بر تقویت اقتصاد خود می‌توانیم در مقابل این محاصره تمام‌عیار اقتصادی عرض اندام کنیم.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی اقتصاد24،تاریخ انتشار:30آذر1398،کد خبر:186304،eghtesaad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
0
0
تازه به این نتیجه رسیدن که هر کس باید سر جای خودش باشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
0
0
صنایع نولیدی نابود شدن اینا هم دلشون خوشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین