پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۲۳۹
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵
«جوزف نای» نظریه‌پرداز قدرت نرم، با تاکید بر احتمال پیروزی هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفته است که دونالد ترامپ به وجهه این کشور آسیب زده است.

شعار سال: در ادامه تحلیل‌ها درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نظریه ‌پرداز نظریه قدرت نرم در این کشور درباره نامزدهای این انتخابات اظهارنظر کرده است.

«جوزف نای» که چندی قبل، از مواضع نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انتقاد کرده و آن را «ضربه به قدرت نرم آمریکا» خوانده بود، حالا در یک مصاحبه بازهم اظهاراتی علیه دونالد ترامپ مطرح کرده است.

او در مصاحبه با شبکه «دویچه وله» گفت که مواضع نامزد جمهوری‌خواه انتخابات آمریکا به وجهه و قدرت نرم این کشور در جهان آسیب زده است.

نای همچنین تاکید کرد که دونالد ترامپ «سیاست خارجی» ندارد، بلکه دارای برخی گرایشات در زمینه مسائل خارجی است.

این استاد دانشگاه «هاروارد» گفت «ایجاد تردید در زمینه ساختار ائتلاف و اتحاد ایالات متحده با دیگر کشورها» بزرگترین لطمه‌ای است که ترامپ تاکنون به واشنگتن زده است.

در ادامه این مصاحبه «دویچه وله» از او سوال کرد: «آیا هر کدام از ترامپ یا کلینتون انتخاب شوند، اعتبار بین‌المللی یا جذابیت آمریکا آسیب می‌بیند؟»

نای پاسخ داد: «اگر کلینتون انتخاب شود، اینطور نمی‌شود. به نظر من، این (پیروزی کلینتون) نتیجه محتمل انتخابات آمریکا است. او از منظر بین‌المللی سیاستمدار با تجربه‌ای است و ارتباطات خیلی خوبی در سطح بین‌المللی خواهد داشت».

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري فارس، تاریخ انتشار: 23 مرداد 1395، کد مطلب: 13950523000747:www. farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین