پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۲۴۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۴
مدیرکل مدیریت بحران استان همدان گفت: اداره کل هواشناسی و حفاظت محیط‌زیست بر اساس شاخص‌ها، تعریف‌های جداگانه‌ای درباره آلودگی هوا دارند که می‌توان با پایش نقطه‌ای کیفیت هوا به این اختلاف‌نظر پایان داد.

شعارسال: علیمردان طالبی بیان کرد: اداره کل هواشناسی افق دید را ملاک قرار داده و چنانچه از محل فرودگاه تا شعاع پیش بینی شده ای به راحتی قابل روئیت باشد از نظر هواشناسی، هوا آلوده محسوب نمی‌شود.

وی ادامه داد: اما ملاک اداره کل حفاظت محیط زیست عددی است که از ایستگاه پایش وضعیت کیفی هوا واقع در میدان پروانه ها استخراج می شود و تطبق آن با شاخص های پیش بینی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان همدان با بیان اینکه تعریف هر ۲ دستگاه از آلودگی هوا صحیح است بیان کرد: نمی توان به صرف آلودگی هوا در یک نقطه همه شهر را آلوده دانست بلکه باید به صورت نقطه ای میزان آلودگی را پایش کرد.

طالبی بیان کرد: بهترین و تنها راهکار هنگام آلودگی هوا صدور اطلاعیه و هشدار به شهروندان به ویژه گروه های حساس نظیر سالمندان، مادران باردار، کودکان، بیماران تنفسی، قلبی و ریوی برای حضور نیافتن در معابر عمومی است.

وی اضافه کرد: البته برنامه های بلند مدت برای کاهش میزان آلودگی باید توسط نهادهایی همچون شهرداری و اداره کل حفاظت محیط زیست همدان صورت گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان همدان در زمینه ورود دادستانی به مساله آلودگی هوای همدان بیان کرد: مدیریت بحران در صورت بروز سیلاب، آلودگی هوا و دیگر مسایل، رونوشت اخطاریه و هشدارها را کتبی یا از طریق سامانه به تمامی دستگاه ها از جمله دادگستری و دادستانی اطلاع رسانی می کند تا در صورت اجرای برنامه ای، شرایط جوی را نیز در نظر بگیرند.

طالبی ادامه داد: ورود دادستانی به مساله آلودگی هوا به منزله کم کاری دستگاه ها نیست بلکه دادستان به عنوان مدعی العموم می تواند پیگیر فعالیت های صورت گرفته از سوی دستگاه ها برای کاهش آلودگی باشد.

وارونگی هوای همدان در هفته جاری، موجب افزایش شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI)  و آلودگی هوای این شهر شده بود.

با توجه به وضعیت کیفی هوای همدان در روزهای اخیر، دومین کمیته شرایط ویژه آلودگی هوا با حضور نهادهای مسوول عصر چهارشنبه تشکیل شد.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 5دی1398 ، کدخبر: 83609287: www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
0
0
کلا انگار بر سر آلودگی هوا اختلاف نظرات فراوانی در کل کشور ایران حاکم است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین