پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۲۵۲
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲
نماینده مردم تهران با بیان اینکه بسیاری از اعتدالی‌ها در فراکسیون امید هستند اظهار داشت: فراکسیون اعتدال اعضای زیادی ندارد و حدود سی نماینده در آن عضو هستند.

شعارسال:

پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در پاسخ به هجمه‌هایی که علیه "سکینه خدا بنده‌لو" مربی تیم تیراندازی بانوان که در افتتاحیه المپیک با پوشش چادر حاضر شد، ایجاد شده گفت: من از این اقدام خانم خدابنده‌لو خوشم آمد؛ چرا که این‌کار نماد همان ایران متفاوتی است که من در مصاحبه‌ای مطرح کردم و از آن بد برداشت شد.

وی افزود: وقتی در آلمان بودم، حتی برخی از سفارتی‌های ما هم چادر سر نمی‌کردند ولی من با چادر مشکی و مقنعه های چانه‌دار قدیمی همه‌ جا حاضر می‌شدم و این اقدام خانم خدابنده‌لو را هم در راستای اعتقاد ایشان به چادر می دانم.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه برخی از انتقادات صورت گرفته به این دلیل است که باید لباس ورزشکار‌ان در هنگام ورود یک شکل باشد عنوان کرد: در این زمینه می‌شود تفاوتی را بین بانوان و آقایان ورزشکار قرار دارد و این اقدام مربی تیم تیراندازی نیازی به این‌ همه سروصدا نداشت.

سلحشوری ادامه داد: به نظرم، خانم خدابنده‌لو باید پیش از این اقدام، با مسئولان کاروان و کمیته ملی المپیک هماهنگی انجام می‌دادند، اما بازهم این موضوع نباید باعث ایجاد هجمه علیه این بانوی ورزشکار کشورمان شود.

وی با بیان اینکه پیش‌ از نمایندگی مجلس سال‌ها به عنوان معلم خدمت کرده و به عنوان استاد دانشگاه‌ در دانشگاه‌ها مشغول تدریس بوده است گفت: بیش از ده سال از زندگی خود را به همراه همسرم در چند کشور خارجی، سپری کردم.

عارف برای ریاست کمیسیون آموزش رای داشت ولی کاندیدا نشد

نماینده مردم تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه " فراکسیون امید از همان ابتدا با ضعف کار خود را آغاز کرد، چرا که رئیس آن حتی نتوانست ریاست کمیسیون آموزش مجلس را هم برعهده بگیرد" اظهار داشت: در پاسخ به اینکه چرا آقای عارف رئیس کمیسیون نشدند، باید گفت که ایشان رای داشتند و دوستانی که عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بودند به این موضوع اذعان داشتند که اگر آقای عارف کاندیدای کمیسیون آموزش و تحقیقات می‌شدند حتما رای داشتند اما خودشان برای ریاست کمیسیون آموزش و تحقیقات کاندیدا نشدند.

سلحشوری افزود: در مورد ریاست مجلس هم باید گفت که فراکسیون امید، از طیف‌های گوناگون سیاسی از جمله اصلاح‌طلبان و اصولگرایان معتدل و اعضای حزب اعتدال و توسعه تشکیل شده و نباید انتظار داشت کسی که رویکرد اصولگرایی دارد، از رویکرد خود دست بردارد.

وی با بیان اینکه لیست امید با علم به اینکه برخی از افراد اصولگرا هستند، از آن ها حمایت کرد؛ گفت: تعداد اعضای بیش از 160 نفری که برای فراکسیون امید اعلام می‌شد هم بر همین اساس بود و ما می‌توانیم بگوییم که آقای لاریجانی که امروز ریاست مجلس را برعهده دارند هم از لیست امید هستند.

نماینده مردم تهران در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه "آقای لاریجانی در لیست امید تفاوت بسیاری با آقای عارف در این لیست دارند" عنوان کرد: به هرحال لیست امید از طیف‌های گوناگونی شکل گرفت و مسئله‌ای که در این بین از اهمیت بسیاری برخوردار است، همکاری و همدلی نمایندگان در مجلس با یکدیگر است.

سلحشوری با تاکید بر اینکه همکاری و همدلی خوبی بین نمایندگان مجلس برقرار است ادامه داد: نمایندگان در مجلس دهم سعی می‌کنند که ارتباطی مبتنی بر احترام و کار کارشناسی با یکدیگر داشته باشند و به همین دلیل هم این مجلس تاکنون با حواشی زیادی روبه‌رو نبوده است.

عدم موفقیت عارف در انتخابات هیئت رئیسه، نشان از ضعف فراکسیون امید نیست

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر "دلایل عدم موفقیت فراکسیون امید در مجلس" اظهار داشت: فراکسیون امید موفق است و عدم موفقیت عارف در انتخابات ریاست موقت مجلس و شرکت نکردن او در انتخابات هیئت رئیسه دائم، نشان از رعایت اصول‌کاری در مجلس و فراکسیون امید دارد.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: وقتی آقای عارف دیدند که آقای لاریجانی می‌توانند با رای خوبی ریاست مجلس را برعهده بگیرند، از شرکت در انتخابات هیئت رئیسه دائم انصراف دادند که این کار اوج متانت و اخلاق آقای عارف را نشان می‌دهد.

سلحشوری با تاکید بر اینکه عدم موفقیت عارف در انتخابات هیئت رئیسه، نشان از ضعف فراکسیون امید نیست گفت: فراکسیونی که صد عضو داشته باشد را باید یک فراکسیون کاری، قوی و فعال در مجلس دانست.

انتظار نمی‌رفت برخی بخواهند فراکسیون جدیدی ایجاد کنند

وی در پاسخ به سوالی در خصوص شکل‌گیری فراکسیون "اعتدال" در مجلس عنوان کرد: همانطور که گفته شد، فراکسیون امید از طیف‌های گوناگونی تشکیل شده است و انتظار نمی‌رفت که برخی از دوستان بخواهند فراکسیون جدیدی ایجاد کنند ولی حال که این کار انجام شده، باید از آن استقبال کرد چرا که به شناخت بهتر مردم از نمایندگان مجلس کمک می‌کند.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه بسیاری از اعتدالی‌ها در فراکسیون امید هستند اظهار داشت: فراکسیون اعتدال اعضای زیادی ندارد و حدود سی نماینده در آن عضو هستند.

سلحشوری در خصوص مطالب منتشر شده در برخی از کانال‌های خبری مبنی بر توافق دولت و اصلاح طلبان برای واگذاری کامل کرسی های شورای شهر به اصلاح طلبان به شرط حمایت آنها از روحانی گفت: در جریان این موضوع نیستم ولی به صورت کلی صحبت در خصوص مسائل انتخاباتی فعلا زود است و ان‌شاالله در آینده وارد آن خواهیم شد.

حقوق‌های نجومی به دور از انصاف و جوانمردی است

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وعده‌های دولت عملی نشده و مردم عملی شدن وعده‌های دولت را در زندگی خود به صورت ملموس حس نمی‌کنند عنوان کرد: من این حرف را تا حدی قبول دارم ولی باید به این موضوع توجه داشته باشیم که کلیه تحولات سیاسی و اجتماعی به صورت یک فرآیند انجام می‌شود.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: روحانی نه ابتدای کار است نه انتهای کار، آقای روحانی میراث‌دار دولت آقای احمدی‌نژاد است و فردی که بعد از آقای روحانی می‌آید چه دوره چهارساله چه هشت ساله میراث‌دار دولت آقای روحانی خواهد بود.

سلحشوری گفت: دولت روحانی در ابتدای راه با تحریم‌های فلج کننده‌ و رشد اقتصادی منفی شش درصد رو‌به‌رو بود که این موضوع یاس و ناامیدی زیادی را در جامعه ایجاد کرده بود.

وی با بیان اینکه در دولت دهم با تحریم‌های بسیاری روبه‌رو بودیم که اقتصاد کشور را از کار انداخته بود اظهار داشت: در اواخر دوره احمدی‌نژاد شاهد یک بی تفاوتی در بین مردم بودیم و مردم دل به هیچ چیز نمی‌بستند. محصولات هر روز یک قیمت تازه‌ای داشتند و قیمت امروز با روز گذشته فرق داشت.

نماینده مردم تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه "آیا تحریم‌ها الان برداشته شده است؟" عنوان کرد: همین امروز سوئیفت برقرار شده و ال‌سی باز شده نشان از موفقیت دولت یازدهم دارد.

سلحشوری مدعی شد: اختلاس‌های دولت قبل خیلی فراتر از فیش‌های حقوقی نجومی بود و اگر همان موقع قاطعانه برخورد می‌شد ثمره‌اش را امروز نمی‌دیدیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه "آیا حقوق‌های نجومی ثمره اختلاس‌های دولت قبل است؟" گفت: حقوق‌های نجومی یک روندی است که آغاز آن با اختلاس‌ها بوده؛ حال، امیدوارم این فسادهای ادارای که تلنگر خوبی هم برای دولت بود، شفاف‌سازی شوند و با آن‌ها برخوردهای لازم صورت بگیرد.

نماینده مردم تهران ادامه داد: من نمیدانم چطور وقتی یک کارگر در کشور ما ماهیانه یک میلیون تومان حقوق می‌گیرد، یک مدیر یا رئیس بانک به راحتی می‌تواند در ماه بیش از 200میلیون تومان حقوق دریافت کند؛ واقعا این موضوع به دور از انصاف و جوانمردی است.

سلحشوری افزود: به طور کلی فعالیت خوب احمدی‌نژاد در چهارسال اول ریاست جمهوری به این دلیل بود که میراث‌دار دولت اصلاحات بود؛ امروز هم دولت آقای روحانی میراث‌‌دار دولت آقای احمدی‌نژاد است و دولت‌های بعدی هم میراث‌دار این دولت خواهند بود.

نباید چون اصلاحاتی هستیم مشکلات دولت را کتمان کنیم

وی گفت: من اصلا دنبال توجیه نیستم و معتقدم هر کسی در هر جایگاهی باید نقد کند؛ اینکه ما اصلاحاتی هستیم و امیدی هستیم دلیل نمی‌شود مشکلات دولت را کتمان کنیم اما از طرف دیگر دولت عملکردهای مثبتی هم داشته که به دلیل ضعف تبلیغاتی موفق به ظهور و بروز عملکردهای مثبت دولت در جامعه نشده است.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: برای مثال در حوزه ورزش که انتقاد زیادی هم نسبت به آن وجود دارد، ببینید که چقدر آمار المپیکی‌های ما بالا رفته است؛ ولی مشکل عمده‌ای که در کشور ما وجود دارد این است که همه‌ی ما دولت‌ها را یا سیاه سیاه می‌بینیم یا سفید سفید.

سلحشوری با بیان اینکه نه دولت‌ قبل بد مطلق بود و نه این دولت خوب مطلق اظهار داشت: همه‌ی دولت‌ها کارهای خوب و موثری کرده‌اند و در جاهایی هم با ضعف روبه‌رو بوده‌اند؛ نباید با قاطعیت در مورد عملکرد دولت‌ها صحبت کرد چرا که به طور کلی امور مرتبط با انسان، نسبی هستند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه "پس نمی‌شود گفت قطعا همه مشکلات تقصیر دولت قبل است" گفت: ما در ابتدای دولت به خاطر تحریم‌ها با مشکلات زیادی روبه‌رو بودیم و با رشد اقتصادی منفی رو‌به‌رو بودیم و بالا کشیدن این رشد اقتصادی کار بسیار سختی است که به نظر می‌رسد انجام شده و البته دولت‌ آقای روحانی کارهای سخت دیگری نیز پیش‌رو دارند و گرنه بیش از این هم می‌توانستند کار کنند.

یکی از چالش‌های مهم برنامه ششم، بحران آب است

نماینده مردم تهران با بیان اینکه یکی از بحران‌های مهمی که گریبانگیر کشور شده، بحران آب است اظهار داشت: یکی از چالش‌های مهمی که در برنامه ششم توسعه با آن روبه‌رو هستیم و اهمیت زیادی برای آن قائلیم مسئله بحران آب است.

سلحشوری ادامه داد: در مسئله بحران آب و بحران‌های داخلی دیگری که با آن روبه‌رو هستیم، همه باید همدل با یکدیگر کار کنیم و به دنبال گرفتن مچ یکدیگر نباشیم، چرا که این مشکلات گریبانگیر همه‌ مردم خواهد شد و در آن اصلاح‌طلب و اصولگرا اصلا موضوعیت ندارد.

کاهش بودجه دفاعی به دلیل چالش‌های داخلی بوده که با آن رو‌به‌رو‌ هستیم

وی ضمن اشاره به کاهش بودجه دفاعی کشور با بیان اینکه همانطور که منطقه وضعیت خوبی ندارد، در داخل هم با بحران‌ها و چالش‌های گوناگونی روبه‌رو هستیم، گفت: ما هزینه‌های بالایی در زمینه دفاعی داشتیم و به نظر من این کاهش بودجه احتمالا به دلیل همین چالش‌هایی بوده که با آن روبه‌رو هستیم و احتمالا این اقدام با کار کارشناسی بوده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 24 مرداد 1395 ،کد خبر:  13950523000302 www. farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین