پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۳۰۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵
رئیس سازمان فضایی ایران از آغاز رایزنی با یک کشور پیشرفته در عرصه اعزام فضانورد خبر داد و گفت: در تلاش هستیم با همکاری یکی از کشورها، فضانورد محقق به ایستگاه فضایی ارسال کنیم.

شعارسال: مرتضی براری در خصوص پروژه اعزام فضانورد ایرانی به ایستگاه فضایی گفت: رایزنی برای مشارکت با یک کشور پیشرفته در خصوص اعزام فضانورد ایرانی آغاز شده است اما تا زمانی که نهایی نشود، نمی‌توان در مورد آن اطلاع رسانی کرد.

وی با بیان اینکه مطابق با تاکید وزیر ارتباطات، سازمان فضایی ایران همکاری با یک کشور پیشرفته را برای اعزام فضانورد آغاز کرده است، ادامه داد: ما رایزنی خود را شروع کردیم و امیدواریم با یکی از کشورها برای این کار به توافق برسیم اما هنوز این کشور نهایی نشده و پس از نهایی شدن، نام کشور را اطلاع رسانی می‌کنیم.

براری با تاکید بر اینکه تلاش این است که با همکاری یک کشور، بتوانیم فضانورد محقق به جای فضانورد گردشگر به ایستگاه فضایی ارسال کنیم، افزود: هدف از اجرای این طرح مشارکت در پروژه‌های بین‌المللی است. به این معنی که دانشمندان ایرانی با حضور در مدار زمین و یا ایستگاه فضایی، بتوانند در پروژه‌های بین المللی تحقیقاتی نقش آفرینی کنند.

وی با اشاره به اینکه با یک کشور به صورت مستقیم وارد مذاکره شده‌ایم، گفت: مسیر رایزنی باید طی شود و در آینده نزدیک، برنامه زمان بندی اجرای این پروژه را اعلام می‌کنیم.

رئیس سازمان فضایی ایران در مورد اینکه آیا برنامه ریزی برای اعزام فضانورد مطابق با سند برنامه ششم توسعه کشور پیش می‌رود، خاطرنشان کرد: در سند برنامه ششم توسعه به این موضوع اشاره نشده است. برنامه‌های فضایی در این سند که تا سال ۱۴۰۰ تدوین شده، شفاف بوده و مربوط به بومی سازی فناوری فضایی و پرتاب و قراردادن ماهواره‌های سنجشی و مخابراتی در مدار است.

وی ادامه داد: اما در برنامه توسعه ۱۰ ساله فضایی کشور که تا افق ۱۴۰۴ پیش بینی شده، موضوع اعزام فضانورد مطرح است که در خصوص این برنامه در جلسات شورای عالی فضایی بحث خواهیم کرد.

براری گفت: هماهنگی‌ها برای اخذ وقت از دفتر رئیس جمهور ادامه دارد تا بتوانیم جلسه شورای عالی فضایی را در دولت دوازدهم برگزار کنیم.

به گزارش مهر، در حال حاضر تنها سفینه‌ای که قابلیت اعزام انسان به فضا را دارد، فضاپیمای سایوز کشور روسیه است. با این حال به نظر می‌رسد در صورت اجرایی شدن این پروژه، فضانورد ایرانی احتمالاً با سایوز به ایستگاه فضایی اعزام شود. البته بر اساس پیش بینی‌های ناسا، قرار است پرواز دو سفینه آمریکایی سال ۲۰۲۰ آغاز شود و پس از آن فضانوردان آمریکا احتمالاً با این سفینه‌ها عازم ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌شوند.

در این زمینه پیش از این نیز رئیس سازمان فضایی ایران به مهر گفته بود: در ایستگاه بین المللی فضایی بسیاری از محققان از کشورهای مختلف مستقر می‌شوند و ما نیز قصد داریم امکان اعزام فضانورد به ایستگاه فضایی را محقق کنیم. برای مثال کشوری مانند امارات، اعزام فضانورد را با هدف گردشگری دنبال کرده اما ما قصدمان این است که در این پروژه اعزام فضانورد محقق را دنبال کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار: 10 دی 1398 ، کدخبر: 4811649 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Denmark
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
0
1
قطعا ایران این توانایی رو در حوزه فضایی داره و میتونه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
0
0
فضانورد محقق؟؟؟ بازم براری خواب نما شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین