پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۳۲۸۰
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵
فعال سیاسی اصولگرا گفت: رسایی و کوچک‌زاده به صورت رسمی عضو جبهه پایداری نیستند اما تفکرات‌شان به جبهه پایداری نزدیک است.

شعارسال: «ناصر ایمانی»، فعال سیاسی اصولگرا، در پاسخ به این سوال که چرا برخی چهر‌ه‌ها که به پایداری‌چی‌های مجلس گذشته مشهور هستند اکنون در آستانه انتخابات مجلس، به صورت مستقل شرکت کرده‌اند و خود را از مستقلین می‌دانند گفت: «افرادی چون حمید رسایی و کوچک‌زاده به صورت رسمی عضو جبهه پایداری نیستند اما تفکرات‌شان به جبهه پایداری نزدیک است.»

او افزود: « اینکه رسایی و کوچک‌زاده می‌گویند عضو پایداری نیستند درست می‌گویند. به هر حال تفکرشان نزدیک به جبهه یاد شده است. آنها اشتباه نگفته‌اند اما از نظر نرم سیاسی تفکرشان به جبهه پایداری نزدیک است.»

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به اینکه رسایی از کدام جریان محسوب می‌شود؟ با توجه به اینکه به صورت مستقل نیز در انتخابات مجلس 98 ثبت نام کرده است نیز ادامه داد: به هر حال این چهره‌ها از اصولگرایان محسوب می‎شوند. این افراد نه اصلاح‌طلب و نه مستقل هستند. مبانی فکری این افراد به هر حال اصولگرایی است. منتهی در حال حاضر عضو هیچ حزب و تشکل اصولگرایی نیستند و گاهی نیز انتقاداتی به جریان اصولگرایی دارند اما عضو جبهه پایداری هم نیستند.

ایمانی تاکید کرد: این آقایان، به هر حال زاویه‌هایی با جریان اصولگرایی دارند. به عبارت دیگر از این جریان گریزان نیستند اما زاویه دارند و برخی از حرکت‌های اصولگرایان را نیز قبول ندارند. به هر حال مبانی فکری آنها اصولگرایی است و در بین مردم به پایداری‌ها که یکی از طیف‌های اصولگراست، مشهور هستند. نمی‌توان گفت پایداری‌ها اصولگرا نیستند.

او دراین باره که اخیرا جبهه پایداری، اصولگرایی را منسوخ شده اعلام کرده از این رو از نظر حمید رسایی و کوچک‌زاده که متاثر از این جبهه هستند، این نظر به نوعی تایید شده گفت: به هر حال به لحاظ سیاسی، پایداری‌ها، اختلافاتی با اصولگراها دارند که ممکن است به صورت مستقل در انتخابات مجلس 98 شرکت کنند اما به هر حال پایداری‌، طیفی از جناح اصولگرایی است.

ناصر ایمانی در پاسخ به این سوال که تا چه حد این مستقل عمل کردن پایداری‌ها به ویژه در انتخابات مجلس پیش رو به جریان اصولگرایی می‌تواند ضربه وارد کند؟ با توجه به اینکه اخیرا محمد رضا باهنر در نشست خبری خود از لیست جدای پایداری‌ها برای مجلس، ابراز نگرانی کرده بود، تصریح کرد: بارها و بارها در مصاحبه‌های چند ماه گذشته تاکنون خود گفته‌ام پایداری‌ها برای مجلس، لیست جدا ارائه خواهند کرد.

او با اشاره به اینکه پایداری‌ها با جریان اصولگرا اختلافاتی از گذشته دارند تاکید کرد: در چندین انتخابات گذشته و همچنین از زمانی که جبهه پایداری شکل گرفت، تا جایی که بنده حضور ذهن دارم، اعضای این جبهه با اصولگرایان، حاضر نشدند تا انتهای پای صندوق رای، اقدام مشترکی انجام دهند و یا حتی از کاندیداهای اصولگرایان حمایت کنند و یا لیست مشترک ارائه دهند. به عبارت دیگر پایداری‌ها نخواستند با اصولگرایان در یک قالب باشند. از این رو، این روند از چندین انتخابات گذشته وجود داشته است. حال ممکن است در این دوره از انتخابات، یک لیست مشترک معرفی کنند و یا حتی ممکن است این اتفاق رخ ندهد.»

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 11دی1398  ، کدخبر: 943428: www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین