پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۳۳۸۶
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸
برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که دولت چین زنان اویغور را وادار به سقط جنین کرده است.

شعار سال: شبکه الجزیره دو مستند تلویزیونی در مورد وضعیت مسلمانان اویغور و قزاق در شمال غربی چین(استان سین کیان) تهیه کرده که نشان از ظلم دولت چین به آنها دارد. در این مستند زنان قزاق و اویغور که برای آموزش عقیدتی و سیاسی به کمپ‌های کار اجباری فرستاده شده‌اند از نقض حقوق بشر علیه خود سخن می‌گویند. یکی از این رفتارها، وادار کردن زنان باردار به سقط جنین است.

در این مستند زنان مسلمان به الجزیره می‌گویند که هیچ راهی برای گرفتن حق خود از مقامات چینی و کشاندن آنها به دادگاه ندارند. چین یک میلیون مسلمان اویغور را به زندان انداخته و خانواده‌های آنان را نیز تحت فشار گذاشته است. برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که دولت کمونیست چین برای آزار و اذیت خانواده‌های مسلمانی که اعضایشان در زندان هستند، یک مرد غیرمسلمان را به خانه‌های آنان می‌فرستد تا شبانه‌روز در کنار آنان زندگی کند. چین دهه‌ها است به بهانه جلوگیری از افراطی شدن جمعیت مسلمان خود، آنها را تحت فشار گذاشته و اجازه انجام آیین‌های مذهبی و قومی را به آنها نمی‌دهد.

خبر اصلی را در الجزیره ببینید

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت شفقنا، تاریخ 11 دی 98، کد مطلب: 862226: www.fa.shafaqna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین