پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۳۵۷
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۹
رییس پلیس راه‌آهن کشور با اعلام اجرای طرح انضباط اجتماعی پلیس راه‌آهن در حاشیه خطوط ریلی، از کاهش 35 درصدی سرقت در این حوزه خبر داد.

شعارسال: سردار علیرضا اکبرشاهی در نشست خبری که صبح امروز در مقر مرکزی پلیس راه‌آهن کشور برگزار شد، گفت: پلیس راه‌آهن کشور در 13 هزار کیلومتر از خطوط راه‌آهن ماموریت دارد و بیش از 130 کلانتری و 94 واحد عملیاتی در سراسر کشور داریم.

وی با بیان اینکه سالانه حدود 30 میلیون نفر مسافر توسط راه‌آهن جابجا می‌شود، گفت: همچنین جابجایی بالغ بر 33 میلیون تن کالا در سال اهمیت تامین امنیت در این حوزه را به خوبی نشان می‌دهد.

وی با تشریح اقدامات چهار ماهه پلیس راه‌آهن از اجرای طرح انضباط اجتماعی در حاشیه خطوط ریلی خبر داد و گفت: با اجرای طرح‌های مختلف از جمله جمع‌آوری معتادان و افراد کارتن خواب در حاشیه ریل‌ها شاهد کاهش 35 درصدی سرقت در حوزه پلیس راه آهن کشور بودیم.

وی ازدستگیری زورگیری که اقدام‌به زورگیری از یکی از اتباع کشورهای خارجی در قم کرده بود، خبر داد و افزود: این فرد قمه‌ای به همراه داشت و حین دستگیری با پلیس درگیر شد که سرانجام پس از دستگیری، مشخص شد که از سارقان سابقه‌دار بوده است.

*دستگیری سارق سنگ‌های ریل راه‌آهن

رییس پلیس راه‌آهن کشور از دستگیری فردی که اقدام به سرقت سنگ‌های نگهدارنده ریل راه‌آهن کرده بود، خبر داد و گفت: سنگ‌های اطراف ریل، سنگ‌های نگهدارنده‌ای هستند که ریل را نگه‌ می‌دارند، متاسفانه با خبر شدیم که فردی اقدام به سرقت این سنگ‌ها کرده و یک بار دو تن سنگ و بار دیگر نیز دو تن سنگ را سرقت کرده بود که پس از سرقت دوم وی شناسایی و دستگیر شد و مقام قضایی نیز مجازات سنگینی برای وی اعمال کرد.

اکبرشاهی افزود: گاهی سرقت حتی یک پیچ از مجموعه راه‌آهن می‌تواند خطری بزرگ را رقم بزند و باعث خروج قطار از ریل شود.

رییس پلیس راه آهن کشور با اشاره به یکی از پرونده‌های سرقت اضافه کرد: زنی جوان با مراجعه به پلیس اعلام کرد که اموالش سرقت شده، اما در بررسی‌های بیشتر مشخص شد که این فرد خود سارق است و تحت پوشش مالباخته قصد سرقت از شهروندان را داشته است.

اکبرشاهی از اجرای طرح کنترل وسایل نقلیه در حریم راه آهن خبر داد و گفت در جریان این طرح بیش از 100 خودرو و موتور سیکلت توقیف شد.

*دستگیری سارقی که آبمیوه مسموم به مسافران تعارف می کرد

وی از دستگیری مردی که در قطار تهران مشهد با تعارف آبمیوه مسموم اقدام به سرقت از مسافران کرده بود خبر داد و گفت: در چهار ماهه امسال 67 سارق و مالخر اموال و تجهیزات مسروقه راه‌آهن دستگیر شده‌اند.

اکبرشاهی اضافه کرد: همچنین 15 مالخر و سارق نیز در قطارها دستگیر شده‌اند.

رییس پلیس راه آهن کشور با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه مقابله با کالای قاچاق در حوزه پلیس راه‌آهن ، اظهارکرد: امسال شاهد افزایش 65 درصدی ارزش ریالی اقلام قاچاق کشف شده در حوزه پلیس راه‌آهن هستیم .

به گفته وی اقلام مکشوفه اکثرا شامل لوازم ارایشی، بهداشتی، کامپیوتری، تلفن همراه و پوشاک بوده و در مسیرهای آذربایجان، جنوب، جنوب غرب و هرمزگان کشف شده است.

رییس پلیس راه‌آهن کشور از افزایش 99 درصدی افزایش کشفیات مواد مخدر در چهار ماهه امسال خبر داد و افزود: عمده مواد کشف شده از نوع سنتی بودند.

وی افزود: در یکی از پرونده‌ها خانمی بالغ بر سه کیلوگرم مواد مخدر را بلعیده و قصد داشت این مواد را از زاهدان به تهران و مرکز کشور منتقل کند که با استفاده از تجهیزات مخصوص کشف شد.

اکبرشاهی افزود: همچنین یک قاچاقچی که حامل 20 کیلوگرم حشیش بود در تهران دستگیر شد، این فرد سعی داشت خود را دارای مشکلات روانی معرفی کرده تا از این طریق متواری شود.

رییس پلیس راه‌آهن کشور همچنین با اشاره به اجرای طرح ارتقای امنیت ریلی کشور، گفت: این طرح علاوه بر طرح ها و عملیات‌های دیگر پلیس راه‌آهن است که ماهانه در پلیس راه آهن اجرا می‌شود و طی آن در چهار ماهه نخست امسال 435 کارتن خواب، ولگرد، سارق و... دستگیر و 1405 قرص متادون نیز در این طرح‌ها جمع آوری شده‌اند.

وی از دستگیری 780 تن از اتباع غیرمجاز که قصد مسافرت با خطوط ریلی کشور را داشتند، خبر داد و گفت: این افراد از اتباع غیرمجازی بودند که حین سفر با قطار شناسایی و دستگیر شدند که این تعداد 45 نفر دارای مدارک اقامتی جعلی بودند.

اکبرشاهی از دستگیری 11 نفر از اتباع کشورهای خارجی خبر داد که گذرنامه جعلی داشتند.

*نجات زنی که به قصد خودکشی روی ریل دراز کشیده بود

رییس پلیس راه‌آهن کشور از همکاری بیش از 6000 دانش‌آموز با پلیس راه آهن خبر داد و گفت: با همکاری معاونت اجتماعی این دانش‌آموزان در سراسر کشور به عنوان همیار پلیس راه‌آهن فعالیت می‌کنند.

رئیس پلیس راه آهن کشور همچنین با اشاره به همکاری معاونت اجتماعی ناجا با این پلیس در راستای اعزام افسران کارشناس در حوزه ریلی به مدارس، گفت: 91 مدرسه که در حاشیه شبکه ریلی هستند از این طرح بهره بردند.

وی با اشاره به اقدام دیگر ماموران پلیس راه‌آهن نجات زن جوانی که به قصد خودکشی روز ریل دراز کشیده بود، گفت: گشت انتظامی ما حین گشت زنی متوجه حضور این زن بر روی ریل راه‌آهن شده و با انجام اقداماتی این زن را قبل از رسیدن قطار ، نجات دادند.

اکبر شاهی از مسافران سامانه ریلی کشور خواست که از حمل بار افراد ناشناس خودداری کنند، مراقب اشیای قیمتی خود باشند و بدون هماهنگی با رییس قطار کوپه و صندلی خود را با دیگران تعویض نکنند.

وی در پاسخ به سوالی درباره اجرای طرح امنیت اخلاقی در پلیس راه‌آهن گفت: ما نیز همچون دیگر پلیس ها در این زمینه ماموریت‌هایی داریم اما خوشبختانه همکاری خوبی میان پلیس و مسافران وجود دارد.

فرمانده پلیس راه آهن کشور همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه در خصوص انتقال راه آهن به حومه و حاشیه خارج از شهر چه نظری دارید، خاطر نشان کرد:یقینا تصمیم گیری در این حوزه بر عهده شهردار و مدیر عامل راه آهن است.

وی تأکید کرد: راه آهن چه در درون و برون شهر باشد نیروی انتظامی به وظیفه خطیر خود یعنی تأمین امنیت اقدام می کند و پلیس راه آهن درتقویت و توسعه امنیت شبکه ریلی کوتاهی نخواهد داشت.

رییس پلیس راه‌آهن کشور با اعلام شماره تلفن 02155123000 از مسافران خواست در هر ساعت از شبانه‌روز و در هر نقطه از کشور در صورت بروز مشمل با این شماره تماس بگیرند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار خبر 24 مرداد 1395، کدمطلب: 95050114738 ،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین