پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۶۴۶۰
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴
این روزها خبرهای بد زیادی به طور پیاپی در رسانه‌ها منتشر شد که نتایج روحی و روانی بسیاری را برای جامعه مخاطب خود ایجاد می‌کند. آخرین خبر هم اتفاقات مرتبط با سیل در دو استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان بود. در مقابل با این اخبار، افراد بزرگسال توانایی‌های روانی متفاوتی از خود نشان می‌دهند اما شرایط کودکان متفاوت است.

شعار سال: جامعه‌شناس با اشاره به اینکه در برخورد با کودکان باید این مسائل را در نظر گرفت و حساسیت‌های لازم را رعایت کرد در گفتگویی گفت: «آستانه تحمل انسان‌ها متفاوت است. یک نفر در مقابل خبر بد خوش را کنترل می‌کند و دیگری آسیب می‌بیند. اما در هر صورت، بزرگسالان از آنجایی که قدرت کنترل رفتاری خود را دارند و نسبت به تغییرات روحی خود آگاه هستند، میزان آسیب و نوع آسیبشان در مواجهه با اخبار بد تا حد زیادی قابل پیش‌بینی است. اما این مسئله در کودکان کاملا فرق دارد و باید به جنبه‌های متفاوت آن توجه شود.»

او ادامه داد: «این به معنی این نیست که بزرگسالان نباید از خود مراقبت کنند و یا به درمان روحی خود بپردازند، بلکه مسئله اصلی این است که آنها متوجه شرایط روحی خود هستند. چیزی که کودکان نمی‌توانند درک کنند. به همین دلیل، بزرگسالان به عنوان ولی و کسانی که مسئولیت بچه‌ها را بر عهده دارند، باید به این موضوع حساسیت خاصی داشته باشند.»

این جامعه شناس با تاکید بر اثر شنیدن اخبار منفی مقابل کودکان گفت: «شنیدن و تماشای اخبار بد و منفی در مکانی که کودکان هم حضور دارند باعث می‌شود که بچه‌ها همان احساس ناامنی را تجربه کنند. مثلا وقتی سیل آمده و شما مدام درباره وضعیت مردم منطقه سیل‌زده در کنار بجه ها صحبت می‌کنید، سیل به خانه شما نمی‌آید اما حس بد سیل و اتفاقات مرتبط به آن را به فضای خانه می‌کشید و همین هم باعث می‌شود که فرزند شما احساس ناامنی کند.»

جعفری در پایان خاطرنشان کرد: «به همین دلیل بهتر است درباره این اخبار وقتی بچه‌ها حضور دارند صحبت نکنید. اگر آنها از جای دیگری شنیدند و درباره آن از شما سوال کردند، به شکل واقع‌گرایانه با آنها حرف بزنید و به فرزندتان اطمینان دهید که مشکلی برای او به وجود نمی‌آید و شما مراقب او و خانواده هستید.»

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی پارسینه، تاریخ انتشار: 29 دی 1398، کدخبر: 591881، www.parsine.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین