پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۷۲۵
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵
وزیرورزش و جوانان اعلام کرد که به بهداد سلیمی، وزنه‌بردار سنگین وزن المپیکی کشورمان پاداش مدال طلای المپیک تعلق خواهد گرفت.

شعارسال: محمود گودرزی درباره اتفاقات اخیر برای ورزشکاران ایران در المپیک 2016 ریو اظهار داشت: موفقیت‌هایی که به‌دست آمده باعث شادی مردم و جامعه شده است. البته حق‌کشی‌هایی هم صورت گرفت که سابقه تاریخی دارد. ما در اینچئون شاهد این مسئله بودیم و انتظار هم داشتیم که چنین شرایطی در ریو هم اتفاق بیفتد، اما نه به این صراحت و وضوح.

وی افزود: آرزو می‌کنم ورزشکاران بتوانند نتایج خوبی بگیرند. آنها تا این لحظه قهرمان اخلاق شده‌اند و امیدواریم به همین‌گونه ادامه بدهند.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: برای بهداد سلیمی آرزوی موفقیت می‌کنم، او نباید نگران باشد، چرا که همه مردم به سلیمی به‌عنوان یک قهرمان نگاه می‌کنند و امیدوارم او سال‌ها بتواند عرصه مدال‌‌آوری و قهرمانی‌اش را حفظ کند. قرار است جایزه نفر اول به سلیمی اهدا شود. برای مجتبی عابدینی ملی‌پوش شمشیربازی هم به فراخور شرایطی که وجود دارد جایزه‌ای در نظر گرفته خواهد شد.

گودرزی با اعلام اینکه از ابتدا هم گفته بود که به المپیک نمی‌رود، گفت: آنجا را مسئولان کمیته باید اداره کنند. به‌نظرم دو مسئول نباید با هم آنجا باشند تا اتفاقات نامطلوبی که در گذشته رخ داده تکرار نشود. ما هم از اینجا دعا می‌کنیم تا ورزشکاران به توفیق دست پیدا کنند.

وی در خصوص ناداوری‌هایی که در وزنه‌برداری صورت گرفت، عنوان کرد: با دوستان در ریو تماس گرفتم و گفتم که شکایتی تنظیم کند. سابقه‌ای وجود داشته که آیان سعی داشته در انتخابات ریاست فدراسیون دخالت کند. من نامه‌ای در این باره نوشتم و گفتم که او حق دخالت ندارد. متأسفانه آیان با سوگیری خاصی با وزنه‌برداری ایران روبه‌رو می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: رئیس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری که به ایران آمد تلاش کردیم نگاه ناپسند و سوءظن او را تعدیل کنیم. متأسفانه این مسئله تا الان ادامه پیدا کرده که به نحو ناجوانمردانه و غیراخلاقی شرایطی را فراهم آورده است که شعار المپیک آسیب ببیند.

گودرزی خاطر نشان کرد: به‌نظرم می‌آید در کشتی‌ها هم همین اتفاق مجدداً رخ دهد و متأسفانه احتمالاً این روند تداوم خواهد یافت. وضعیت مناسبی در اداره ورزش دنیا حاکم نیست. ما معترض هستیم و در این باره اعتراض خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: خوشحال شدم که بهداد سلیمی همچنان ایستاده و می‌خواهد تمریناتش را ادامه بدهد. برای این ورزشکار آرزوی توفیق می‌کنم و هر کمکی که از دست‌مان برای ورزشکاران و مربیان بر بیاید در خدمت‌شان هستیم تا شاهد سرافرازی کشور باشیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 28مرداد1395، کدخبر: 1161252: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین