پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۷۵۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱
امان‌الله قرایی‌مقدم درمورد دلیل کم مخاطب بودن برنامه‌های تلویزیونی معتقد است مخاطبان تلویزیون می‌دانند برنامه‌های که تلویزیون پخش می‌کند سیاست زده است و هرکدام به دلیل‌های سیاسی است که پخش می‌شود.

شعار سال:امان‌الله قرایی‌مقدم درمورد دلیل کم مخاطب بودن برنامه‌های تلویزیونی معتقد است مخاطبان تلویزیون می‌دانند برنامه‌های که تلویزیون پخش می‌کند سیاست زده است و هرکدام به دلیل‌های سیاسی است که پخش می‌شود.

امان‌الله قرایی‌مقدم، جامعه‌شناس،درمورد اینکه تلویزیون و سینما چگونه می‌تواند در حال عمومی جامعه موثر باشد و میزان تاثیر پذیری افراد امروزه از اخبار تلویزیون چه میزانی است یا برنامه های کودک تا چه اندازه بر روی این رده سنی می تواند اثرگذاری داشته باشد اظهارداشت: اصولا اخباری که سیاسی شد، آموزش و پرورشی که سیاسی شد، سینما و هنری که سیاسی شد زمانی که کارتون، سریال و برنامه های تلویزیونی سیاسی باشند نمی توانند مخاطب را جذب کنند. کارتون هایی که به کودکان نشان می دهند اکثرا تولیدات کشورهای دیگر است یا اگر ساخت ایران باشد سعی می کنند رنگ و بوی سیاسی به آن بدهند و در مورد اخبار و هنر هم اینگونه است به این دلیل که برنامه های رسانه‌های بیگانه برای آن‌ها دلچسبی ایجاد کرده به سمت رسانه‌های بیگانه رفتند. هنر ما هنری است که در قید و بنده و اسارتیِ که عده خاصی مطرح می کنند این هنر باید از اسارت رهایی پیدا کند.

او در ادامه افزود: 70درصد مردم ماهواره نگاه می‌کنند. ایده‌های آنان قدرت بیشتری دارد چون از فیلم، موسیقی و رقص همه را به تماشاگر نشان می‌دهند و به این دلیل که جوانان هم مشتاق دیدن اینگونه برنامه‌ها هستند به دیدن ماهواره‌های بیگانگان روی می‌آورند به‌همین دلیل تلویزیون بینندگان خود را از دست می‌دهد.

قرایی‌مقدم بیان داشت: موسیقی و تئاتری که در رسانه ملی ما پخش نمی‌شود اگر هم پخش شود آن هم سیاست‌زده است و مخاطبان متوجه می‌شوند این یک نوع تبلیغ است به‌طور مثال کارتونی که از کره یا ژاپن پخش می‌کنند می‌دانند به چه دلیل این کارتون انتخاب شده و رسانه‌های بیگانه هم تبلیغات خود را انجام می‌دهند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا،تاریخ انتشار:4بهمن1398،کد خبر: 943489،www.borna.news

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
0
0
چی سیاست زده نیست وقتی سیاستمدارها در تمامی کارها ورود کردن بدون اطلاعات درست حتی نظر هم میدن خود به خود همه چی سیاسی میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین