پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۷۶۶۱
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰
شیوع ویروسی جدید در چین نه تنها این کشور بلکه دیگر کشورها را در معرض خطر جدی قرار داده و نگرانی مقامات را به همراه داشته بطوری که همه نهادهای دولتی برای مقابله سریع بسیج شده‌اند اما این ویروس توانسته به اقتصاد این کشور از جمله بازار نفت سرایت کند.

شعارسال: ویروس کرونا به طور جدی باعث نگرانی شده است زیرا باتوجه به زمان اندک گذشته از شیوع آن به سرعت و به سادگی در بین مردم شیوع یافته است. جدید بودن این ویروس نیز باعث شده که انسان هنوز نتواند در برابر آن به مصونیت دست پیدا کند.ویروس کرونا تنفس را مختل کرده و باعث تب و خستگی در نهایت مرگ می‌شود.

تاکنون 1287 نفر به این ویروس مبتلا شده و 41 نفر نیز در چین جان خود را از دست داده اند. هرچند گزارشات بسیاری از تلاش دولت چین برای اتخاذ سیاست های سخت تر برای جلوگیری از انتشار این ویروس منتشر شده اما هنوز نگرانی‌ها از جدی بودن خطر این ویروس کاهش نیافته است.

اعتقاد بر این است که منشاً این ویروس در سال گذشته و در یک بازار غیرقانونی خرید و فروش حیوانات وحشی در ووهان بوده باشد.

تعداد بازدید : 4

البته آمار مبتلایان به این ویروس تنها مربوط به چین نبوده و کشورهای دیگری نیز درگیر آن هستند. تایلند تاکنون 5 مورد از ابتلا به این بیماری را گزارش کرده است. سنگاپور، فرانسه و تایوان 3 مورد و در کشورهای  ژاپن، ویتنام، کره جنوبی و آمریکا 2 نفر به این ویروس مبتلا شده اند. در نپال  نیز گزارشی از ابتلای یک نفر به این ویروس منتشر شده است.

باوجود ترس و نگرانی ناشی از ابتلای این ویروس در چین و حتی جهان سازمان بهداشت جهانی معتقد است که هرچند شیوع این ویروس در چین یک وضعیت اضطراری به شمار می‌رود اما هنوز برای اعلام وضعیت اضطراری در سطح جهان زود است.

چین معتقد است که این ویروس درحال تغییر بوده و  از طریق تماس انسانی انتقال می‌یابد. افراد سالخورده و شهروندانی که به نوعی بیمار هستند بیشتر از افراد دیگر در معرض ابتلا به این ویروس قرار دارند.

سه تیم پزشکی برای تولید واکسن‌های احتمالی کار خود را آغاز کرده‌اند و دانشمندان امیدوارند که اولین نمونه‌های این واکسن در سه ماه آتی آزمایش شوند.

شهر 11 میلیون نفری ووهان با محدودیت‌های جدی مواجه شده که از آن جمله می‌توان به توقف سیستم حمل و نقل عمومی و به تعویق افتادن پروازهای ورودی و خروجی این شهر شده است. پکن دسترسی گردشگران به شهر ممنوعه و گردهمایی‌های بزرگی مانند نمایشگاه‌های معبد سال جدید قمری را لغو کرده و دسترسی به بخشی از دیوار بزرگ چین نیز ممنوع اعلام شده است.

تعداد بازدید : 3

هرچند کارشناسان معتقدند این ویروس به اندازه ویروس "سارس" در سال 2002 که باعث کشته شدن 800 نفر شد و یا "مرس" که در سال 2012 جان 700 نفر را گرفت، خطرناک نیست اما انتشار تصاویری از به زمین افتادن مبتلایان به این ویروس در نقاط مختلف چین و یا کشته شدن یکی از پزشکانی که با این بیماران در ارتباط بود باعث ترس و وحشت مردم شده است.

البته دولت چین نیز اقداماتی را برای کمک فوری به مبتلایان به این ویروس در دستور کار قرار داده است. یکی از این اقدامات که تحسین و در عین حال شگفتی بسیاری را به همراه داشته تصمیم پکن برای ساخت یک بیمارستان به وسعت 25 هزار متر مربع ظرف مدت 6 روز است.

همچنین تصویری از حضور تعداد زیادی از کامیون‌های حمل گوشت و سبزی منتشر شده که برای انتقال غذا به مردم شهر ووهان در حاشیه اتوبان متوقف شده‌اند. نکته جالب در این فیلم عدم تردد خودروهای دیگر به سمت این شهر است.

 

در همین حال، سازمان بهداشت ایالت ویکتوریا نیز اعلام کرد یک تبعه چینی مبتلا به ویروس کشنده کرونا که با پرواز از «گوانگ‌ژو» وارد استرالیا شده، تحت مراقبت‌های ویژه پزشکی قرار دارد.

در 13 شهر چین، تردد وسایل حمل و نقل عمومی مانند قطار و اتوبوس به دلیل شیوع این ویروس مرگبار متوقف شده است. باتوجه به شیوع این ویروس از ووهان گفته می‎شود که حدود 43 میلیون چینی ساکن این استان اکنون تحت مراقبت‌های پزشکی و قرنطینه کامل قرار دارند.

 این بیماری بسیار شدید تنفسی  نه تنها کشنده بلکه از آنچه تصور می‌شد مسری تر است و حالا ویروس آن به بازار نفت هم سرایت کرده است. تهدیدهای بسیاری برای صنعت نفت در 2020 پیش‌بینی می‌شد ولی هیچ‌کس انتظار نداشت انتشار یک ویروس در چین تا این حد به تقاضای نفت آن سرایت کند.

 تمام جوانب اقتصاد به بازار نفت ضربه میزند. تاثیر ویروس بر میزان سفرها ،مسافرت های هوایی و زمینی را تحت تاثیر قرار داده و مصرف سوخت هواپیما و بنزین را کاهش می‌دهد. با توجه به عرضه بالای نفت که در بازار وجود دارد، کاهش تقاضا در بدترین زمان اتفاق می‌افتد. پیامدهای این ویروس همین حالا هم زندگی روزمره مردم را در چین مختل کرده است. اکران فیلم‌های سینمایی به تعویق افتاده، جاذبه‌های توریستی مثل شهر ممنوعه بسته شده است و مردم برنامه های سفر خود را لغو کرده اند.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 5بهمن1398، کدخبر: 2188909: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین