پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۲۵۷۸۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵
منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر ضرورت آموزش‌های موثر به نیرو‌های انسانی گفت: استفاده از سامانه‌های مبتنی بر فناوری (همانند سایت‌های دانشگاهی) را باید به سمت سرعت و دقت در ارائه خدمات هدایت کنیم.

شعار سال:وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر ضرورت آموزش‌های موثر به نیرو‌های انسانی گفت: استفاده از سامانه‌های مبتنی بر فناوری (همانند سایت‌های دانشگاهی) را باید به سمت سرعت و دقت در ارائه خدمات هدایت کنیم.


 منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در کنفرانس ملی توسعه سرمایه انسانی که صبح امروز در دانشگاه شهیدبهشتی برگزار شد، گفت: نشست‌های این چنینی با مشارکت دانشگاهیان و با حضور مدیران و مسئولان توسعه سرمایه انسانی گرانقدر است و می‌توانند برون داد‌های اثربخشی را به همراه داشته باشند. در حقیقت حضور مجموعه وسیعی از مدیران دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در این نشست قطعا به کاربست هم اندیشی‌ها و بهره مندی از نظرات متخصصان و صاحبان دانش حقوق بیشتر می‌بخشد.

غلامی افزود: بحث مدیریت نیروی انسانی و توسعه آن موضوعی است که در کشور ما شاید سال‌های زیادی به آن پرداخته شده باشد، اما هنوز در سطح کلان جامعه و محافل تخصصی رضایتی از آثار این برنامه ریزی‌ها و تلاش‌ها نمی‌بینیم حتی بعضی مدیران نقد می‌کنند که ما در کاربست و بهره گیری از نیروی انسانی آن چنان که باید موفق نبوده ایم.

وزیر علوم با بیان اینکه باید دلایل این عدم بهره گیری کافی از نیروی انسانی مورد بحث و بررسی قرار گیرد، اظهار داشت: شاید گاهی نیاز باشد که ضوابط را تغییر دهیم پس باید به آن‌ها توجه کرده و ضمن شناسایی نقاط ضعف و قوت در جهت رفع مشکلات و چالش‌ها گام برداریم.

وی بیان کرد: انتظار است که دانشگاه‌ها به خاطر نزدیکی به مباحث علمی و داشتن اساتید، متخصصان و صاحب نظران در این حوزه پیشرو و پیشگام باشند. ما به هر دلیلی بدنه نیروی انسانی سنگینی را در بخش‌های دولتی و بعضا به دلیل الگوبرداری ناقص در برخی بخش‌های خصوصی ایجاد کردیم. این ساختار با نگاه‌های خاص عاطفی، درون دستگاهی، جانب دارانه و نهاد‌های فرعی در دانشگاه‌ها ایجاد شده است یعنی کمتر به سمت چابک سازی حرکت کردیم هر چند احکام بالادستی و مصوبات موجود در بعضی مواقع اجبار کرده و گاهی محدودیت ساخته است، اما این حرکت تاکنون کند بوده است.

غلامی عنوان کرد: باید نگاه مان را به این سمت ببریم که بهره گیری از فناوری‌های روز برای خدمت رسانی سریع و دقیق و انجام امور استاندارد در اکثر سازمان‌ها و نهاد‌ها نیز به کار گرفته شود البته این موضوع تاکنون و در برخی مواقع به خوبی انجام نمی‌شده است.

وی افزود: استفاده از سامانه‌ها و سیستم‌های مبتنی بر فناوری را باید به سمت سرعت و دقت در ارائه خدمات از هر نوع هدایت کنیم اینجا مشخص می‌شود که سایت‌های دانشگاهی به چه کار می‌آیند و حتی اگر بسته شوند چه ضرر یا نفعی حاصل می‌شود. قرار دادن اخبار‌های متنوع می‌تواند از طریق کانال‌های ارتباطی و روابط عمومی دانشگاه‌ها به صورت تلفنی و یا حتی حضوری اطلاع رسانی شود، اما آنچه که در دنیا مرسوم است آن است که در سایت‌های دانشگاهی معمولا خدمات پژوهی، ارتباطات بین المللی و همکاری‌های علمی و فناورانه معرفی می‌شوند تا انگیزه و شوقی ایجاد کنند البته در سیستم‌های دانشگاهی ما دانشجویان از بخش آموزش به خوبی استفاده می‌کنند، اما در سطح کلان کاربرد آنچنان ندارد.

به گفته غلامی حاصل نشست‌ها باید چاره اندیشی برای تاخیر‌های رخ داده، عدم رویکرد به فناوری ها، ادامه توجه به نیرو‌های انسانی اثرگذار در سازمان‌ها باشد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: علی رغم بخش دولتی در بخش خصوصی چابکی بهتری را داریم لذا نگاه دولتی باید با توجه به اینکه منابع عمومی برای آن صرف می‌شود بهره وری بیشتری را رقم بزند.

وی افزود: آموزش نیروی انسانی اساس کار است و این آموزش فقط مخصوص تازه استخدام شده‌ها نیست بلکه حتی کسانی که سال آخر خدمت خود را طی می‌کنند باید برای بهره وری بهتر آموزش ببینند، آموزش‌هایی مبتنی بر کاربست فناوری ها.

غلامی بیان کرد: در بسیاری از مواقع بحث‌های مالی و مادی را اهرم اصلی تحول فرض می‌کنیم در حالی که باید تلاش شود وابستگی‌ها را کاهش دهیم هدف مان باید روی سرمایه گذاری، کاهش هزینه و افزایش بهره وری‌ها باشد در غیر این صورت پول فراوان به خودی خود می‌تواند مدیریت‌ها را ارتقا و بهره وری را افزایش دهد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو،تاریخ انتشار:7بهمن1398،کد خبر: 823072،snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
0
0
سامانه های دانشگاهی باید اطلاعات درست و جهت دهی درستی داشته باشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین