پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۹۰۸۶
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۲
طلعت مختاری آزاد استاد ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران، درباره ماهیت ویروس کرونا، گفت: این ویروس نوپدید است و معمولاً منشاء ۷۰ درصد آن از حیوانات است .وی افزود: این امکان وجود دارد که وقتی یک فرد از ماسک استفاده می‌کند، پس از مدتی این ماسک مرطوب می‌شود و پس از دور انداخته شدن بعید نیست که سبب اشاعه ویروس در محیط باشد، از این رو عمر مفید هر ماسک را می‌توان نهایتاً دو ساعت عنوان کرد.

شعار سال:استاد ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران، درباره ماهیت ویروس کرونا، گفت: این ویروس نوپدید است و معمولاً منشاء ۷۰ درصد آن از حیوانات است و ساختار خاصی دارد واین امکان وجود دارد که وقتی یک فرد از ماسک استفاده می‌کند، پس از مدتی این ماسک مرطوب شود و پس از دور انداخته شدن بعید نیست که سبب اشاعه ویروس در محیط باشد، از این رو عمر مفید هر ماسک را می‌توان نهایتاً دو ساعت عنوان کرد.

 طلعت مختاری آزاد، با حضور در برنامه تلویزیونی گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، گفت: «کرونا ویروس» مشترک میان انسان و حیوان است و ماهیت ساختاری آن به گونه‌ای است که می‌تواند تغییراتی در آن ایجاد شود و ترکیب‌های جدیدی بین ویروس‌های انسانی و حیوانی ایجاد شود.

وی اضافه کرد: این بیماری با توجه به اینکه جدید و ناشناخته است می‌تواند خطرناک باشد، اما پس از اینکه اطلاعات این بیماری، شناسایی شود ترس ناشی از آن هم کمتر می‌شود.

مختاری آزاد افزود: ویروس «کرونا» با توجه به مشاهداتی که داریم نمی‌تواند خطر زیادی داشته باشد و آمارها نشان می‌دهد که مرگ و میر ناشی از این بیماری به تدریج در حال کم شدن است.

استاد ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه خطر این ویروس کمتر از خطر بیماری آنفلوانزا است، اضافه کرد: این ویروس شباهت زیادی به ویروس خفاش دارد.

وی با بیان اینکه این بیماری فعلاً واکسنی ندارد، گفت: دو داروی بیماری اچ آی وی در درمان این بیماری تأثیراتی داشته است.

مختاری آزاد با اشاره به اینکه بسیاری از بیماری‌های ویروسی، دارویی ندارند، افزود: این ویروس کم خطرتر از آنفلوانزا است و همان موارد بهداشتی این بیماری باید رعایت شود.

استاد ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: ویروس کرونا، هوشمند است، اما هنوز بیماری زایی آن بیشتر نشده است.

مختاری راد افزود: بر اساس مشاهدات و مستندات ثبت شده، هنوز شدت بیماری زایی کرونا ویروس تشدید نشده است.

وی ادامه داد: بزرگترین مشکل در سر راه پیشگیری از ابتلاء به این ویروس، نحوه آموزش سرفه کردن در میان دانش آموزان است، چون بیشتر مردم چگونه سرفه کردن را نمی‌دانند.

مختاری راد تصریح کرد: نحوه صحیح سرفه کردن، سرفه بر روی آستین یا لباس و داخل یقه می‌باشد بدین ترتیب ویروس در هوا پراکنده نخواهند شد و چه بسا ویروس بر اثر ماندن در بافت گرم لباس از بین برود.

وی افزود: این امکان وجود دارد که وقتی یک فرد از ماسک استفاده می‌کند، پس از مدتی این ماسک مرطوب می‌شود و پس از دور انداخته شدن بعید نیست که سبب اشاعه ویروس در محیط باشد، از این رو عمر مفید هر ماسک را می‌توان نهایتاً دو ساعت عنوان کرد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا،تاریخ انتشار:13بهمن،کد خبر: 958804،www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین