پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۹۵۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲
دانشجویان مقیم ووهان پس از بازگشت به کشور درباره شرایط خود در قرنطینه چین و ایران توضیح دادند.

شعارسال: ویروس کرونا به سرعت در چین و سایر کشور‌های دنیا در حال انتشار است، این ویروس ۵۶۰ را به کام مرگ کشانده و در بسیاری از کشور دنیا گزارش شده است.

سازمان بهداشت جهانی هفته گذشته با افزایش مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا به کشور‌ها برای مقابله با این ویروس هشدار داد تا مقامات بهداشتی برای مبارزه با ویروس کرونا در داخل مرز‌های کشور‌ها آماده شوند.

ویروس کرونا برای نخستین بار در شهر ووهان چین، دیده شد. دانشمندان احتمال می‌دهند که ویروس کرونای جدید از خفاش به انسان منتقل شده باشد، اما هنوز منشاء حیوانی آن به طور دقیق مشخص نیست.

دانشمندان در کشور‌های مختلف دنیا در تلاش هستند تا واکسن ویروس کرونای ۲۰۱۹ را کشف کنند؛ این ویروس درمان دارویی ندارد.

چند روز پیش وزیر بهداشت از بازگشت دانشجویان چینی به کشور تحت شرایط قرنطینه و ایمن سخن گفت و هواپیمای مذکور با تیم پزشکی سه شنبه صبح به سمت ووهان چین مرکز شیوع ویروس کرونا پرواز کرد.
حال دانشجویان بازگشته از ووهان چین خوب است

وزیر بهداشت در پیامی که در صفحه توئیترش منتشر کرد درباره وضعیت دانشجویان ایرانی که از شهر ووهان چین به کشورمان، بازگشتند خبر داد و گفت: ‏خوشبختانه پس از انتظار چند روزه، تعدادی از دانشجویان عزیزمان با‌همراهی تیم پزشکی و متخصصان اورژانس صبح امروز از شهر ووهان چین به کشور بازگشتند و همگی تحت مراقبت هستند البته حالشان خوب است و خوبتر هم خواهد شد.

محمدمهدی گویا با بیان اینکه تاکنون هیچ مورد تایید شده کروناویروس در کشور گزارش نشده، است، با اشاره به بازگشت شماری از ایرانیان مقیم ووهان چین گفت: حدود ۸۰ نفر ایرانی ساکن ووهان چین بودند، از این تعداد ۵۰ نفر داوطلب بازگشت به کشور شدند و صبح روز گذشته با پروازی اختصاصی به کشور بازگشتند.

وی با تاکید بر قرنطینه ۱۴ روزه مسافران چین، گفت: نیمی از این ۵۰ نفر که به کشور بازگشتند، خانم هستند و همه حال‌شان خوب است جز یک نفر که علایم دارد و هماهنگی لازم برای مراقبت‌های بهداشتی خاص از وی انجام شده است.

گویا با بیان اینکه پرواز‌ها به چین متوقف شده، گفت:، اما اگر کسی خواستار بازگشت به کشور باشد برای بازگشت وی امکانات را فراهم می‌کنیم.
 
تعداد بازدید : 13


بازگشت به کشور در شرایط ایمن و مناسب

علی رنگانی دانشجوی سال چهارم مهندسی برق دانشگاه ووهان در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان درباره قرنطینه و شرایط آن اظهار کرد: از همان روز‌های نخست قررنطینه ووهان چین از سفارت ایران در چین درخواست کردیم تا در صورت امکان ما را به ایران بازگردانند.

او ادامه داد: رایزنی‌ها صورت گرفت و پس از ده روز ما به تهران بازگشتیم، اکنون در شرایطی ایمن و ایزوله به مدت ۲ هفته قرنطینه شده ایم و پس از دو هفته می‌توانیم در صورت تایید سلامت به آغوش خانواده مان بازگردیم.

رنگانی اظهار کرد: درباره شرایط ورود دانشجویان مقیم ووهان چین هواپیما گفت: ما قبل از سوار شدن به هواپیما از هر لحاظ چکاپ شدیم و در هواپیما تیم پزشکی به ما بسیار کمک کردند و تمام نکات ایمنی را به ما گوشزد کردند.

این دانشجوی برق گفت: ما پس از خروج از هواپیما مجدد چکاپ شدیم و به صورت کاملا ایمن از هواپیما به محل قرنطینه منتقل شدیم، امیدواریم شرایط در روز‌های آتی نیز همین گونه خوب ادامه داشته باشد و از همه کسانی که در مدت قرنطینه به ما کمک می‌کنند، تشکر می‌کنیم.
شرایط سخت ایرانیان پس از قرنطینه ووهان چین

سینا صفاوردی دانشجوی بیزینس در دانشگاه ووهان چین در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان با اشاره به وضعیت دانشجویان در شهر ووهان پس از شیوع ویروس کرونا گفت: ما دو هفته در شهر ووهان قرنطینه بودیم و سفارت ایران در چین بسته‌های غذایی را ارسال می‌کرد چراکه تهیه غذا در شرایط قرنطینه شهر ووهان بسیار دشوار بود و پس از این مدت هم ما با مشکل تامین غذا رو به رو بودیم.

خاطره عزیزی دانشجوی پزشکی در دانشگاه ووهان چین در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا در شهر ووهان و افزایش شمار مبتلایان شرایط ما در قرنطینه شهر ووهان بسیار دشوار شده و دسترسی به غذا بسیار برایمان سخت بود، چرا که امکان خروج از محل اقامتمان را نداشتیم.

او ادامه داد: ما تصمیم گرفتیم از سفارت ایران در چین درخواست کنیم تا ما را به ایران بازگرداند، پس از گذشت چند روز وزیر بهداشت اعلام کرد که هواپیمایی اختصاصی چارتر شده تا برای بازگشت ایرانیان مقیم ووهان چین به کشور پرواز کند و آن‌ها را تحت شرایط ایمن و قرنطینه به کشور بازگرداند، اکنون ما تا دو هفته در قرنطینه خواهیم بود.
وضعیت محل قرنطینه ایرانیان پس از بازگشت به کشور

محمد علیزاده دانشجوی سال یک پزشکی در دانشگاه ووهان چین در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان اظهار کرد: در تمام مراحل اداری شامل چک پاسپورت در هواپیما انجام شد، همه افرادی که به ما در شرایط قرنطینه خدمت می‌دهد، دارای پوشش محافظتی و ماسک هستند.

او ادامه داد:ما به مدت دو هفته در این قرنطینه خواهیم بود و شرط خروج از قرنطینه تایید چکاپ‌های سلامتی است.

مارال دانشجوی داروسازی در شهر ووهان چین با اشاره به امکانات در نظر گرفته شده محل قرنطینه گفت: اینجا اتاق‌هایی که در اختیارمان گذاشتند یک تا دو نفره است. پرسنل هتل از اینجا رفتند و اکنون تیم اورژانس و وزارت بهداشت اینجا مستقر است و امکانات مورد نیازمان را از ما سوال کرده و برایمان فراهم می‌کنند. دو پزشک نیز در اینجا مستقر هستند که به محض ورود مجددا تب‌مان را چک کردند و سوالاتی درباره مشکلات تنفسی و علایم سرماخوردگی از ما پرسیدند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار: 17 بهمن  1398 ، کدخبر: 7236717 ، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
0
0
خداروشکر سالم و سلامت برگشتن از هواپیمایی ماهان تشکر میکنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین