پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۹۵۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۴
عضو فراکسیون امید مجلس درباره قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان مادران ایرانی گفت: با اینکه این لایحه توسط مجلس تصویب شده و شورای نگهبان هم تائید کرده و به صورت قانون ابلاغ شده است چرا دستگاه های اجرایی این را اجرا نمی‌کنند.

شعار سال: «پروانه مافی»، عضو فراکسیون امید مجلس، در ارزیابی روند اجرایی شدن لایحه اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی گفت: این لایحه در مجلس تصویب شد و پس از تائید شورای نگهبان به صورت قانون به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است. اما با وجود اینکه 6 ماه از تصویب و ابلاغ این قانون به این دستگاه‌ها می‌گذرد، به چه دلیلی دستگاه‌های مجری در اجرایی کردن اصلاح تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی، کوتاهی می‌کنند؟!

این نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اجرایی نشدن قانون اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی، تصریح کرد: در راستای اجرایی نشدن این قانون، مجلس از جایگاه نظارتی خود با شرایط سنگین‌‎تر و حادتری به این قضیه ورود پیدا می کند.

مافی با اشاره به اینکه نمایندگان زن مجلس نسبت به اجرایی شدن این قانون حساسیت دارند، اظهار کرد: با توجه به اینکه فراکسیون زنان مجلس با تلاش‌های فراوان توانست این قانون را در مجلس تصویب کند و شورای نگهبان هم آن را تائید کرد، این فراکسیون فعالیت‌های مربوط به دستگاه‌های اجرایی در اجرای قانون تبعیت فرزندان مادر ایرانی با مرد خارجی را پیگیری می‌کند.

عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه «با وجود اینکه این قانون شده ابلاغ شده است، چرا اجرا نمی‌شود؟!» در پایان افزود: چه کسی پاسخگوی ضعف دستگاه‌های اجرایی در اجرا نکردن این قانون است؟!

گفتنی است؛ به موجب ماده واحده این قانون، فرزندان حاصل از ازدواج شرعی زنان ایرانی با مردان غیر ایرانی که قبل یا بعد از تصویب این قانون متولد شده یا می شوند قبل از رسیدن به سن ۱۸ سال تمام شمسی به درخواست مادر ایرانی در صورت نداشتن مشکل امنیتی (به تشخیص وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) به تابعیت ایران در می آیند.

براین اساس، فرزندان مذکور پس از رسیدن به سن ۱۸ سال تمام شمسی در صورت عدم تقاضای مادر ایرانی می توانند تابعیت ایرانی را تقاضا کنند که در صورت نداشتن مشکل امنیتی (به تشخیص وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) به تابعیت ایران پذیرفته می شوند. پاسخ به استعلام امنیتی باید حداکثر ظرف مدت ۳ ماه انجام شود و نیروی انتظامی نیز مکلف است نسبت به صدور پروانه اقامت برای پدر غیرایرانی در صورت نداشتن مشکل امنیتی (به تشخیص وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) اقدام کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ 16 بهمن 98، کد مطلب: 960006: www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
0
0
کاش این قانون انسانی اجرا بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین