پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۰۹۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۲
نماینده ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه گردش مالی تجارت غذای حلال در جهان 4 هزار میلیارد دلار است، گفت: متاسفانه سهم ایران در این تجارت کمتر از یک درصد است.

شعار سال: «حمزه کلانتری» نماینده ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور به سهم پایین کشور در گردش مالی غذای حلال در جهان اشاره کرد و گفت:‌ متاسفانه با اینکه ایران 4 تا 5 درصد مسلمانان جهان را تشکیل می‌دهد اما تنها یک درصد در گردش مالی غذای حلال جهان سهم دارد.

وی اشاره کرد که بسیاری از کشورها از جمله مالزی، در این زمینه پیشتاز هستند و کشورهای غیرمسلمان حتی آمریکا به سمت تجارت غذای حلال روی آورده‌اند. حتی آمریکا اولین استاندارد غذایی حلال را نوشته است.

کلانتری با بیان اینکه امروزه تجارت غذای حلال در جهان افزایش یافته است،‌گفت: طی چند سال گذشته تجارت غذای حلال دو برابر شده و به رقم 4 هزار میلیارد دلار رسیده است.

 نماینده ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیار خوبی در منطقه برای تجارت غذای حلال وجود دارد، گفت: ‌550 میلیون مسلمان در منطقه است و علاوه بر آن خیلی از کشورهای غیرمسلمان نیز تمایل به استفاده از غذای حلال دارند و این فرصت مناسبی است که کشور باید به این فعالیت اقتصادی بپردازد.

وی مسائل پیش رو در باره تجارت حلال را بیان کرد و گفت: نخست باید برند سازی در کشور انجام شود و ایران حضور فعال و مؤثر در کنفرانس‌های جهانی داشته باشد و نمایشگاه‌های متعددی برپا کند. همچنین مدیریت واحدی در داخل کشور اعمال شود تا با پرهیز از موازی‌کاری‌ها و نظارت حلال در کشور توسعه یابد.

کلانتری گفت: با اینکه غذای حلال در جهان 20 درصد نسبت به دیگر غذاها گرانتر است اما اشتیاق به این نوع غذاها افزایش یافته است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در نظارت‌های شما عدم تطابق هم وجود داشته است، گفت: یک محموله‌ گوشت اخیرا از رومانی وارد کشور شد که به دلیل عدم تطبیق تاریخ از ورود به داخل جلوگیری کردیم. زیرا بر اساس قانون اگر گوشت گرم تا 5 روز به داخل کشور نرسد یا منجمد می‌شود و یا در مصارف صنعتی تولید سوسیس و کالباس استفاده می‌شود و البته هزینه‌ای از کشور وارد کننده در قبال آن دریافت می‌شود.

 نماینده ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور  گفت‌: مشکلاتی را نیز در واردات از مغولستان داشتیم که 270 تن گوشت را به دلیل اینکه ناظر شرعی و ناظر بهداشتی ما در آنجا حضور نداشت، محموله را برگرداندیم.

کلانتری افزود: اخیرا پروتکلی را امضا کردیم که از کشورهایی که گوشت وارد می‌کنیم تنها ناظر شرعی به آنجا اعزام می‌شود و دیگر ناظر بهداشتی اعزام نخواهد شد.

وی با بیان اینکه 700 ناظر شرعی در داخل کشور و 50 ناظر شرعی در خارج از کشور در 40 کشتارگاه حضور دارند گفت: همه اینها سلامت بهداشتی دام‌ها را تضمین می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور گفت:‌در حال حاضر کشورهای ترکیه،‌مالزی،‌آمریکا و برخی کشورهای دیگر در حوزه تجارت حلال وارد شدند و حتی اسمیک (مؤسسه اندازه شناسی و استاندارد کنفرانس اسلامی) نیز استانداردهای حلال که مورد تائید ما هستند، را تائید کردند.

شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت حکیم مهر، تاریخ انتشار: 21بهمن1398 ، کدخبر: 55542: hakimemehr.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
0
0
ما که تو همه زمینه ها عقب هستم این هم مثل مابقی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین