پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۱۵۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸
رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با یادآوری استان‌هایی که از ابتدای سال جاری از سیل تاثیر گرفتند، عنوان کرد: امسال ۲۱ هزار میلیارد تومان به استان‌های درگیر سیل خسارت وارد شده که تا این لحظه دولت ۱۸ هزار میلیارد تومان برای جبران این خسارات پرداخت کرده است .

شعار سال:رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با یادآوری استان‌هایی که از ابتدای سال جاری از سیل تاثیر گرفتند، عنوان کرد: امسال ۲۱ هزار میلیارد تومان به استان‌های درگیر سیل خسارت وارد شده که تا این لحظه دولت ۱۸ هزار میلیارد تومان برای جبران این خسارات پرداخت کرده است و همچنین در خصوص فوت‌شدگان در سیل تا پایان ماه جاری پیگیری خواهیم کرد تا پول دیه این جانباختگان به خانواده‌های آنها پرداخت شود.

“محمدباقر نوبخت” ۱۷ بهمن‌ماه در نهمین جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان کرمان در شهرستان عنبرآباد گفت: نفت، مالیات، فروش اوراق و اسناد مالی سه منبع پرداخت‌ها هستند که درآمدی از آنها کسب می‌شود تا آن را برای امور عمرانی و جاری هزینه کنیم که در این بین تنها منبع مالی قابل اعتکای کنونی دولت مالیات است.

وی ادامه داد: معمولا در ۴ یا ۵ استان مقدار تعیین شده مالیات، وصول می‌شود و در بقیه استان‌های که واحدهای بزرگ صنعتی در آنها وجود ندارند، وصول مالیات چندانی را نداریم، بنابراین این چند استانی که مالیات خوبی پرداخت می‌کنند توقع بازگشت مازاد درآمدشان نداشته باشند اما حتما ۱۵ درصد مازاد درآمد استان کرمان به این استان بازگشت داده خواهد شد.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اینکه اعتبار لازم برای تجهیز جنوب استان کرمان به اورژانس هوایی را تخصیص خواهیم داد، بیان کرد: برای تکمیل بیمارستان‌های شهرستان فاریاب، کهنوج و عنبرآباد، باید دستگاه ذیربط تمامی مجوزات برای دفاع از شرایط تامین مالی را ارائه دهند تا اعتبار لازم برای تکمیل این پروژه ها به آنها اختصاص داده شود.

وی با بیان این مطلب که اعتباری برای آبرسانی به روستاهای استان کرمان اختصاص خواهیم داد، تصریح کرد: یکی از نکات بسیار مهم در به اتمام رساندن پروژه ها و طرح ها این است که بتوانیم ارزیابی و بررسی تا پایان دوره هر طرح برای تسریع در اجرای پروژه‌ها را داشته باشیم لذا وزارت مربوطه باید دفاعیات برای طرح‌های خود ارائه دهد این در حالی است که شاهد هستیم یک طرح دستگاه مربوطه در خصوص تامین آب روستایی، ارائه شده است که وزارت نیرو با آن موافقت نکرده اما در مجموع  برای آبرسانی به روستاها با وزارت نیرو همفکری خواهیم کرد تا برای رفع این مشکل تمهیداتی اندیشیده شود.

نوبخت با اشاره به بارندگی‌های اخیر در جنوب و جنوب شرق کشور و خسارات وارده ناشی از وقوع سیل در این استان ها به ویژه جنوب استان کرمان عنوان کرد: استان کرمان برای جبران خسارات ناشی از سیل حدود ۳۶۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که ۳۰۰ میلیارد تومان آن را دولت باید پرداخت کند گفتنی است که کل مسئولیت ارزیابی خسارت سیل برعهده قرارگاه بازسازی سیل  بوده که در وزارت کشور قرار دارد.

وی با یادآوری استان‌هایی که از ابتدای سال جاری از سیل تاثیر گرفتند، عنوان کرد: امسال ۲۱ هزار میلیارد تومان به استان‌های درگیر سیل خسارت وارد شده که تا این لحظه دولت ۱۸ هزار میلیارد تومان برای جبران این خسارات پرداخت کرده است و همچنین در خصوص فوت‌شدگان در سیل تا پایان ماه جاری پیگیری خواهیم کرد تا پول دیه این جانباختگان به خانواده‌های آنها پرداخت شود.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه در خصوص درخواست‌های استان درباره هجوم ملخ صحرایی به کرمان ومشکلات استان در زمینه نداشتن اعتبار مقابله با این آفت اظهار کرد: پیشنهادات حوادث غیرمترقبه با رییس ستاد بحران کشور است که در این راستا باید استان کرمان هماهنگی های لازم با سازمان مدیریت بحران کشور را داشته باشد تا بتوانیم اعتبار مورد نیاز استان کرمان در زمینه مقابله با ملخ صحرایی را با هماهنگی سازمان مدیریت بحران کشور به جهادکشاورزی استان کرمان اختصاص دهیم.

وی در رابطه با طرح اضطراری سیل استان کرمان که تا کنون اعتباری برای اجرای آن اختصاص داد نشده است، تصریح کرد: این طرح باید از طریق ماده ۱۰ و ۱۲ که با پیشنهاد سازمان مدیریت بحران به سازمان برنامه و بودجه ارایه می شود، تامین اعتبار شود و اگر نامه آن برای ما از طریق سازمان مدیریت بحران کشور ارسال شود در راستای جلوگیری از خسارات سیل در سال‌های آینده اعتبار مورد نیاز به این طرح را اختصاص خواهیم داد.

نوبخت پیرامون موضوع مطرح شده در جلسه شورای برنامه ریزی استان کرمان در خصوص تخصیص اعتبارات به استان ها نیز گفت: اعتبارات عمرانی و جاری طبق قانون بودجه بین همه استان‌ها با شاخص‌های تعیین شده از سوی مجلس شورای اسلامی، توزیع می‌شود لذا کار براین پایه در مسیر توسعه قرار می‌گیرد اما علاوه بر این مسئولین دولتی در سفر به مناطق مختلف و مشخصا در سفرهای ریاست جمهور اعتباراتی علاوه بر بودجه های تعیین شده، برای توسعه استان‌ها تخصیص داده می شود.

وی ادامه داد: رییس جمهور در طول دولت تدبیر و امید تاکنون دو سفر به استان کرمان انجام داده اند که در هریک از این سفرها مصوباتی تعیین شد مه باید عملیاتی شوند که در این راستا در سفر دور اول رییس جمهور به استان کرمان در ۲۱ اردیبهشت سال ۹۵، ۴۳ مصوب برای طرح و پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۹۶۸ میلیارد تومان در شورای اداری استان تصویب و ابلاغ شد که تاکنون یک هزار و ۳۳۳ میلیارد تومان آن(بیشتر از مصوبه تعیین شده) به استان کرمان در راستای اجرایی شدن این ۴۳ مصوبه پرداخت شده ضمن آنکه ۸۴ میلیارد تومان دیگر نیز مقرر شده است برای این مصوبات پرداخت کنیم.

معاون رییس جمهور ادامه داد: در سفر دوم رییس جمهور به استان کرمان نیز حدود ۳۰ مصوبه با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۲۰۸ میلیارد تومان به تصویب رسید که تا کنون ۶۸۳ میلیارد تومان آن پرداخت شده است. قابل ذکر است که در این دو سفر جمعا ۲۱۷۶ میلیارد تومان برای استان کرمان مصوب داشته ایم که ۲ هزار و ۱۶ میلیارد تومان آن پرداخت و مابقی را نیز در آینده نزدیک به استان تخصیص داده خواهد شد.

وی در جلسه شورای اداری استان کرمان در ادامه از ظرفیت‌های جنوب استان کرمان سخن به میان آورد و عنوان کرد: جنوب استان کرمان استعدادها و پتانسیل های بسیار زیادی دارد و دولت نیز نگاه ویژه این منطقه دارد به طوری که در سفر قبلی بنده به این منطقه در سال گذشته ۱۵ مصوبه با اعتباری بالغ بر ۴۳۷ میلیارد تومان تصویب کردیم که تاکنون ۳۴۵ میلیارد تومان این مصوبات پرداخت شده است.

نوبخت به موضوع تکمیل بیمارستان های کهنوج، عنبرآباد و فاریاب مطرح شده در این جلسه اشاره کرد و گفت: متاسفانه بیمارستان‌های کهنوج، عنبرآباد و فاریاب دارای مجوز کمیسیون ماده ۲۳ نیستند بنابراین درخواست داده ایم که کمیسیون برای این سه پروژه برگزار شود اما باید دستگاه‌های ذیربط مجوزات لازم را ارائه دهند.

معاون رییس جمهور به مصوبه ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان جنوب استان کرمان در سفر سال قبل خود اشاره و بیان کرد: برخی از مردم جنوب استان در کپر زندگی می‌کنند و همین موضوع باع شد برخی به دنبال آن بودند که با این استدلال ما را از ساختن خانه برای آنها منصرف کردند و گفتند که این سبک زندگی مردم این منطقه است اما بنده و با هم فکری دوستان احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان جنوب استان کرمان را تصویب کردیم و امروز نیز شاهد افتتاح ۵ هزار و ۳۵۰ واحد از ۱۰ هزار واحد مسکونی تصویب شده در این منطقه بودیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: امسال متاسفانه جنوب استان کرمان تحت تاثیر سیل قرار گرفت و این سیل حدود یک هزار واحد مسکونی این منطقه را تخریب کرد که برکت این سفر نیز ساخت یک هزار واحد مسکونی برای سیل زدگان جنوب استان کرمان بود که اعتبار این طرح نیز در دولت تخصیص داده شده لذا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کمتر از ۶ ماه باید این منازل را احداث و تحویل صاحبانشان دهد و بنده افتخارم این خواهد بود بتوانم این واحدها را برای محرومین افتتاح کنم و برای سومین بار برای افتتاح آنها به این منطقه طی ۶ ماه آینده سفر کنم.

وی با اشاره به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی دو چهره مهربانی دارد بیان کرد: ایجاد راه‌آهن وآزاد راه‌ها و … یک چهره نظام جمهوری اسلامی است و رسیدگی به مناطق محروم چهره دیگر انقلاب اسلامی است.

معاون رییس جمهور به پروژه های افتتاح شده در این سال ها با وجود تحریم های ظالمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی اشاره و اعلام کرد: ما روی ترامپ و دشمنان را داریم سیاه می‌کنیم. آنها تصور می‌کردند با این تحریم‌ها ما را از پای در می‌آورند اما ایستاده ایم. آنها فکر می‌کردند که ما حتی قدرت پرداخت حقوق را نداشته باشیم ولی ما عیدی نوروزانه به مبلغ یک میلیون ۲۰۰ هزار تومان را به کارکنان پرداخت می‌کنیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور از رشادت‌های شهید حاج قاسم سلیمانی سخن به میان آورد و اظهار کرد: تصور کردند سردار بزرگمان را از دستمان بگیرند، می‌توانند به ما ضربه بزنند اما بدانند که حاج قاسم سلیمانی امنیت مرزها را ایجاد کرد و وظیفه ما در دولت نیز خدمتگذاری به این مردم است. اکنون شدیدترین تحریم‌ها در طول تاریخ به ما تحمیل شده اما ما باوجود رهبری مقتدر و مردمی فهیم انشالله موفق خواهیم بود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در خصوص متمایز بودن جنوب استان کرمان اقداماتی خواهیم انجام داد و مطمئن باشید همه مصوبات این جلسه را عملیاتی خواهیم کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت مدرسه ایرانی اقتصاد نهادی، تاریخ انتشار:27 بهمن ماه 1398، کدخبر: www.isiew.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
0
0
هنوز خسارات خیلی از شهرها مشخص نشده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین