پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۲۱۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸
چند روزی است که مذاکره فشرده اصول‌گرایان در محافل سیاسی مطرح است. وحدت روی یک لیست واحد به سرلیستی محمدباقر قالیباف برای انتخابات مجلس بالاخره حاصل شد . اعلام نهایی لیست وحدت اصول‌گرایان باعث شد تا برخی کاندیداهای نیروهای انقلاب به نفع لیست وحدت اصول‌گرایان از انتخابات کناره‌گیری کنند.

شعار سال:چند روزی است که مذاکره فشرده اصول‌گرایان در محافل سیاسی مطرح است. وحدت روی یک لیست واحد به سرلیستی محمدباقر قالیباف برای انتخابات مجلس بالاخره حاصل شد و اصول‌گرایان برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به فهرست واحد رسیدند. اعلام نهایی لیست وحدت اصول‌گرایان در چند روز منتهی به انتخابات باعث شد تا برخی کاندیداهای نیروهای انقلاب به نفع لیست وحدت اصول‌گرایان از انتخابات کناره‌گیری کنند. کاندیداهایی که در متن انصراف خود تاکید بر لیست وحدت دارند و این انصراف را برای پیروزی در رقابت دوم اسفندماه مفید می‌دانند.


کمتر از ۲۴‌ساعت به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی مانده است. مذاکره فشرده اصول‌گرایان نتیجه داد و وحدت روی یک لیست واحد به سرلیستی محمدباقر قالیباف برای انتخابات مجلس بالاخره حاصل شد. پس از این اتفاق بسیاری از چهره‌هایی که برای انتخابات به‌عنوان کاندیدا اعلام حضور کرده بودند در جهت ایجاد وحدت حداکثری اعلام کردند که به نفع این لیست از صحنه انتخابات استعفا و انصراف داده‌اند که نشان از ایجاد وحدت در میان نیروهای انقلاب برای موفقیت در انتخابات پیش‌رو است. حداد عادل، رییس شورای ائتلاف اصول‌گرایان طی پیام انتخاباتی خود از کاندیداهایی که نام‌شان در لیست نبوده درخواست کرده بود برای ایجاد وحدت حداکثری از حضور در انتخابات انصراف بدهند.
محمد سلیمانی، نماینده مردم تهران در مجلس نهم که پیش از این در لیست ۳۰ نفره جبهه پایداری حضور داشت، با انتشار پیامی ضمن حمایت از لیست وحدت اصول‌گرایان انصراف خود را از انتخابات دوم اسفند اعلام کرد.


وی در بخشی از پیام خود خطاب به نیروهای جبهه انقلاب در سراسر کشور نوشت: به‌عنوان عضوی از شورای مرکزی جبهه پایداری، افتخار می‌کنم که این جبهه، خالصانه و بدون حب و بغض و صرفاً براساس محک شاخص‌ها، تلاش کرد از بین نامزدهای انتخاباتی، بهترین‌ها را شناسایی و به مردم معرفی کند و موفق شد، طوری‌که لیست ۳۰‌نفره جبهه در یک‌هفته گذشته مورد استقبال کم نظیر مردم قرار گرفت.
عاطفه خادمی؛ دیگر کاندیدایی بود که با انتشار پیام توییتری در حمایت از شورای ائتلاف نیروهای انقلاب از حضور در انتخابات انصراف داد. وی در بخشی از توییت خود عنوان کرده است: تمام ظرفیت را جهت تبلیغ لیست مشترک جبهه انقلاب به کار می‌گیرم.


سیدیعقوب زراعت‌کیش هم از اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب بود که با صدور پیامی با حمایت از لیست نهایی جریان انقلاب انصراف خود را از حضور در انتخابات اعلام کرد. در بخشی از پیام این کاندیدای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی آمده است: در ادامه تکلیف حضور ، با وجود تدوین برنامه مفصل اجتماعی و اقتصادی با کمک متخصصان و مطالعات وپژوهش‌های فراوان، فرصت را غنیمت شمرده، مطابق مرامنامه نانوشته تعهد انقلابی ،جهت پیشبرد آرمان‌ها و تشکیل مجلس متعهد متخصص،به نفع یاران انقلابی از انتخابات جاری انصراف می‌دهم و برنامه‌های آماده شده علمی کوتاه مدت و بلند مدت تحول اقتصادی را در اختیار دبیرخانه شورای ائتلاف قرار خواهم داد.


مجتبی ثابتی از اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب هم با صدور پیامی ضمن حمایت از لیست نهایی اصول‌گرایان از ادامه رقابت‌های انتخاباتی کناره‌گیری کرد. وی در پیام خود نوشت: تمنای این حقیر از خداوند متعال بر این بوده که جبهه انقلاب به یک وحدت سراسری، انقلابی و قابل دفاع دست یابد. توفیق شد که با برداشته شدن بار مسوولیت از دوش اینجانب، در این وحدت کمترین نقش را داشته باشم و قطعاً این یک لطف بزرگ الهی خواهد بود که شامل حال این سرباز کوچک گردیده است. لذا از همه برادران، دوستان و همراهان تقاضا دارم این فرصت بزرگ را مغتنم دانسته و به «تمام لیست سی نفره وحدت اصول‌گرایان» رأی دهند و گامی بزرگ در جهت تحقق گزاره‌های حقیقی گام دوم بردارند.


همچنین محمدنبی آقاتقی از کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در پیامی از ادامه رقابت‌های انتخاباتی به نفع کاندیداهای لیست شورای ائتلاف انصراف داد. در بخشی از پیام انصراف محمدنبی آقاتقی آمده است: حال که جبهه نیروهای انقلاب عظیم اسلامی فهرست نهاییِ نامزدهای خود را برای انتخابات مجلس یازدهم ارائه کرده است، در جهت انسجام هرچه بیشتر صفوف جبهه انقلابی کشور، جای دارد کسانی که نام‌شان در فهرست نهایی نامزدهای این جبهه قرار نگرفته است، به نفع برادران و خواهرانی که نام‌شان در فهرست نهایی آمده است، انصراف خود را از نامزدی در انتخابات پیشِ روی مجلس شورای اسلامی اعلام کنند.
فرشاد مهدی پور ، مدیر مسوول روزنامه صبح نو از دیگر کاندیداهای انتخابات مجلس در توییتی نوشت: « در حمایت از لیست وحدت به سرلیستی دکتر قالیباف از انتخابات انصراف دادم.»
همچنین امیر سیاح و محسن مهدیان، جواد نیکی مالکی؛ دیگر اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در حمایت از فهرست وحدت (لیست ۳۰‌نفره شورای ائتلاف نیروهای انقلاب) در تهران از کاندیداتوری مجلس اعلام انصراف دادند.
گفتنی است؛ حاج منصور ارضی مداح معروف کشور نیز طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که لیست «هیات» کنسل شده است و کسانی که قصد رأی به لیست هیات را داشتند، به لیست وحدت رأی بدهند. برخی مداحان دیگر از جمله محمود کریمی نیز اعلام کرده‌اند که به لیست وحدت رأی خواهند داد.


سعید آجرلو، کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس هم در حمایت از لیست وحدت از نامزدی انتخابات دور یازدهم مجلس شورای اسلامی انصراف داد. وی در توئیتی نوشت: برای شکل گیری مجلسی قوی و کارآمد، برای حل مشکلات معیشتی مردم و دستیابی به آرمان پیشرفت و عدالت، مسیری بهتر از وحدت نمی شناسم. بر همین اساس در حمایت از لیست وحدت به سرلیستی دکتر قالیباف از نامزدی انتخابات دور یازدهم مجلس شورای اسلامی انصراف دادم.
حزب موتلفه اسلامی نیز با صدور پیامی ضمن اعلام حمایت از فهرست انتخاباتی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، از کاندیداهای عضو این حزب خواست که به نفع این لیست از انتخابات مجلس انصراف دهند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه صبح نو،تاریخ انتشار:1اسفند1398،کد خبر:35993،sobhe-no.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
0
0
به نظرم هماهنگی و یکدلی خوبی در بین اصولگرابان ایجادشد به امید خدا مجلس ولایی خواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین