پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۲۱۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
زمان تبلیغات رسمی انتخابات ساعت 8 صبح امروز به پایان می رسد و تا ساعت 8 صبح فردا که درِ حوزه های انتخابیه باز می شود تا مردم آرای خود را به صندوق ها بیندازند، 24 ساعت فرصت است برای تامل و تمرکز بر کارنامه داوطلبانی که در یک هفته اخیر به روش های مختلف خود را به مردم معرفی کرده اند و سودای نشستن روی صندلی های بهارستان را دارند.

شعار سال:زمان تبلیغات رسمی انتخابات ساعت 8 صبح امروز به پایان می رسد و تا ساعت 8 صبح فردا که درِ حوزه های انتخابیه باز می شود تا مردم آرای خود را به صندوق ها بیندازند، 24 ساعت فرصت است برای تامل و تمرکز بر کارنامه داوطلبانی که در یک هفته اخیر به روش های مختلف خود را به مردم معرفی کرده اند و سودای نشستن روی صندلی های بهارستان را دارند. هرچقدر در تهران و کلان شهرها، دو جریان اصلاح طلب و اصولگرا بر سر لیست های نهایی خود بحث و جدل دارند و آن را نهایی کرده اند، در شهرستان ها کارناوال های انتخاباتی، همایش های داغ سیاسی، مناظره های جنجالی و... عرصه انتخابات را داغ تر از شهرهای بزرگ کرده است. فیلم ها و تصاویری که از ستادهای انتخاباتی نمایندگان شهرستان های مختلف در فضای مجازی منتشر می شود، نشان دهنده حضور انبوه جمعیت مقابل ستادهای انتخاباتی و مناظره های داغ سیاسی است.


امضای حدادعادل و آقاتهرانی پای برگه وحدت
در تهران، دو فهرست جریان اصولگرا سرانجام به یک فهرست تبدیل شد و مرتضی آقاتهرانی و غلامعلی حدادعادل به نمایندگی از جبهه پایداری و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب پای یک برگه را امضا کردند که در آن آمده است: «نظر به مصلحت مهمی که در انتخابات مجلس یازدهم در وحدت نیروهای انقلابی نهفته است، شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی و جبهه پایداری با وجود بعضی اختلاف نظرها، برسر یک لیست واحد که در انتخابات روز جمعه دوم اسفندماه 98 «لیست وحدت» نامیده خواهد شد، به توافق رسیدند.» براین اساس در لیست وحدت که سرلیست آن ️محمدباقر قالیباف است، 29 نفر دیگر شامل مجتبی توانگر، مجتبی رضاخواه، مهدی شریفیان، احسان خاندوزی، ابوالفضل عمویی، احمد نادری، اقبال شاکری، عبدالحسین روح الامینی، عزت ا... اکبری تالارپشتی و محسن پیرهادی، زهره الهیان، فاطمه رهبر، سمیه رفیعی، فاطمه قاسم پور، زهره لاجوردی، بیژن نوباوه، سیدرضا تقوی، سیدمحمود نبویان، مرتضی آقاتهرانی، سیدمصطفی میرسلیم، رضا تقی‌پور، غلامحسین رضوانی، الیاس نادران، محسن دهنوی،سید علی یزدی خواه، سیدنظام الدین موسوی، علی خضریان، مالک شریعتی و روح ا... ایزدخواه حضور دارند. به گزارش فارس، غلامعلی حداد عادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با تاکید بر این که وحدت شرط لازم پیروزی در انتخابات است، از نامزدهایی که در فهرست نهایی قرار نگرفته‌اند خواست اعلام انصراف کنند. خبرگزاری آنا نیز از موج انصراف نامزدهای نیروهای انقلاب به نفع لیست وحدت اصولگرایان خبرداد.


لیست های اصلاح طلبان در تهران
در اردوگاه اصلاح‌طلبان حزب کارگزاران لیستی با نام یاران هاشمی به عنوان اولین لیست اصلاح طلب منتشر کرده است. اعضای لیست یاران هاشمی عبارت‌اند از: حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری، پروانه مافی، محمد حسین مقیمی، افشین علا، محمدرضا نجفی، داوود محمدی، علیرضا محجوب، سید فرید موسوی، سهیلا جلودارزاده، اعظم صمصامی، لیلا کمانی، زهرا ساعی، محمدرضا بادامچی، خسرو سبحانی، حسن قجاوند، سعید باقری، سید امیر عسکری، محمد هادی انتشاری، مهندس افشین خلیلی، ابوالفضل رباطی، محمد احسان متقی، عیسی انصاری فر، هادی احمدی، محمد حسین شیخ محمدی، مهدی آدابی، محمد نبی ابراهیمی، محمد رضا شریفی، سید احمد حسینی، مراد دهداری و وحید توتونچی. چند روز بعد از اقدام کارگزاران، فهرستی با عنوان ائتلاف اصلاح طلبان منتشر شد که حاصل اجماع هشت حزب اصلاح طلب برای تهران بود که سرلیست هر دو فهرست مجید انصاری است و چهره‌های مطرحی همچون کواکبیان، وکیلی و راه‌چمنی که در یاران هاشمی جایی نداشتند، وارد لیست ائتلاف شدند. اگرچه در ابتدای هفته صحبت از فهرست دادن حزب ندا و حزب همبستگی هم بود اما این دو حزب تشکل اصلاح‌طلب تصمیم گرفتند که از لیست ائتلاف اصلاح طلبان حمایت کنند. همچنین طبق اعلام روزنامه سازندگی(ارگان حزب کارگزاران) محمدرضا عارف قرار بود لیستی با حضور اعضای فعلی فراکسیون امید در تهران منتشر کند. علاوه بر سه فهرست مطرح شده، روزنامه اعتماد رسانه منتسب به حزب اعتماد ملی در صفحه یک این روزنامه لیستی را به عنوان یاران اصلاحات منتشر کرد. این لیست که به نام «لیست 20» نیز از آن نام برده شده است اشتراکات فراوانی با لیست ائتلاف احزاب اصلاح‌طلب و لیست کارگزاران دارد.


کدخدایی: مشارکت زیر 50 درصد هم اشکالی در دموکراسی ایجاد نمی کند
درهمین حال عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان، درباره میزان مشارکت مردم در انتخابات دوره یازدهم مجلس در پاسخ به سوال لیبراسیون فرانسه مبنی بر این که اگر مشارکت مردم در انتخابات به دلیل حوادث اخیر زیر 50 درصد باشد چه اتفاقی می‌افتد؟ گفت: تازه مثل فرانسه می‌شویم که اگر اشتباه نکنم انتخابات اخیر ریاست جمهوری فرانسه زیر 50 درصد بود. وی ادامه داد: تعلق خاطری که مردم ما به نظام دارند و از آن جایی که نظام جمهوری اسلامی نظامی مردمی است، معمولا ما در انتخابات‌های گذشته مشارکت زیر 50 درصد نداشتیم، اما مشارکت زیر 50 درصد هم اشکالی در دموکراسی ایجاد نمی‌کند و ما در کشور‌های اروپایی شاهد این مسئله هستیم.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از موسسه فرهنگی هنری خراسان،تاریخ انتشار:1اسفند1398،کد خبر:689191،www.khorasannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
0
0
شهرستان ها با جمعیت بیشتری پای صندوق ها رای روبرو خواهد بود برعکس تهران
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین