پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۴۴۲۶
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳
سمیه رفیعی مشاور معاون رئیس جمهور در دولت احمدی‌نژاد گفت: همه باید برای یک کشور کار کنیم و سایر قوا باید بیش از پیش به شأن نظارتی مجلس پی ببرند.

شعار سال:مشاور معاون رئیس جمهور در دولت احمدی‌نژاد گفت: همه باید برای یک کشور کار کنیم و سایر قوا باید بیش از پیش به شأن نظارتی مجلس پی ببرند.

«سمیه رفیعی»، نماینده منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم و مشاور معاون رئیس جمهور در دولت احمدی‌نژاد، در واکنش به اینکه برخی هنوز به مجلس نرسیده شعار تقابل با دولت را می‌دهند، گفت: تقابل در مقابل دولت پدیده جالبی نیست چراکه همه ما یک کشور هستیم و پیشرفت کشور و رضایت خاطر مردم، باید هدف نهایی همه ما باشد. اگر دولت اقدامی کند که براساس آن اهداف کلی کشور و مسئله مردم خدشه‌دار شود، مجلس یازدهم به جهت شأن نظارتی خود قطعا تذکر می‌دهد اما جنجال کردن با دولت بر سر هیچ و پوچ، هدف هیچ‌کدام از نماینده‌ها نیست چراکه این قبیل اقدامات در اهداف مجلس هم نیست. در هر صورت همه باید برای یک کشور کار کنیم و سایر قوا باید بیش از پیش به شأن نظارتی مجلس پی ببرند.

معاون پیگیری‌های ویژه دفتر رئیس جمهور در دولت احمدی‌نژاد در رابطه با امکان ائتلاف مدیران احمدی‌نژاد با پایداری‌ها و نواصول‌گرایانِ حاضر در مجلس یازدهم افزود: اصولا برنامه محوری و کارایی و تعهد در کارایی از هر نوع خاطره، نوستالژی، قرابت حزبی و مورادی از این قبیل مهم‌تر است. اینکه فارغ از همه نگاه‌های سلیقه‌ای اگر طرف مسئله را خوب شناخته باشم و استنباط کنم که توان، تخصص و تعهد نسبت به آن کار و رفع مشکل را دارد آن شخص یا گروه برای من ارجحیت دارد و بقیه موارد در درجات چندم، قرار می‌گیرند و حتی امکان دارد، موارد حزبی و قرابت‌های از این دست، اولویت نداشته باشد.

رفیعی ادامه داد: مهم این است علاوه بر شناخت درست مسئله و یافتن راه حلی برای آن اراده‌ای نیز وجود داشته باشد. در حقیقت کار کردن برای کشور ملاک است و بقیه چیزها علی‌السویه است چراکه جای یار و یارکشی دبستانی که نیست، باید ببینیم منفعت کشور و مسائل کلی نظام چه ایجاب می‌کند و آن، در دستور کار قرار بگیرد.

نماینده منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه برخی از مدعیان ریاست مجلس بر برنامه‌مداری و برخی دیگر بر سابقه اجرایی خود تاکید می‌کنند، خاطرنشان کرد: مطمئنا کسی که تجربه کار اجرایی را نداشته باشد نمی‌تواند درد را درست متوجه شده باشد. کسی که در کف عملیات بوده یعنی وسط میدان بوده، بهتر می‌تواند کار کند. بعضا استاد دانشگاهی به عنوان مثال در رشته اقتصاد بهترین نظریه‌ها را داده اما این آدم را که در این زمینه، صاحب ایده و نظریه است اگر نتواند یک اداره کوچک را اداره کند و متوجه نشود این اداره به چه مختصاتی نیاز دارد تا بتواند خوب خدمات بدهد، برای این کار مناسب نیست.

رفیعی در پایان در مورد ویژگی‌های رئیس مجلس یادآور شد: کسی که در بدنه اجرایی نبوده باشد ولو اینکه بهترین باشد، در نوع خودش صاحب نظریه باشد و درجه باشد چون مباحث کار اجرایی کردن برای او ملموس نبوده است و شناخت کاغذی از مسئله دارد، برای ریاست مفید نیست. در واقع اینها با هم متفاوت است، درست است شأن مجلس اجرایی نیست و سیاست‌گذاری است اما کسی می‌تواند، سیاست‌گذاری‌های درست را انجام دهد که در بطن کار بوده باشد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا،تاریخ انتشار:17اردیبهشت1399،کد خبر: 997536،www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین