پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۴۱۰۷
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶
دبیر انجمن واردکنندگان برنج کشور از تامین برنج مورد نیاز شب عید و ماه مبارک رمضان در کشور خبر داد و گفت: یک محموله ۵۰۰ هزار تنی برنج تامین و وارد گمرکات کشور شده که از این میزان ۳۰۰ هزار تن با کمک وارد کنندگان به بازار تزریق شده است و کمبودی در این زمینه نداریم.

شعار سال: «مسیح کشاورز» روز دوشنبه افزود: ۲۰۰ هزار تن محموله برنج وارداتی در انتظار تخصیص ارز رسمی از سوی بانک مرکزی در گمرکات کشور باقی‌مانده است که در صورت تخصیص ارز به سرعت وارد بازار می‌شود.

وی گفت: عرضه ۳۰۰ هزار تن برنج در ماه‌های اخیر به بازار باعث ثبات قیمت این محصول شده و امیدواریم با تخصیص ارز و تزریق بقیه برنج به بازار این ثبات در بازار ادامه یابد.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج کشاورز با اشاره به اینکه در شرایط فعلی که کشور با ویروس کووید – ۱۹ روبروست، نباید مردم با مشکل در تامین برنج مورد نیاز شب عید روبرو شوند، اظهارداشت: لیست برنج ۵۰۰ هزارتنی واردات از ابتدای دی ماه به بانک مرکزی ارایه شده اما تاکنون ارزی تخصیص پیدا نکرده است.

کشاورز اظهارداشت: با توجه به میزان واردات صورت گرفته ما برای شب عید و ماه مبارک رمضان مشکلی در تامین برنج اقشار مختلف جامعه نداریم اما باید ۲۰۰ هزار تن برنج باقی‌مانده در گمرکات هر چه سریعتر به بازار عرضه شود.

وی تصریح کرد: البته ۳۰۰ هزار تن برنج وارد شده با اعتبار واردکنندگان در کشورهای مبدا به بازار عرضه شده است و اگر بانک مرکزی ارز رسمی مورد نیاز را تامین نکند در صورت عدم ورود ۲۰۰ هزارتن برنج باقیمانده بازار دچار تنش خواهد شد.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج گفت: ۵۰ هزارتن برنج از هشت ماه گذشته در گمرکات باقی مانده است که هنوز ارز مورد نیاز آن تخصیص نیافته تا وارد کشور شود.

وی با بیان اینکه ما مشکلی در تامین و واردات برنج مورد نیاز کشور نداریم، افزود: در صورت عدم تخصیص ارز به طور حتم واردکنندگان دچار مشکل خواهند شد و امکان خرید وجود نخواهد داشت.

کشاورز تصریح کرد: با توجه به نیاز کشور به واردات بخشی از برنج در ماه‌های ممنوعیت واردات ماهانه نزدیک ۱۵۰ هزارتن برنج باید ثبت سفارش و وارد کشور شود تا اقشار مختلف جامعه بتوانند از این کالای اساسی بدون هیچ دغدغه‌ای استفاده کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت گسترس، تاریخ 12 اسفند 98، کد مطلب: 88075: www.gostaresh.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین