پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۴۳۶۵
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۶
نعمت احمدی گفت: مرخصی اضطراری شامل همه آنهایی می‌شود که دادگاه برایشان قرار مجرمیت صادر کرده است؛ یعنی فرقی ندارد برای کسی 20 سال حکم صادر شده باشد یا یک‌ سال و چند روز.

شعار سال: نعمت احمدی، حقوقدان، اظهار داشت: برای مواقع خاصی چون فوت یا ازدواج بستگان نزدیک، بیماری یا شرایط ویژه عمومی مثل همین کرونایی که همه را نگران کرده است، قانون برای زندانیان مرخصی اضطراری پیش‌بینی کرده است. به همین دلیل، سازمان زندان‌ها تصمیم گرفته است به زندانی‌ها مرخصی اعطا کند تا از شر ابتلا به ویروس کرونا نجات‌شان دهد.

 

مرخصی اضطراری شامل همه می‌شود

این وکیل پایه‌یک دادگستری در ادامه سخنانش گفت:‌ همچنین باید متذکر شد «مرخصی اضطراری» شامل همه آنهایی می‌شود که دادگاه برایشان قرار مجرمیت صادر کرده است؛ یعنی فرقی ندارد برای کسی 20 سال یا یک سال حکم صادر شده باشد یا یک‌ سال و چند روز.

 

دستور رییس قوه قضاییه مبنی بر خودداری از قرار بازداشت تا حد مقدور تصمیم جانانه‌ای بود

نعمتی افزود: درباره دستور جانانه ریاست دستگاه قضا مبنی بر «خودداری از قرار بازداشت تا حد مقدور» باید گفت، در شرایطی که کرونا جان مردم را به طور جدی به خطر انداخته است این تصمیم،‌ تصمیمی خردمندانه و بسیار به‌موقع بود که از سوی آقای رئیسی به قاضیان سرتاسر کشور ابلاغ شد.

 

او همچنین توضیح داد:‌ لازم است درباره قرار بازداشت موقت به این نکته اشاره کنم که در وهله اول باید به جای بازداشت با 14 راهی که قانون تعبیه کرده است، از چنین تصمیمی صرف نظر کرد؛ به این معنی که قاضی می‌تواند با قول شرف، تامین وثیقه یا التزام عملی به در دسترس بودن و... فرد را آزاد کند و زمانی که باید، به دادگاه فرا بخواند.

 

قاضی بر اساس شرایط، میزان وثیقه را تعیین می‌کند

نعمت احمدی در پایان گفت­: درباره مبلغ قرار وثیقه قاضی اختیار تام دارد و بر اساس شرایط، میزان وثیقه را تعیین می‌کند؛ به عنوان مثال،‌ اگر همزمان استاد دانشگاهی که از موقعیت علمی و وجهه اجتماعی بالایی برخوردار است و فرد سابقه‌داری در حالت مستی، تصادفی منجر به فوت داشته باشند، قاضی حتماً برای آن فرد سابقه‌دار وثیقه‌ای بسیار سنگین‌تر از استاد دانشگاه تعیین خواهد کرد. به این دلیل که احتمال در دسترس بودن یک چهره دانشگاهی به مراتب بیشتر از شهروندی است که سابقه‌ دارد و در حالت مستی اقدام به رانندگی کرده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری اعتماد، تاریخ: 15 اسفند 98، کد خبر: 391112، www.etemadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین