پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۴۵۱۱
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۳
معاون درمان دانشگاه با حضور در بیمارستان یاس اعلام کرد: با هماهنگی معاونت درمان وزارت بهداشت وستاد هدایت عملیات شهر تهران، باید افزایش ظرفیت پذیرش در بیمارستان‌های جنرال دانشگاه، خدمت‌رسانی به بیماران کرونا در بیمارستان یاس متوقف می‌شود.

شعار سال:توقف خدمت‌رسانی به بیماران مبتلابه کرونا در بیمارستان یاس معاون درمان دانشگاه با حضور در بیمارستان یاس اعلام کرد: با هماهنگی معاونت درمان وزارت بهداشت وستاد هدایت عملیات شهر تهران، باید افزایش ظرفیت پذیرش در بیمارستان‌های جنرال دانشگاه، خدمت‌رسانی به بیماران کرونا در بیمارستان یاس متوقف می‌شود.

دکتر مهدی رضایی معاون درمان دانشگاه، صبح پنج‌شنبه 15 اسفند 98 به همراه دکتر مهرداد احمدی مدیر مرکز مدیریت خطر حوادث و پدافند غیرعامل دانشگاه و دکتر جلال سعید پور مدیر هماهنگی امور بیمه، تعرفه و استاندارد دانشگاه با حضور در جلسه‌ای با دکتر فاطمه داوری رئیس بیمارستان یاس و دیگر مسئولان این مرکز اعلام کرد: با هماهنگی معاونت درمان وزارت بهداشت و ستاد هدایت عملیات شهر تهران، باید افزایش ظرفیت پذیرش در بیمارستان‌های جنرال دانشگاه، خدمت‌رسانی به بیماران کرونا در بیمارستان یاس متوقف می‌شود.

معاون درمان دانشگاه در خصوص علل این تصمیم ناگهانی گفت: بیمارستان یاس یک مرکز تخصصی زنان است که نیروی انسانی متخصص و کادر پرستاری برای اداره بهبود بیماران کرونایی را ندارد. در تصمیمات اولیه صرفا برای ایزوله شدن مرکز خدمت‌دهی به بیماران مبتلابه کرونا، بیمارستان یاس معرفی شد تا با تامین کادر موردنیاز از سایر بیمارستان‌ها، به‌عنوان تنها مرجع خدمت‌دهی به بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا در سطح دانشگاه شود. این تصمیم در روزهای نخست به علت محدود و ناشناخته بودن ابعاد این بحران مناسب به نظر می رسید اما در حال حاضر به علت روند رو به افزایش بیماری و نیاز به ایجاد ظرفیت‌های بسیار بیشتر از آنچه ابتدا تصور آن می‌رفت دیگر پاسخگو نیست. ازاین‌رو استراتژی جدید دانشگاه مبنی بر ظرفیت‌سازی و پذیرش انبوه در بیمارستان‌های جنرال در دستور کار قرار گرفت. از سوی دیگر برای بهبود مدیریت بهره‌وری نیروی انسانی و تجمیع امکانات تصمیم بر این شد که بیمارستان یاس به دلیل محدودیت نیروی انسانی، تأسیسات بیمارستانی و تجهیزات موردنیاز امکان گسترش ندارد و ناگزیر بایستی از گردونه خدمت به بیماران مبتلا به کرونا خارج شود تا بیمارستان‌های جنرال با فراخوان نیروهای متخصص و کادر پرستاری خود از بیمارستان یاس مستقلاً بتوانند برای ظرفیت‌سازی انبوه برنامه‌ریزی کنند.

وی در ادامه افزود: بر این اساس بیمارستان‌های امام خمینی (ره)، امیراعلم، بهارلو، ضیائیان، سینا و شریعتی جایگزین بیمارستان یاس می‌شوند. البته امیدواریم سایر بیمارستان‌های شهر تهران همانند بیمارستان حضرت رسول اکرم، فیروزگر، طالقانی و شهدای تجریش نیز از ظرفیت خود برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا در شهر تهران فعال‌تر عمل کنند تا فشار غیرمتعارف به بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران نیاید.

دکتر رضایی در خصوص نحوه انتقال بیماران فعلی بستری در بیمارستان یاس گفت: تمام نکات ایمنی برای انتقال بیماران در نظر گرفته‌شده است. در موارد معدودی که ممکن است بیمار تحت تاثیر فرآیند انتقال قرار گیرد انتقال به زمان دیگری موکول می‌شود تا خطری متوجه بیماران نشود.

معاون درمان دانشگاه در پایان گفت: در این شرایط خاص نیاز به همدلی میان مراکز درمانی، مدیران عملیاتی و کادر درمانی بیشتر از قبل است و امیدواریم همه به آن پایبند باشیم.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی فانا،تاریخ انتشار:16اسفند1398،کد خبر:26089،phana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین