پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۴۶۳۱
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷
بیش از ۵۰۰ نفر از دانشگاهیان کشور در نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس‌جمهور، خواستار آن شدند که در پی شیوع ویروس کرونا، سیاست‌های مشخصی در قبال بخش‌های فرودست جامعه اتخاذ کند.
شعارسال: آقای روحانی! فقر و محرومیت با گسترش کرونا معنای بسیار آزاردهنده‌تری پیدا کرده است
 
بیش از ۵۰۰ نفر از دانشگاهیان کشور در نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس‌جمهور، خواستار آن شدند که در پی شیوع ویروس کرونا، سیاست‌های مشخصی در قبال بخش‌های فرودست جامعه اتخاذ کند.
 
 متن نامه بدین شرح است:
 
بنام خداوند رحمان و رحیم
 
جناب آقای دکتر حسن روحانی
 
رئیس جمهور محترم ایران؛
 
 با عرض سلام و احترام؛
 
مردم عزیز ایران روزهای سختی را می‌گذرانند. آنهایی که به هر صورت دست‌شان می‌رسد و توانی دارند، به نحوی امور زندگی خود را می گذرانند و از خود مراقبت نیز می‌کنند. اما در این میان، بخش‌های آسیب‌پذیر جامعه هستند که این وضعیت بحرانی را به نحو مضاعفی تجربه می‌کنند.
 
 هستند کارگرانی که شغل ثابت و درآمد مشخصی ندارند و به‌صورت روزمزد، بدون پس‌انداز و پشتوانه مالی روزگار می‌گذرانند. همچنین دستفروشان و همه آنهایی که به امید کسب درآمدی در شب عید برای بقاء خود بوده‌اند، اکنون دورنمای تیره‌ای برای روزها و هفته‌های آتی دارند.
 
به عبارت دیگر، فقر و تنگدستی و محرومیت این روزها با گسترش روزافزون کرونا معنای بسیار آزاردهنده‌تری پیدا کرده است. نان و جان کسانی که هیچ تقصیری در ایجاد این وضعیت پرخطر ندارند، به طور ناگفتنی مورد تهدید واقع شده است.
 
 بدیهی‌ست پاسخ به این تهدیدات بسیار فراتر از توان این بخش از جامعه می باشد و مستلزم اقدامی عاجل، با به کار گرفتن سازوکارهای حمایتی از جمله گشودن یک چتر حمایتی موقت، توسط دولت، می‌باشد. در عین حال بایسته است که این کار فقط به عهده دولت نباشد. به همین دلیل جامعه فرهنگی و دانشگاهی می تواند یاریگر دولت در انجام این امر باشد.
 
 لذا، ضمن سپاس از زحمات جامعه پزشکی و پرستاری کشور، امضا کنندگان این نامه پیشنهاد اقدام فوری و ضروری در این راستا، از جمله از طریق اعطای یارانه ویژه به دهک پایین جامعه برای دو ماه آینده، یا اعطای بسته  معیشتی ویژه و یا هر اقدام حمایتی سریع‌الاجرای دیگری را می‌نماید .
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از پایگاه خبری تحلیلی 55 آنلاین   ،تاریخ انتشار:     16 اسفند 1398،کدخبر:  138721،  www.55online.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین