پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۶۴۷۲۰
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۶
شاخص کل بورس تهران در 45 دقیقه نخست معاملات امروز افت بیش از سه هزار واحدی را تجربه کرده است.

شعار سال: به نظر می‌رسد بار دیگر افت قیمت نفت بر تصمیم سهام‌داران پالایشی اثرگذار بوده و شپنا و شبندر و شتران در میان نمادهای با بیشترین اثر منفی بر شاخص قرار دارند. در وضعیت نگران‌کننده اقتصاد جهانی مخالفت روسیه با کاهش تولیدات اوپک پلاس سقوط سنگین قیمت نفت در آخرین روز معاملات هفتگی بازار جهانی را به دنبال داشت. 

فولاد و فملی نیز در میان نمادهای با بیشترین اثر منفی بر شاخص قرار دارند که می‌توان نگرانی از بازار جهانی را در شکل‌گیری موج فروش موثر دانست. همچنین نکته مهم برای کلیت بازار اتفاقات پایان هسته و ادامه مباحث پیرامون این موضوع است.

 یکی از موارد با اهمیت دیگر که در هفته گذشته افزایش تعداد عرضه‌های اولیه است که امروز نیز عرضه سهام شگویا با جذب نقدینگی حدود 900 میلیارد تومانی انجام می‌شود. احتمالا به زودی باید در انتظار عرضه آریاساسول و حتی در ادامه شستا شاید قبل از پایان سال 98 بود. همان‌طور که در هفته گذشته نیز اشاره شد این عرضه‌های اولیه می‌‌تواند به خوبی از هیجان بازار و التهاب نقدینگی در کوتاه‌مدت بکاهد. همچنان توصیه می‌شود فارغ از سایر عوامل به موضوع عرضه اولیه به صورت جدی‌تر توجه شود در شرایطی که دغدغه حبابی شدن قیمت سهام در سازمان بورس اوج گرفته و دلایل تصمیمات ناگهانی پایان هفته گذشته نیز همین موضوع بود، باید بیش از قبل از به عوامل واقعی بها داد. 

 گرچه عمده نمادها در فضای منفی معاملاتی منفی می‌شوند اما زود است بخواهیم بازار را قضاوت کنیم. همچنان بیش از 150 دقیقه تا پایان بازار زمان باقی است و بعضا در نیمه دوم معاملات شاهد بازگشت بازار بوده‌ایم. باید منتظر ماند که آیا سهام بار دیگر به مسیر مثبت بازمی‌گردد یا سرانجام باید در انتظار آغاز اصلاح بود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت دنیای بورس، تاریخ 17 اسفند 98، کد مطلب: 63379: www.donyayebourse.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین