پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۴۹۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
سرپرست فدراسیون فوتبال اعلام کرد در صورت مخالفت فیفا با تعویق اصلاح اساسنامه، انتخابات فدراسیون لغو می‌شود.

شعار سال: ایرادهایی که فیفا به اساسنامه فدراسیون فوتبال گرفته از مدتی پیش باعث تنش در فضای فوتبال شده است. فدراسیون جهانی اعلام کرده تا زمان اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال انتخابات نباید برگزار شود. در بخشی از نامه‌ای که فیفا به فدراسیون فوتبال ایران ارسال کرده به این موضوع اشار شده است: «احتراماً یک بار دیگر توجه شما را به این واقعیت معطوف می‌کنیم که فدراسیون‌های عضو فیفا مکلف به تصویب اساسنامه‌ای هستند که در راستای مقررات اساسنامه استاندارد فیفا باشد و مفاد مندرج در بند 15 اساسنامه فیفا در آن رعایت شده باشد. اساسنامه کنونی فدراسیون فوتبال ایران اما مطابق با این مقررات نیست.
علاوه‌بر این به‌نظر می‌رسد که میان نسخه‌های فارسی و انگلیسی اساسنامه فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران و مستندات مربوط به فرآیند ثبت‌نام کاندیداها برای تصدی پست خالی (ریاست فدراسیون) که در تاریخ سوم فوریه سال 2020 از سوی فدراسیون فوتبال ایران در اختیار AFC قرار گرفت، مغایرت‌هایی وجود دارد.
ضمناً مایلیم به این موضوع هم اشاره کنیم که سند مرتبط با فرآیند انتخاباتی که شما به مکاتبات فوق‌الذکر پیوست کرده‌اید، نشان‌دهنده وجود یک کمیته انتخابات مستقل که توسط نهاد مشروع فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران منصوب شده باشد، نیست و علاوه‌بر آن مقرراتی که در خود انتخابات می‌بایست رعایت شود نیز در آن تنظیم نشده است، بلکه در درجه اول به موضوعاتی مربوط به صلاحیت کاندیداها و اعلام کاندیداتوری ارتباط دارد.
طبق اساسنامه فعلی فدراسیون فوتبال ایران، وزیر ورزش و جوانان یکی از اعضای رأی‌دهنده مجمع عمومی است، از این رو ما لازم می‌دانیم به شما بند 14 ماده 19 قانون فیفا را یادآوری کنیم که می‌گوید تمامی فدراسیون عضو فیفا موظف هستند که امور خود را به‌صورت مستقل و بدون دخالت و تأثیرپذیری از طرف سوم مدیریت کنند.
در پایان تکرار می‌کنیم که با وجود تجدیدنظر صورت‌گرفته در اساسنامه فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران و پروسه انتخابات که از ماه آگوست سال 2019 اجرایی بوده است، فدراسیون فوتبال ایران بازخورد لازم را که در نهایت مستندات تجدیدنظرشده را تأیید کند، ارائه نکرده است.
از این رو ما از شما درک موارد فوق را تقاضا داریم و لازم می‌دانیم تأکید کنیم که موضع مشترک و محکم فیفا و AFC این است که فدراسیون فوتبال ایران می‌بایست پیش از برگزاری انتخابات، اساسنامه‌ای جدید اتخاذ کند و مطابق آن فرآیند انتخاباتی و موارد مربوط به مجمع عمومی را انجام دهد.»

اساسنامه سال 90 تاییدیه فیفا را ندارد
فیفا در نامه خود به تناقض موجود میان نسخه فارسی و انگلیسی اساسنامه فدراسیون فوتبال اشاره کرده است. حالا باید مسئولان فدراسیون فوتبال پاسخگو باشند که به چه علت نسخه انگلیسی با نسخه فارسی اساسنامه تناقض دارد. بخش بین‌الملل فدراسیون فوتبال روز شنبه به خبرگزاری تسنیم گفت که فقط نسخه فارسی برای کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شده است.
نکته دیگری که از نامه فیفا می‌توان برداشت کرد این است که اساسنامه مورخ 4 دی‌ماه 1390 (25 دسامبر 2011) فدراسیون فوتبال تاییدیه فیفا را ندارد و نداشتن تاییدیه به این معناست که فیفا همچنان نسخه قدیمی اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران را به رسمیت می‌شناسد. اساسنامه‌ای که پس از تعلیق فدراسیون ایران در سال 2006 توسط کمیته انتقالی نوشته شد و به تایید فیفا رسید.

پاسخ سرپرست فدراسیون به ابهامات
حیدر بهاروند سرپرست فدراسیون فوتبال درباره این اتفاقات گفت: درباره انتخابات فدراسیون فوتبال برنامه‌ریزی شده بود که قبل از موعد انتخابات برگزار شود.ما همه مقدمات را فراهم کردیم و در حال حاضر هیچ مشکلی برای برگزاری انتخابات نداریم.اما فیفا اعلام کرد قبل از برگزاری انتخابات اساسنامه باید اصلاح شود.
وی در پاسخ به این پرسش که چرا اساس نامه تا الان اصلاح نشده، تاکید کرد: چندسالی می‌شود که قرار بوده این اساسنامه توسط دولت محترم تصویب شود اما هیچ اتفاقی رخ نداده است.بیش از یک سال است اساسنامه مورخ سال 90 منتظر تایید هیئت دولت است.اگر این اساسنامه تایید شده بود الان فیفا این قدر سختگیری نمی‌کرد و قطعا با همین اساسنامه انتخابات برگزار می‌شد.اما در حال حاضر تاکید بر اصلاح اساسنامه قبل از برگزاری انتخابات شده در حالیکه اگر اساسنامه اصلاح هم شود باز هم نیاز به تایید در هیئت محترم دولت دارد.
بهاروند در پاسخ به این پرسش که احتمال لغو انتخابات چقدر است، بیان کرد: در حال حاضر منتظر پاسخ فیفا هستیم.اگر پاسخی دریافت نشود،هیئت‌رئیسه درباره برگزاری یا عدم برگزاری انتخابات اعلام نظر خواهدکرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه کیهان، تاریخ انتشار 18 اسفند 98، شماره: 183990

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
0
0
تا مافیای این کار خودشون فدراسیون رو دست نگیرن اجازه برگزاری انتخابات نمیدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین