پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۰۶۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
با شروع روند اصلاح اساسنامه، خبرهای دریافتی از فدراسیون فوتبال حکایت ازآن دارد که انتخابات به احتمال زیاد پائیز امسال برگزار می‌شود.

شعار سال: در حالی که اصلاح اساس نامه فدراسیون فوتبال با حضور مهدی محمدنبی، دبیرکل جدید روی غلتک افتاده و از چند روز قبل زمان‌بندی روند اصلاحات به اطلاع فیفا رسیده است. در حال حاضر، اعضای مجمع فدراسیون فوتبال باید پیشنهادات خود را به منظور بازنگری در اساس نامه به دبیرکل ارائه دهند تا از این طریق به کمیته حقوقی و تدوین مقررات ارائه و در اساسنامه جدید لحاظ شود.
فرایند اصلاح اساسنامه به این شکل است که مجمع فدراسیون فوتبال به منظور ارائه پیش‌نویس اساس نامه جدید برگزار و برای اعضا تشریح خواهد شد. به گفته دبیرکل فدراسیون به علت ایرادهای فیفا، موازی با این فرایند، باید آیین نامه مجزایی برای برگزاری انتخابات نیز نوشته شود که این موضوع هم در دستور کار خواهد بود.
در ادامه این فرایند، پیشنهادات مدنظر اعضای مجمع دریافت و بعد از لحاظ در اساس نامه، راهی هیئت‌رئیسه می‌شود و در صورت تایید مجمع دیگری برای تایید اساس نامه نهایی برگزار خواهد شد. اعضای مجمع ارائه می‌شود تا آخرین پیشنهادها نیز به این شکل ارائه شود و بعد از بازنگری مجدد و تایید این اساس نامه در هیئت‌رئیسه راهی مجمع فدراسیون فوتبال شود.

در نظر گرفتن الزامات ملی و بین‌المللی
براتی رئیس‌کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال در این باره گفت: همان‌طور که آقای نبی، دبیرکل فدراسیون اخیرا و در مصاحبه‌های خود اشاره کرده‌اند، پیش‌نویس اساس نامه فدراسیون با توجه به الزامات مورد نظر فیفا در حال تهیه است و مصمم هستیم که آنچه به عنوان پیش‌نویس تهیه می‌شود، ضمن رعایت الزامات بین‌المللی با مقررات داخلی و ملی نیز مطابقت داشته باشد تا حتی الامکان شاهد مشکلات قبلی که در سال‌های اخیر فدراسیون را به چالش می‌کشید، نباشیم.
وی افزود: اخیرا جدول زمانی و مسیر تهیه و تصویب اساسنامه برای فیفا ارسال شده و ان‌شاء‌الله بر اساس برنامه ارائه شده پیش خواهیم رفت و ضمن پیشرفت کار، از طریق سایت فدراسیون در صورت لزوم موارد مربوطه را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. اینکه بنده یا سایر همکاران مرتبط با موضوع، کمتر صحبت می‌کنیم به دلیل تمرکز بیشتر بر کار و پرهیز از حاشیه است وگرنه عدم حضور ما در فضای رسانه‌ای دلیل بر عدم پیشرفت کار نیست.
رئیس‌کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون، در ادامه تاکید کرد: هرچند اساس نامه تهیه شده نهایتا باید به تصویب مجمع برسد اما با این حال و به منظور استفاده واقعی و بهینه از نظرات اعضای مجمع، اخیرا نامه‌ای به همه اعضای مجمع ارسال و درخواست شده است که نظرات اصلاحی و پیشنهادی خود را در اختیار فدراسیون بگذارند تا همزمان از نظرات آنها در تهیه مهم‌ترین سند فوتبالی کشور بهره‌برداری شود. مضاف بر این، اعضای مجمع در سه مرحله در این مسیر مشارکت و همراهی خواهند داشت.
براتی تصریح کرد: تهیه و تصویب اساس نامه، فرآیند چند جانبه‌ای بین کمیته حقوقی و تدوین مقررات، هیئت‌رئیسه فدراسیون، مجمع عمومی و فیفاست و اطمینان دارم که مجمع در این فرآیند نقش فعال و موثری ایفا خواهد کرد.

انتخابات چه زمانی برگزار می‌شود؟
با این تفاسیر مهم‌ترین پرسشی که این روزها برای اهالی فوتبال مطرح بوده این است که انتخابات چه زمانی برگزار می‌شود؟
طبق قوانین، پس از تایید اعضای هیئت‌رئیسه، دبیرکل فدراسیون فوتبال باید از ۲۵ روز قبل جزییات و زمان برگزاری مجمع را به اطلاع اعضا برساند. اگر بین هر مجمع این فدراسیون، یک ماه فاصله وجود داشته باشد، بدون ذره‌ای اتلاف وقت و بدون توجه به جزییاتی مانند روند بازنگری، دریافت پیشنهادات و حتی پروسه انتخابات، فدراسیون در مرداد می‌تواند انتخابات را برگزار کند.
اما اگر چالش‌های مربوط به این قبیل مسائل را در نظر گرفت که شامل بررسی اساس نامه در کمیسیون‌های تخصصی دولت و اخذ مجوزهای فیفا و همین‌طور فرآیند مربوط به بررسی و تایید صلاحیت نامزدهای برای شرکت در انتخابات می‌شود، فدراسیون قادر به برگزاری انتخابات در تابستان نخواهد بود.
هر چند به نظر می‌رسد این فدراسیون بتواند در مهر یا آبان امسال انتخابات را برگزار کند اما تصمیم گیر نهایی اعضای مجمع هستند که باید در دومین مجمع سال جاری درباره زمان دقیق انتخابات تصمیم گیری کنند. تا آن زمان، حدود شش ماه باقی مانده که در خلال آن باید درباره موضوعات مهمی از قبیل سرنوشت فصل جاری و لیگ بعدی تصمیم گیری شود. شرکت در انتخابی جام جهانی و تعیین تکلیف بدهی‌های فدراسیون نیز از دیگر برنامه‌های دبیرکل کنونی است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه کیهان، تاریخ انتشار 25 فروردین 99، شماره: 185631

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
0
0
فدراسیون فوتبال ایران در به در ترین فدراسیون جهان واقعا معضلی شده برای دنیای فوتبال
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین