پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۵۷۶
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵
وزیر دفاع ترکیه گفت که سربازان این کشور به عملیات نظامی در شمال سوریه تا زمانی ادامه خواهند داد که ارتش آزاد سوریه بتواند کنترل شهر جرابلس را در اختیار بگیرد.

شعارسال: فکری اسیک وزیر دفاع ترکیه در سخنانی تاکید کرد: نظامیان ارتش ترکیه تا زمانی در شمال سوریه حضور خواهند داشت که ارتش آزاد سوریه بتواند کنترل شهر جرابلس را در اختیار بگیرد.

روز چهارشنبه، نیروهای مسلح ترکیه با حمایت هوایی ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا عملیات نظامی را در شهر جرابلس در مرز سوریه آغاز کردند تا تروریست های داعش را از این منطقه پاکسازی نمایند.

اسیک در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ان تی وی تصریح کرد: هدف مهم ما پاکسازی جرابلس از تروریست های داعش است. هدف دوم ما جلوگیری از کنترل این منطقه توسط کردها پس از پاکسازی از تروریست های داعش خواهد بود.

وی در ادامه افزود: جرابلس یک نقطه مهم هم در چشم انداز کوتاه مدت و هم بلندمدت است. ما باید خودمان از مرزهای خود دفاع کنیم چرا که سوریه یک دولت موثر و کارآمد ندارد. این حق ماست تا در این مناطق باقی بمانیم تا ارتش آزاد سوریه کنترل اوضاع را در دست بگیرد.

ترکیه در راستای ادامه عملیات جرابلس سوریه، 10 تانک دیگر به این منطقه اعزام کرده است. عملیات نظامی ترکیه در جرابلس در حالی ادامه دارد که وزارت خارجه سوریه این اقدام را نقض حاکمیت خود دانسته است.

در همین راستا یک منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه گفت که سوریه نقض آشکار حاکمیت خود توسط ترکیه را محکوم می‌کند و تأکید می‌کند که راه مبارزه با تروریسم با بیرون راندن داعش و جایگزینی گروههای تروریستی دیگر به‌جای آن نیست.

همچنین بشار جعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد تاکید کرد که نظام ترکیه حاکمیت سوریه را نقض کرده است و تجاوز نظامی این کشور به شهر جرابلس در حومه حلب در پیروی از آمریکا که یک ائتلاف بین‌المللی را تشکیل داده و این ائتلاف نیز طی دو سال گذشته حاکمیت سوریه را نقض کرده، صورت گرفته است.

اما با وجود اعتراضات دمشق، افکان آلا وزیر کشور ترکیه از ادامه عملیات نظامی این کشور در ترکیه تا از بین رفتن آنچه آن را تهدید تروریستی موجود در مرزها خواند، خبر داد. تانک‌های ارتش ترکیه روز گذشته با هدف آنچه مقابله با داعش اعلام شده است، وارد خاک سوریه شدند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار خبر 4 شهریور 1395، کدمطلب: 1168000 ،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین