پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۲۶۶۵۰
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: در کشور ما اگر فردی قصد کارآفرینی داشته باشد باید از هزاران قانون پیچ در پیچ و سخت عبور کند و این در حالی است که فعالیت‌هایی مانند واسطه‌گری با هیچ مشکلی مواجه نیستند.

شعار سال:

غلامحسین شافعی عصر امروز در نشست فعالان اقتصادی خراسان رضوی با اعضای کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی که در سالن آمفی تئاتر اتاق بازرگانی این استان برگزار شد، اظهار داشت: در طول تاریخ جفای بسیار زیادی به خراسان رضوی شده زیرا در این استان صنایع بزرگ استقرار نداشته و حالا که رکود آمده مشکلات چندین برابری نسبت به تمام کشور برای این استان به وجود آمده است.

وی تصریح کرد: با همه ارادتی که مسئولان و مردم در کشور نسبت به امام رضا (ع) دارند هنوز توجه دولت به یک سرمایه‌گذاری بزرگ و اساسی در این استان جلب نشده و مشکلات زیادی برای واحدهای کوچک این استان به ویژه در وضعیت فعلی به وجود آمده است.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی افزود: با این نگاه و رویه به توسعه پایدار دست پیدا نشده و برای اینکه بتوان برای محرومیت زدایی اقدام کرد باید اقدامات زیرساخت‌سازی از روستا آغاز شود.

شافعی بیان کرد: روند توسعه بیش از حد شهرها که هم‌اکنون در کشور رواج دارد سبب می‌شود که مردم روستا به مناطق شهری مهاجرت کرده و دیدگاه‌های اقتصادی حاکم بر کشور ابزارهایی مانند تأمین اجتماعی، مالیات و دیگر مواردی از این دست را به عنوان هدف قرار داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی بخش اقتصاد کشور توسعه نیست، خاطرنشان کرد: بسیاری از اقداماتی که در حوزه اقتصاد انجام می‌شود دیدگاهی کوتاه مدت داشته و باید گفت در وضعیت فعلی ناچار به استفاده از الگوهای جدید فکری هستیم.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با تأکید بر اینکه با خرج کردن پول نمی‌توان توسعه در کشور ایجاد کرد، بیان کرد: تا زمانی که شکاف فناوری موجود در صنعت پر نشود تنها منابع مالی کشور اتلاف شده و فایده‌ای نیز ندارد.

شافعی اشاعه فرهنگ استفاده از کالای ایرانی را یک الزام دانست و اظهار داشت: زمانی که که قیمت تمام شده تولید داخل با قدرت خرید مردم هماهنگ نباشد جامعه مجبور به خرید جنس بی‌کیفیت چینی و یا کالای قاچاقی است.

وی تصریح کرد: هم اکنون در ترکیب جمعیتی جامعه ما اتفاقات بدی در حال رخ دادن است و آن اینکه بخشی از طبقه متوسط کشور به طبقه ضعیف تبدیل شده‌اند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اهمیت موضوع سرمایه‎گذاری، تأکید کرد: برای این موضوع باید بستر مناسبی ایجاد شود زیرا نمی‌توان با زور کشور را توسعه داد برای این امر باید حوزه تولید و صنعت برای مردم جذابیت داشته باشد.

شافعی بیان کرد: در کشور ما اگر فردی قصد کارآفرینی داشته باشد باید از هزاران قانون پیچ در پیچ و سخت عبور کند و این در حالی است که فعالیت‌هایی مانند واسطه‌گری با هیچ مشکلی مواجه نیستند.

وی ادامه داد: تا کنون تنها حدود 15 درصد از قانون بهبود فضای کسب و کار در کشور اجرایی شده و تعدادی از مقررات برای وضعیت ویژه‌ای طراحی شده‌اند که با وجود اتمام آن هنوز پابرجا مانده‌اند به گونه‌ای که برای یک مسئله خاص احکام متفاوت و متناقضی صادر می‌شود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه با قوانین صادر شده برای دوران رونق نمی‎توان وضعیت رکود را مدیریت کرد، تأکید کرد: باید برای بهبود وضعیت کسب و کار برای سالم‌سازی محیط آن تلاش کرد زیرا تا هنگامی که رانت، فساد و قاچاق در اقتصاد کشور وجود دارد نمی‌توان به بهبود وضعیت تولید کمک کرد حتی اگر قدم به قدم مرز یک پلیس ایستاده باشد.

شافعی تمرکزگرایی را یکی از آسیب‌های بسیار مهم در حوزه اقتصاد دانست و بیان کرد: توسعه با این حد از تمرکز منافات داشته و اینکه مدیران استانی هیچ اختیاری نداشته باشند امری است که سبب سخت شدن فرآیندها به ویژه در حوزه اقتصاد می‌شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 4 شهریور95 ، کد مطلب:1168086: www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین