پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۶۶۸۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
صندوق بین المللی پول، با دادن وام به ونزوئلا برای مقابله با ویروس کرونا مخالفت کرد؛ این در حالی است که ونزوئلا یک کشور نفتی است و قادر به بازگرداندن وام است. اما گوش به فرمان بودن صندوق بین المللی از اوامر واشنگتن، مانع از موافقت آن با درخواست ونزوئلا شد و احتمالا درخواست دیگر دولتهای درگیر با ویروس کرونا، برای دریافت وام نیز پذیرفته نخواهد شد.

شعار سال:صندوق بین المللی پول، با دادن وام به ونزوئلا برای مقابله با ویروس کرونا مخالفت کرد؛ این در حالی است که ونزوئلا یک کشور نفتی است و قادر به بازگرداندن وام است. اما گوش به فرمان بودن صندوق بین المللی از اوامر واشنگتن، مانع از موافقت آن با درخواست ونزوئلا شد و احتمالا درخواست دیگر دولتهای درگیر با ویروس کرونا، برای دریافت وام نیز پذیرفته نخواهد شد.

بسام أبو شريف در رای الیوم نوشت: صندوق بین المللی پول، با دادن وام به ونزوئلا برای مقابله با ویروس کرونا مخالفت کرد؛ این در حالی است که ونزوئلا یک کشور نفتی است و قادر به بازگرداندن وام است. اما گوش به فرمان بودن صندوق بین المللی از اوامر واشنگتن، مانع از موافقت آن با درخواست ونزوئلا شد و احتمالا درخواست دیگر دولتهای درگیر با ویروس کرونا، برای دریافت وام نیز پذیرفته نخواهد شد.

 در ادامه این مطلب آمده است: بنابراین، از این لحظه می توانیم انتظار داشته باشیم که صندوق بین المللی پول، با درخواست سوریه، ایران و حتی لبنان، تحت فشار ترامپ، مخالفت کند. اما این به چه معناست؟

با وجود تراژدی کرونا که جهان گرفتار آن شده است، دولت آمریکا، که در واقع یک دولت صهیونیستی است، هیچ ارزشی برای انسانیت و حیات بشریت قائل نیست و تنها مساله مهم برای آن، مال و ثروت و سود، ارتکاب تمام شرارتها، معصیتها و جنگها برای مکیدن خون ملتهاست.

می توان گفت ترامپ احتمالا برای دفاع از منافع صهیونیستها و خود، جهان را درگیر یک جنگ می کند و در این لحظه، منفعت ترامپ، در وارد آوردن فشار به دشمنان و موفقیت در رسیدن به دوره دوم ریاست جمهوری است، که تنها در این صورت می تواند برنامه های خود مبنی بر سیطره بر جهان از طریق کاخ سفید را پیگیری کند.

در واقع ترامپ حالت فوق العاده در ایالات متحده اعلام کرد، تا با ترساندن کنگره از ویروس کرونا، آزادی استفاده از 50 میلیارد دلار را داشته باشد. همانطور که ترساندن مردم امریکا از ویروس کرونا، باعث هجوم انها به بازارها شد.

علاوه بر این، وی بن سلمان و هم پیمانان آمریکا در منطقه خلیج فارس را مجبور به افزایش تولید نفت کرد؛ انچه که ضررهای جبران ناپذیری را به این دولتها وارد کرده و نفت را به کالایی در دست ترامپ تبدیل می کند؛ به این دلیل که ایالات متحده نیازی به نفت عربستان ندارد، اما نفت ارزان، وسیله ای است که ترامپ با استفاده از آن توانست بن سلمان را وادار به تسلیم کند. این در حالی است که ممکن است منبع انتشار ویروس کرونا در چین، سربازان امریکایی حاضر در ووهان باشند و تمام این مسائل، نشان دهنده آن است که رئیس جمهور آمریکا به سمت جنگ های ویرانگری در خاورمیانه و آمریکای لاتین، بویژه علیه ایران، سوریه، عراق و ونزوئلا حرکت می کند؛ یعنی دولتهایی که مخالف حکومت صهیونیستی هستند.

در همین راستا، ترامپ با عراق به نحوی رفتار می کند که گویا این کشور مستعمره آمریکاست. وی پایگاههای نظامی آمریکایی مجهز به سامانه پاتریوت در کردستان عراق ایجاد کرده و پایگاه نظامی آمریکا در کرکوک را گسترش داد و یکی از این پایگاهها از سوی آمریکایی ها در نزدیکی مرزهای عراق با ایران انتخاب شد، تا حضور نیروهای آمریکایی در آن تقویت شده و تعداد آنها به 4 هزار سرباز برسد.

از دیگر اقدامات آمریکا که نشان دهنده عزم ان برای جنگ است، آزاد سازی صدها نفر از نیروهای داعش و حملات گسترده به پایگاههای حشد الشعبی در مرزهای عراق و سوریه است.

به دنبال انتشار ویروس کرونا، آمریکا دو ناو هواپیما بر خود را وارد دریای مدیترانه کرد، که این اقدام به معنای استفاده از قدرت موشکی و هوایی در یک جنگ گسترده است؛ این ناوها حامل توماهوک، کروز، جنگنده های اف 35 و پهپادها هستند. ضمن اینکه یک سلاح اتمی با قدرت ویرانگری زیادی نیز در این ناوهاست که پیش از این در زمان حمله به عراق، واشنگتن از آنها علیه ارتش عراق استفاده کرده بود و در ادامه، پنتاگون اعلام کرد که در حال بررسی چگونگی کمک به آنکارا در سوریه است؛ همانطور که در ادامه طبق یک توافق با ترکیه، پایگاههای ایران و حزب الله در سوریه را هدف گرفتند. اما شکی نداریم که مسکو نیز اطلاعاتی در این باره داشته است.

در این میان، ترامپ در حال بررسی اوضاع در اسرائیل و پیچیدگی های ان است و وی قصد دارد قبل از انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، معامله قرن را تثبیت کند.

با این حال، به نظر نمی رسد کسی به آنچه ما می گوییم گوش کند: پاسخ به حمله، حمله است؛ چرا که تنها در این صورت می توانیم از خود دفاع کنیم.

ترامپ قصد دارد یک جنگ تمام عیار در چند سطح به راه اندازد و هدف او، تضعیف ایران، روسیه، چین، سوریه و عراق و حل مساله فلسطین است؛ در این شرایط، لازم است که نیروهای مقاومت هم در هر مکانی به آمریکایی ها هجوم برند و این امر باید در قالب حمله دفاعی از خود، در برابر آمریکا و اسرائیل، صورت گیرد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب،تاریخ انتشار:3فروردین1399،کد خبر:537602،www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
0
0
قطعا این صندوق زیر نظر آمریکاست هرگز به ایران وام نمیده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین