پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۷۴۵۹
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۸
انجمن ایمونولوژی و آلرژی ایران در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور از شیوع بیماری کرونا اظهار نگرانی کرد و با توجه به شرایط حساس کنونی راهکارهایی را پیشنهاد داد.

شعار سال:انجمن ایمونولوژی و آلرژی ایران در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور از شیوع بیماری کرونا اظهار نگرانی کرد و با توجه به شرایط حساس کنونی راهکارهایی را پیشنهاد داد.

بسمه تعالی
حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
با تقدیم سلام واحترام،انجمن علمی ایمونولوژی و آلرژی ایران و هیئت بورد ایمونولوژی کشور، از حمایت های بی دریغ حضرتعالی و دولت محترم و تلاش های شبانه روزی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی و فداکاری کادرهای بهداشت و درمان در مواجهه با کووید- ۱۹ تشکر و تقدیر به عمل می آورد. در همین راستا و با توجه به پاندمیک شدن بیماری در جهان و لزوم بهره گیری از روش های علمی و تجارب سایر کشورها، اتخاذ سیاست های جامع و کارآمد، اولویت غیر قابل اجتناب کشور می باشد. بر این اساس، با توجه به این که :
۱ ( آلوده شدن ۷۰ درصد جمعیت برای دستیابی به "ایمنی جمعی" در مورد کووید- ۱۹ با عوارض زیاد و احتمال سرایت بالا که فاقد دارو و واکسنی قطعی است، با اصول اخلا ق پزشکی و سلامت جامعه در تضاد است.
۲( در این شرایط که داروی اختصاصی بیماری موجود نیست، ابتلا ی ۷۰ درصد جمعیت )حتی با روند کُند( به معنی به مخاطره انداختن زندگی قریب ۲ میلیون نفر به بهانه ایجاد "ایمنی جمعی" است؛ بی تردید در این صورت بخش قابل توجهی از قربانیان،کادر بهداشت و درمان کشور خواهند بود.
۳ ( یکی دیگر از مخاطرات ایجاد "ایمنی جمعی" بوسیله عامل بیماری زای فعال و در گردش )و نه یک واکسن غیر فعال( فشار بیولوژیک بر ویروس در حال انتقال است. فشاری که به راحتی می تواند با ایجاد جهش در ویروس، سویه جدیدی ایجاد کند و سیستم ایمنی بدن افراد با ویروس جدیدی مواجه خواهد شد و در مقابل آن نیز از نو باید ۷۰ درصد جمعیت آلوده شوند. به این ترتیب این بازی خطرناک تا کی ادامه می یابد؟
۴ ( در صورتی که با اتخاذ روش صحیح، از ابتلای جمعیت ممانعت بعمل آمده، زنجیره انتقال متوقف گردد. ایمنی جمعی )بدون داشتن تلفاتی چند میلیونی( پس از تولید واکسن به راحتی دست یافتنی است. لذا پیشنهاد موُکد جامعه ایمونولوژی کشور آن است که به عنوان مهم ترین سیاست راهبردی، فعالیت های غیر ضروری ادارات و سطح شهرها متوقف و تردد درون شهری و برون شهری در کشور بدون کوچکترین اغماض، محدود و مدیریت شود. امید است با اعمال این سیاست )برای مدتی که توسط وزارت بهداشت پیشنهاد می گردد( بتوان با حداقل آسیب و تلفات انسانی از این بحران عبور کرد. البته و صد البته! استقبال عمومی از این سیاست و رعایت دقیق توصیه های بهداشتی توسط مردم شریف و عزیز، لازمه عبور از این بحران محسوب میشود. در پایان جامعه ایمونولوژی کشور از عموم مردم شریف و عزیز ایران تقاضا می نماید تا با رعایت توصیه ها و دستور العمل های وزارت متبوع در حفظ جان خود و خانواده محترم خادمین جان برکف سلامت را یاری نمایند.

نامه انجمن ایمونولوژی به رئیس جمهور

منبع ؛فضای مجازی

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین