پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۶۸۸۳۴
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷
زهره الهیان گفت:با اشاره به امکان افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان تا ۴۰۰ هزار شرکت بر لزوم حذف قوانین دست و پا گیر پیش روی کارآفرینان تاکید کرد.

شعار سال:قائم مقام رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به امکان افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان تا ۴۰۰ هزار شرکت بر لزوم حذف قوانین دست و پا گیر پیش روی کارآفرینان تاکید کرد.

قوانین دست و پاگیر تولید باید حذف شود

 زهره الهیان درباره شرایط تحقق جهش تولید اظهار داشت:

امسال در راستای تقویت تولید سال جهش تولید نام گرفت و این جهش تولید مقدماتی دارد که امکان تحقق آن را فراهم می‌کند.

وی افزود: امروز ما در کشور ظرفیت‌های عظیمی از نیروهای متخصص جوان و نخبگان داریم که این آمادگی را دارند تا ظرفیت‌های فکری و توان دانشی خود را در مسیر تولید به کار گیرند.

وی در ادامه گفت: در شرایط فعلی بخشی از این جوانان متخصص با حرکت خود جوش به سمت تأسیس شرکت‌های دانش بنیان رفته‌اند و استارت‌آپ‌هایی در حوزه‌های انرژی، سلامت، محیط زیست و گردشگری بنا نهاده‌اند که می‌تواند بخشی از مشکلات و کمبودها و نواقص را برطرف کند.

الهیان با اشاره به اینکه ظرفیت‌ها در کشور بیش از آن مقداری است که تاکنون به مرحله تولید رسیده است گفت:

نامیدن امسال به جهش تولید از سوی رهبر انقلاب تدبیری است که اگر مسئولان آن را سرلوحه عمل خود قرار دهند و به عنوان اولویت به آن نگاه کنند می‌توانند ظرفیت باقی مانده جوانان متخصص و نخبگان را به کار گیرند تا در مسیر تولید قدم بردارند.

 امکان افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان تا ۴۰۰ هزار شرکت

وی در ادامه افزود: امروز ما حدود ۵ هزار شرکت دانش بنیان داریم که این ظرفیت می‌تواند تا ۴۰۰ هزار شرکت هم افزایش یابد، بنابراین با مختصری حمایت از سوی مجلس و دولت این جوانان خواهند توانست شرکت‌های دانش بنیان بیشتری را تأسیس کنند.

قائم مقام رهپویان انقلاب اسلامی در پایان، اظهار داشت:

در این مسیر اولاً مجلس باید قوانین مزاحم و دست و پاگیر را بردارد و اگر قانون حمایتی لازم است آن را به تصویب برساند و ثانیاً دولت باید با بازبینی آئین‌نامه‌ها و با نگاه جدی به جهش تولید حمایت‌های لازم از قبیل تسهیلات و همچنین اختصاص مکان‌ها برای کارآفرینان را به عمل آورد تا شرکت‌های دانش بنیان این ظرفیت‌ها را با شتاب هر چه بیشتر به فعلیت برسانند.

شعار سال،با اندکی تخلیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صنایع،تاریخ 14فروردین 1399، کد خبر:166089 ،www.sanayepress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین